Společnost DAF představuje vozidla modelové řady CF a XF nové generace: nový standard pro efektivitu dopravy a pohodlí řidičů.
Významné inovace motorů, nové poháněcí soustavy a optimalizace aerodynamiky vedou ke snížení spotřeby paliva o 7 %, s další možností dosažení ještě vyšších zisků pro dopravce díky novému systému pro správu vozového parku – službě DAF Connect. Nové modely CF a XF jsou lehčí, a proto umožňují dosažení vyššího užitečného zatížení. Mají také modernizovaný design a nový interiér a přinášejí tu nejvyšší úroveň pohodlí řidičů i atraktivní vzhled.
Tato vynikající nová vozidla poskytnou našim zákazníkům nejnižší provozní náklady a maximální provozuschopnost.
„Společnost DAF staví na vynikající pověsti současné řady modelů Euro 6, které se tato vozidla těší nejen v Evropě, ale i mimo ni, zejména v hodnocení nízké spotřeby paliva, spolehlivosti a pohodlí řidičů. Vozidla CF a XF nové generace nabízejí nejlepší možná řešení pro majitele i pro řidiče,“ uvedl Preston Feight, prezident společnosti DAF Trucks. „Díky špičkovým servisním službám a profesionální organizaci servisních dealerů nadchnou nová vozidla CF a XF (která se začnou vyrábět v létě 2017) každého majitele a ztělesňují sen všech řidičů.“
Nová vozidla CF a XF: Potěšení pro každého majitele
• O 7 % nižší spotřeba paliva
→ Inovace motorů PACCAR MX-11 a MX-13
→ Nová, efektivní automatizovaná převodovka TraXon
→ Rychlejší stálé převody zadní nápravy
→ Nové softwarové řízení poháněcí soustavy
→ Optimalizace aerodynamiky
• Až o 100 kilogramů nižší hmotnost pro vyšší užitné zatížení
→ Nový, kompaktní systém dodatečné úpravy výfukových plynů
• Maximální provozuschopnost
→ Servisní intervaly až 200 000 km
→ Skvěle připraveny pro montáž nástaveb
• Systém pro správu vozového parku DAF Connect pro nejvyšší efektivitu dopravy
Větší úspora paliva spolu s vyšším výkonem a točivým momentem při nižších otáčkách
Nejvyšší úspora paliva ve své třídě je mimo jiné výsledkem inovované poháněcí soustavy, která dosahuje optimální interakce mezi motorem, systémem dodatečné úpravy výfukových plynů, převodovkou a zadní nápravou. Ve snaze o maximální využití každé kapky paliva a tím i snížení celkových nákladů na provoz vozidla v souladu s filozofií programu DAF Transport Efficiency nebyl ponechán kámen na kameni.
Sání vzduchu motorů PACCAR MX bylo upraveno díky využití nového a ještě účinnějšího turbodmychadla, nového systému EGR a nového řízení ventilů. Došlo ke zlepšení tepelné účinnosti díky vývoji nového systému spalování, včetně nových pístů, vstřikovačů a časování vstřikování, přičemž se používá vyšší kompresní poměr.
Pro dosažení nejnižší spotřeby paliva se používají nová, vysoce efektivní čerpadla s proměnlivými otáčkami pro oběh chladicí kapaliny, oleje posilovače řízení a oleje mazání motoru, což umožňuje realizovat co nejvyšší mechanickou účinnost s minimálními ztrátami.
Cílem při vývoji nových poháněcích soustav bylo snížení otáček motoru pro maximální úsporu paliva. Aby bylo možné snížit otáčky motoru, výrazně se zvýšil maximální točivý moment motorů PACCAR MX-11 a MX-13, který je k dispozici již od 900 ot./min. Vrcholná verze motoru PACCAR MX-13 se vyznačuje výkonem 390 kW / 530 k a nabízí úctyhodných 2 600 Nm při 1 000 ot./min.
Efektivní převodovka TraXon jako standard
Nejnovější generace automatizovaných převodovek TraXon je u vozidel nové modelové řady CF a XF s 12stupňovými převody ve standardní výbavě, a v 16stupňových verzích je na přání zákazníka. Snížení ztrát třením, řazení vyšších převodových stupňů při nižších otáčkách motoru a častější použití funkce EcoRoll přispívají k zajištění minimální spotřeby paliva, zatímco pohodlí řidiče je vyšší díky tichému a plynulému provozu a přesné a citlivé spojce. Větší rozsah převodů umožňuje vynikající ovladatelnost i při manévrování, přestože jsou použity rychlejší poháněcí soustavy.
