Vršecký s Lackem největšími favority China Truck Racing Championship

logo BUGGYRA RACING

 

O víkendu startuje na okruhu Goldenport v Pekingu, v pořadí již třetí ročních čínského truckového šampionátu.

 

Ten v předchozích dvou letech vyhráli čeští jezdci Martin Kolomý a David Vršecký. I letos vstupuje tým Buggyra China Racing do závodu s vítěznými ambicemi.
Vršecký s Lackem největšími favority China Truck Racing Championship / Foto zdroj: BUGGYRA media
Vršecký s Lackem největšími favority China Truck Racing Championship / Foto zdroj: BUGGYRA media

 

 

 

 

 

 

 

Obhájce titulu David Vršecký, který na začátku sezóny vybojoval v soutěži evropských šampiónů titul v Indii, letos vsadí na čínských okruzích na vůz Tatra Phoenix, přičemž bude hájit barvy týmu Zero Milleage. Pozice největšího favorita ho nesvazuje. „Něco jsem odjel v rámci testování s Buggyrou, závodil v Indii a život mě naučil, že na dobré auto si člověk zvykne hodně brzo. Jako obhájce titulu jsem logicky favoritem a nemám s tím problém. Už proto, že mi loni vysvětlili, že vzhledem k tomu, že Číňanů je na světě nejvíce, jsem vedle titulu čínského šampióna získal i titul mistra světa,“ konstatoval David se smíchem.

Cestu za druhým titulem hodlá Davidovi zkomplikovat jeho krajan a v letošní sezóně rovněž stájový druh v týmu Buggyra Racing 1969 Adam Lacko, který skončil loni druhý. „Vzhledem k tomu, že jsem se během tří let naučil místní angličtině, jsem zvědav, jak se domácí hoši srovnali s jasnými pokyny ohledně auta? V posledních týdnech probíhala mezi mnou a týmem intenzivní komunikace, snaživost chlapcům upřít nelze, takže to snad bude v pohodě,“ doufá Adam, který dorazí do Číny v roli aktuálně vedoucího jezdce evropského šampionátu. „Jsem přesvědčen o tom, že o mých výsledcích ví, ale nedávají to moc najevo, prvořadé je pro ně domácí mistrovství. Každopádně pokud je mi známo, dorazí čínská delegace do Mostu.“

Vzhledem k postavení v evropském šampionátu se před Adamem rýsuje možnost stát se prvním jezdcem, který během jediné sezóny vyhraje evropský i čínský šampionát. „Jedná se o lákavou a nikoli nereálnou představu. Prioritou je ovšem přece jen evropský titul, uvidíme, jestli v závěru nebude potřeba pošetřit síly a soustředit se na boj na jedné frontě.“

Poprvé se v barvách českého týmu v Číně představí zahraniční závodník

Angličana Oly Janese však váže k Buggyře pevné pouto, neboť v prestižním britském truckovém šampionátu startuje s vozem Buggyra. „Když mi volal Honza s tím, jestli bych to nechtěl v Číně zkusit, myslel jsem si nejdříve, že si dělá legraci, pak nebylo co řešit. Hned jsem si v Londýně zabukoval letenky, k týmu se připojím v Dubaji.“

Aktuálně se šampionát skládá z tří podniků. Po víkendovém závodě na Goldenport Circuit, následuje Šanghaj (28. – 30.7.), závěrečný podnik se uskuteční v přístavním městě Ningbo (8. – 10.9.). Ve hře ovšem zůstávají závody v Malajsii či Thajsku. „V této chvíli nejsem schopen říct, která varianta je pro nás výhodnější. Každopádně léto, během kterého nás čeká Silk Way Rally, Čína a čtyři závody evropského šampionátu tahačů, bude hodně výživné. Ale tak už to chodí,“ říká na závěr Jan Kalivoda.

/Tisková zpráva, BUGGYRA media, BUGGYRA International Racing System, CZECH REPUBLIC, http://www.buggyra.com/