• Model TractorMaster v novém rozměru 280/75 R 22.5 pro užší ráfky
• Radiální pneumatika s vyšší nosností, lepší trakcí a delší životností
• Pneumatika je určená hlavně pro stroje manipulující s kontejnery v překladištích a velkých průmyslových areálech
• Model TractorMaster je vhodný také pro valníky a obslužné tahače
Přístavy a kontejnerové terminály patří mezi nejdůležitější dopravní uzly světa. Každý den přes ně prochází obrovské množství zboží i jiného nákladu. Často se musí přepravovat extrémní zátěže, na což se používá široká paleta různých vozidel.
Divize Continental Commercial Specialty Tires (CST) proto rozšiřuje svoje portfolio terminálových pneumatik, aby byla silným partnerem svým zákazníkům i v tomto odvětví. Pneumatika TractorMaster v nové velikosti 280/75 R 22.5 se od dubna letošního roku vyrábí na lince v malajském městě Petaling Jaya. Díky nízkému průměru pneumatiky nová velikost vyhovuje užším ráfkům o rozměrech 7.5/8.25–22.5.
„Mám radost, že jsme zahájili výrobu nového rozměru pneumatiky TractorMaster. Vyvíjeli jsme ho několik měsíců v úzké spolupráci s našimi zákazníky, kteří provozují překladiště a kontejnerové terminály,“ řekl Julian Alexander, produktový manažer pro pneumatiky určené k přepravě materiálů v divizi Commercial Specialty Tires koncernu Continental. „Pláště menších velikostí jsou ideální pro terminálové a tzv. RORO tahače. Skvěle tak doplňují naši nabídku.“
TractorMaster: odolná konstrukce s dlouhou životností
V přístavu nebo kontejnerovém terminálu neujede žádné jiné vozidlo tolik kilometrů jako terminálový tahač. Hlavně ve velkých areálech opětovně jezdí s těžkým nákladem na delších trasách mezi loděmi a prostory pro uskladnění kontejnerů. Časté zrychlování a zpomalování vede k rychlému opotřebení plášťů. Pneumatiky na tahačích jsou zároveň vystaveny obrovské zátěži. Tato vozidla slouží pro přepravu naplněných návěsů na lodě typu RORO po speciálních rampách. Jejich pneumatiky proto musí mít ohromnou nosnou kapacitu, trvanlivost a odolnost vůči defektům způsobených volnými kovovými nebo dřevěnými předměty, například kotvicími úchyty twist lock. Model TractorMaster splňuje tyto požadavky díky své robustnosti a speciálnímu designu.
Nový rozměr 280/75 R 22.5 je určen speciálně pro přepravu kontejnerů a tahače typu RORO. Model TractorMaster kromě toho najde svoje uplatnění samozřejmě i mimo přístav: pneumatiku lze využít také na obslužných tahačích a valnících. Například při zdvihání a přesouvání kontejnerů a přívěsů v centrálních skladech, distribučních centrech, kontejnerových terminálech a letištích.
Jednou z výjimečných vlastností této pneumatiky je hloubka dezénu 31 mm, která ji dělá nejen obzvlášť robustní, ale zároveň zvyšuje její životnost. Díky vyššímu úhlu drážek, kameny hůře uvíznou v běhounu, čímž se snižuje riziko poškození kostry. Zesílená konstrukce patky zaručuje vysokou nosnou kapacitu pneumatiky, takže může snadno přepravovat těžká břemena. Vzorek modelu TractorMaster s uzavřeným ramenem běhounu a třemi důkladně připojenými žebry je příslibem plynulého chodu motoru a ideální trakce.
Plášť TractorMaster v nové velikost 280/75 R 22.5 lze objednat již nyní. Dostupný je vedle modelů TractorMaster 310/80 R 22.5 a TerminalTransport 300/80 R 22.5.
Tyto pneumatiky pocházejí z továrny Continental v malajském Petaling Jaya, z jejíž linky sjíždějí OTR (terénní) pneumatiky pro průmyslové použití.
/Tisková zpráva, Continental Barum s.r.o., Objízdná 1628, 765 02 Otrokovice, ČR. Michal Bartoš, Truck Tires Marketing Manager, http://www.continental-pneumatiky.cz/nakladni/