Účinné zadní nápravy
Konstrukce zadní nápravy byla opět vylepšena a je možné volit stálý převod pouhých 2,05 : 1, který při 85 km/h cestovní rychlosti dovoluje otáčky motoru pouze 1 000 – 1 040 ot./min, v závislosti na specifikacích poháněcí soustavy. Diferenciály zadní nápravy nové generace mají zbrusu nový design talířového kola a pastorku: cílem je nejvyšší odolnost a efektivita, stejně jako mimořádně nízká hladina hluku. Nová metoda výroby, která využívá špičkový postup broušení, je pro tento prvek naprosto zásadní.
Použití olejů s nízkou viskozitou a menší objem olejové náplně zadních náprav rovněž přispívají k vyšší úspoře paliva, stejně jako ložiska kol s nízkým třením.
Pokročilé softwarové funkce poháněcí soustavy
Nové modely CF a XF jsou vybaveny zcela novou architekturou elektrických a elektronických prvků. Uvádějí na trh novou řídicí jednotku vozidla pro speciální integraci poháněcí soustavy.
Obsahuje vylepšené funkce EcoRoll a tempomatu, jako je například Dynamický tempomat. Tato nová funkce přizpůsobí charakter tempomatu různým okolnostem jízdy.
Díky pokročilejší integraci prediktivního tempomatu a funkce EcoRoll dokáže nyní funkce PCC při jízdě do kopce aktivovat funkci EcoRoll dříve, pokud obě technologie odhadnou, že setrvačnost vozidla postačuje k překonání vrcholu stoupání (je zařazen neutrál).
Výkon motorové brzdy MX Engine Brake je špičkou v kategorii nákladních vozidel
Kromě výkonu motoru byl vylepšen i výkon motorové brzdy MX Engine Brake. Maximální brzdný výkon motoru PACCAR MX-11 vzrostl z 320 kW na ohromných 340 kW. A ještě působivější je zvýšení brzdné síly mezi 1 000 a 1 500 ot./min o 20 %. Maximální brzdná síla motoru MX-13 je přes 360 kW a v důležitém rozsahu od 1 200 do 1 500 ot./min se brzdná síla zvýšila až o 30 %. Jelikož je působivá brzdná síla dostupná již při nízkých otáčkách, vyžaduje jízda méně podřazování. Výkon motorové brzdy MX Engine Brake přispívá také k pohodlí řidiče.
Za účelem dosažení nejnižší možné spotřeby paliva se zlepšila aerodynamika vozidla, a to díky nové sluneční cloně pro modely CF a XF. Kromě toho je nový DAF XF vybaven nově tvarovanými blatníky a deflektory pro lepší proudění vzduchu. Za tímto účelem byla změněna i mřížka chladiče a zlepšilo se i obtékání vzduchu kolem motorového prostoru. Mezi kabinou a podvozkem jsou nové aerodynamické prvky, které slouží k dosažení nejlepší možné aerodynamiky.
Až o 100 kilogramů nižší hmotnost pro vyšší užitečné zatížení
Pro nové modely CF a XF vyvinula společnost DAF zbrusu nový a kompaktní systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů (EAS): výsledkem je více prostoru na podvozku, například pro palivové nádrže o větším objemu, čerpadla, kompresory, skříně na nářadí nebo opěrné nohy jeřábu.
Pokročilá technologie umožňuje až 40% snížení celkového objemu jednotky EAS, a to i bez snížení zpětného tlaku nebo zkrácení intervalů regenerace filtru pevných částic nebo snížení účinnosti katalyzátoru DeNOx při odstraňování oxidů dusíku. Kompaktní skříň se ve skutečnosti rychleji zahřívá, což motoru umožňuje pracovat více v rozsahu nejvyšší úspory paliva.
Kompaktní provedení jednotek EAS také znamená, že pro speciální aplikace není již potřeba oddělovat katalyzátor DeNOx a filtr pevných částic (DPF), což přispívá k celkové vynikající účinnosti systému.
Další výhodou nové, ultrakompaktní jednotky EAS je nižší hmotnost, která činí přibližně 50 kilogramů. Díky dalším opatřením, jako je optimalizace hmotnosti motoru a podvozku, se hmotnost vozidel nové modelové řady CF a XF celkově snížila o 100 kilogramů – to znamená přímé zvýšení užitného zatížení o 100 kilogramů nebo nižší spotřebu paliva.
Maximální doba provozuschopnosti
Servisní intervaly nových vozidel DAF CF a XF lze prodloužit ze 150 000 na 200 000 kilometrů. I přes kompaktní rozměry nové jednotky EAS jsou její funkční charakteristiky stále nesrovnatelné: to znamená intervaly čištění filtru pevných částic až 500 000 kilometrů, což se podílí na maximální provozuschopnosti pro zákazníka.
Vylepšená metoda připevnění nástavby zkracuje dobu montáže nástavby, zatímco nové provedení zadní části podvozku umožňuje snadnou montáž (například zadních zvedacích čel) a speciální připravené montážní desky pro skříňové nástavby a jeřáby.
Systém pro správu vozového parku DAF Connect
K dispozici je důležitá opce, a to služba DAF Connect. Jde o moderní systém pro správu vozového parku, který provozovateli nabízí informace o využití vozidel a řidičů v reálném čase. Informace o pozici vozidla, spotřebě paliva, ujetých kilometrech, úrovni využití vozového parku a době volnoběhu jsou přehledně prezentovány na on-line portálu, který je možné nakonfigurovat podle požadavků a přání zákazníka.
Uživatelsky přátelský portál lze nakonfigurovat tak, aby nabídl komplexní zprávy o spotřebě paliva s aktuálními údaji i údaji z minulosti. A dokonce i možnost porovnat vozidla a řidiče. Funkce Live Fleet View (Živé zobrazení vozového parku) poskytuje veškeré potřebné informace o poloze vozidel celého vozového parku. Proto je možné optimálně plánovat například ujeté vzdálenosti, trasy a dobu jízdy pro jednotlivá vozidla a řidiče. Provozovatelé dostanou výstrahy (které mohou sami definovat) v případech odchylky od povolené rychlosti, stanovené trasy, pozice a spotřeby paliva, takže mohou na danou situaci reagovat.
DAF Connect optimalizuje využití vozidel, snižuje provozní náklady a zvyšuje efektivitu logistiky. Řešení DAF Connect také provozovateli dopravy umožňuje optimální plánování oprav a údržby . A také využívání na míru přizpůsobeného poradenství od společnosti DAF prostřednictvím služby DAF Connect.
Nová vozidla CF a XF: Sen každého řidiče
Nová vozidla modelové řady CF a XF stále patří k absolutní špičce, pokud jde o pohodlí řidiče. A to díky skvělému nastupování, vynikají prostorností interiéru (kabina XF Super Space Cab je nadále nejprostornější kabinou na trhu, s celkovým objemem více než 12,6 m3) a mnoha inovacemi, které zvyšují pohodlí, jsou uživatelsky přátelská a zvyšují atraktivitu i bezpečnost.
• Nové obložení interiéru
• Nové ovládání topení a klimatizace (HVAC)
• Nová řada Exclusive Line
• Modernizovaná přístrojová deska i rozvržení palubní desky
• Spínače podle preferencí řidiče s funkcí Plug and play
Od okamžiku, kdy vstoupíte do kabiny, vám nové modely DAF CF a XF nabídnou tu nejvyšší úroveň kvality a pohodlí řidiče. Nové hřejivé a vkusné barvy palubní desky, sedadel, záclon, matrací a obložení boční i zadní stěny dodávají interiéru skvělý vzhled. Díky němu může každý řidič pocítit nádech luxusu a vytříbeného pohodlí. V modelu XF dodávají dekorační prvky „Piano Black“ palubní desce, obložení dveří a zadní stěně kabiny styl.
Nové ovládání topení a klimatizace
Nové modely DAF CF a XF jsou vybaveny zbrusu novým, automatickým systémem regulace topení a klimatizace (HVAC), který může řidič velmi snadno ovládat. Systém také zajišťuje nejvyšší úsporu paliva, protože nový systém klimatizace s inteligentní regulací spotřebovává méně energie. Ochlazuje totiž vzduch jen tak, aby dosáhl potřebné teploty, namísto směšování maximálně chladného a horkého vzduchu. Používá se také inteligentní regulace výparníku, aby nedocházelo ke zbytečnému chlazení vzduchu. Pro vytápění kabiny během nočních přestávek využívá nová, plně automatizovaná regulace systému HVAC zbytkové teplo z motoru, což opět zvyšuje úsporu paliva. Aby měl řidič co největší pohodlí, lze nové systémy regulace teploty a klimatizace ovládat také z lůžka. A to pomocí nového panelu na zadní stěně, který je vybaven novým displejem se zobrazením teploty.
Nová řada Exclusive Line
Vrcholem luxusu a pohodlí je nová řada Exclusive Line, která je dostupná jak pro modely CF, tak XF. Špičková řada Exclusive Line se vyznačuje palubní deskou v koňakovém odstínu a stejně jsou zbarveny i výplně dveří (XF) a kožená sedadla a také stylové ventilační otvory. Standardně se v luxusních verzích modelů CF a XF dodává volant s koženým potahem.
Vylepšené informace pro řidiče a příjemné ovládání
Přístrojová deska má nové provedení, které obsahuje nový font písma přispívající k modernějšímu a atraktivnímu vzhledu a lepší čitelnosti. Funkce informačního panelu pro řidiče (DIP) jsou také vylepšeny. Patří k nim počitadlo tachografu, které řidiči zobrazuje zbývající dobu jízdy a odpočinku.
Tyto funkce zvyšují pohodlí a efektivitu, stejně jako spínače, které si řidič může nakonfigurovat, přičemž má možnost umístit spínače na palubní desce podle svých preferencí. Spínače také umožňují optimální umístění doplňkových funkcí souvisejících s používáním nástavby nebo součástí, jako jsou přídavné agregáty.
Řidiči rovněž využijí výhod nového spínače osvětlení kabiny. Ten se nachází ve střední části palubní desky, zatímco skvělý výsuvný stolek značky DAF a bezkonkurenční úložný prostor zůstávají zachovány. Nový spínač osvětlení kabiny se nyní velmi intuitivně ovládá, protože nabízí možnost volby režimů, jako je „noční jízda“ a „relaxace“. Všechny funkce související s ovládáním rychlostí (včetně tempomatu, prediktivního tempomatu a adaptivního tempomatu) jsou nyní perfektně a logicky seskupeny na pravé straně volantu. Vytvářejí tak vynikající rozhraní pro interakci mezi řidičem a vozidlem.
Skvělý vzhled
Aby společnost DAF zdůraznila velkou spoustu produktových inovací, se kterými nové modely CF a XF přicházejí, obohatila jejich vnější provedení o některé nenápadné a přitom stylové prvky. Jsou to například identifikační štítek na schůdku, který řidiče uvítá při vstupu do luxusního interiéru (XF). Nový štítek s názvem značky DAF a nový design loga DAF s chromovanými písmeny symbolizuje kvalitu vozidla. Akcenty v nárazníku a sluneční cloně dodávají vnějšímu vzhledu extra nádech luxusu, stejně jako dekorativní pruhy v mřížce a nová struktura mřížky chladiče u modelu XF.
Začátek výroby
Výroba nových modelů CF a XF začne letos v létě. A to v konfiguracích 4 × 2, jako tahače 6 ×2 FTG s vodicí řízenou nápravou a novým, lehkým odpružením (–29 kg) a ve verzi FTP s vodicí nápravou s 18” koly. Dále jako podvozky pro montáž nástaveb 6 × 2 s jednoduchou vlečenou nápravou (FAR). Další verze budou následovat na podzim.
„Udělali jsme z nejlepších vozidel na trhu ještě lepší,“ komentoval Preston Feight, prezident společnosti DAF Trucks. Dále uvedl: „Nové modely CF a XF ještě rozšiřují současnou vynikající spolehlivost, hospodárnost a pohodlí řidiče našich současných vozidel. V rámci naší filozofie DAF Transport Efficiency jsme opět podnikli významné kroky k dalšímu zvyšování efektivity vozidel díky nabídce nejnižších provozních nákladů a maximální provozuschopnosti pro naše zákazníky. Nové modely CF a XF představují ryzí dokonalost.“
Výkon nových modelů CF a XF
Společnost DAF Trucks N.V.
– pobočka americké společnosti PACCAR Inc., jednoho z největších světových výrobců těžkých nákladních vozidel – je předním výrobcem lehkých, středně těžkých a těžkých nákladních vozidel. Společnost DAF vyrábí kompletní řadu tahačů a nákladních vozidel a dokáže nabídnout správné vozidlo pro každou přepravní aplikaci. Společnost DAF patří také ke špičce v oblasti služeb. Nabízí například smlouvy na opravy a údržbu MultiSupport. Dále finanční služby od společnosti PACCAR Financial a prvotřídní služby v oblasti dodávek náhradních dílů od společnosti PACCAR Parts. Společnost DAF navíc vyvíjí a vyrábí součásti, jako jsou nápravy a motory pro výrobce autobusů a autokarů po celém světě. Společnost DAF Trucks N.V. má výrobní závody v Eindhovenu v Nizozemsku, ve Westerlo v Belgii. A také v Leylandu ve Velké Británii a v Ponta Grossa v Brazílii. Má přes 1 000 servisních dealerů a servisních míst v Evropě i mimo ni.
/Tisková zpráva, DAF Trucks CZ, s.r.o., Marketing: Jiří Brož, Zděbradská 61, Jažlovice – Říčany, Česká republika, www.daftrucks.cz, www.daftrucks.sk/