Nabídka kabin Scania dosahuje s příchodem nové řady G nových rozměrů

Nabídka kabin Scania dosahuje s příchodem nové řady G nových rozměrů / Scania G 370 tractor Södertälje, Sweden Byline: Scania 2017

scania logo

 

 

• Obytné kabiny G20 se třemi možnými variantami světlé výšky interiéru – „pracovní nástroj“
• Obrovská flexibilita s možností výběru nastavení, variant úložného prostoru a příslušenství
• Noční zámek Scania zajišťuje více bezpečí při spánku.
• Pro novou generaci tahačů nyní představujeme manuální řazení, podvozek 6×4 a robustní nárazník.

Nejnovější program kabin, který společnost Scania připravila pro svou novou generaci tahačů, dosahuje nových rozměrů – a to doslova.

 

U nových obytných kabin G20 existuje možnost volby mezi nízkou, normální a vysokou světlou výškou kabiny; tuto možnost jistě ocení ti zákazníci, kteří z nějakého důvodu (hmotnost, výška či nákladnost provozu) chtějí všestrannou kabinu, která je usazena níže na podvozku, a proto nabízí pohodlnější nastupování.
Scania G 370 Highline 4x2 Scania G 370 Highline 4x2

Řada obytných kabin G20 se řadí po bok řad R20 a S20, které byly představeny loni. Zaměřuje se na potřeby dálkové dopravy a cílí na zákazníky, kteří požadují optimální prostor spolu s nejvyšší kvalitou ubytování. Tyto tři řady kabin dohromady naplňují závazek, který společnost Scania přijala pro novou generaci tahačů: bude vybavena kabinovou řadou, jejíž konfiguraci a celkovým technickým specifikacím se nic na trhu nevyrovná.

„První bude uvedena na trh noční kabina G20 a denní obytné kabiny ji budou následovat později,“ říká Björn Fahlström, viceprezident produktového managementu společnosti Scania Trucks. „Kabiny řady G budou významným přínosem pro ty zákazníky, kterým vyhovuje níže položený vstup do ubytovacího prostoru. Kabina řady G se podobá všestrannému nástroji, který dokáže plnit mnoho různých úloh. Kabiny G20 jsou vhodné pro celou řadu různých účelů a jejich exteriér má aerodynamické vlastnosti, které jsou podmínkou efektivního provozu při dálkové přepravě.“

Scania G 370 Highline 4x2 Scania G 370 Highline 4x2

Kabina G20 je k dispozici ve třech verzích

s různými světlými výškami interiéru: nízkou, normální a vysokou (Highline). Světlé výšky byly po srovnání s rozměry řady G v aktuálních řadách PGR ve dvou ze tří případů upraveny. Nízká světlá výška byla ponechána na stejné úrovni a bude dobře vyhovovat potřebám přepravců osobních automobilů; dobře se hodí i pro vozidla se složitější profilací nástavby, pokud vznikne potřeba přepravovat zboží také v prostoru nad kabinou. Vnitřní rozměry verze s normální světlou výškou byly i tak zvýšeny o 10 centimetrů, zatímco u verze Highline je prostor pro hlavu nocležníka nyní o 16 centimetrů vyšší než dříve.

Nabídka kabin Scania dosahuje s příchodem nové řady G nových rozměrůInteriéry nové generace nákladních tahačů společnosti Scania byly navrženy tak, aby vyhovovaly potřebám řidičů, a vyznačují se rozsáhlými prosklenými plochami, dobrým výhledem z vozidla a špičkovými materiály a ergonomií.

Interiéry nových kabin řad R a S si pochvalují jak zákazníci, tak média. Mezi vyzdvihované vlastnosti patří rozvržení kabiny, pocit uspokojení z vysoké kvality, výběr materiálů, upravitelnost dle osobních preferencí, pohodlí – a též skutečnost, že byl celý prostor řidiče velmi zjevně navržen tak, aby vyšel vstříc jeho potřebám. Řada G vykazuje přesně tytéž charakteristiky.

„Bez ohledu na konkrétní specifikaci, kterou si zákazníci pro svou kabinu řady G zvolí, získají ve srovnání s předchozí generací výrazně lepší kvalitu,“ říká Fahlström. „Všechny prvky byly vylepšeny a bez ohledu na základní design jsou zde větší skleněné povrchy, lepší možnost výhledu z vozidla a větší úložný prostor.“

Scania S 520 V8 6x2 Highline with trailer, Södertälje, Sweden, Photo: Dan Boman 2017
Scania S 520 V8 6×2 Highline with trailer, Södertälje, Sweden, Photo: Dan Boman 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Flexibilita

Stejně jako u větších nočních obytných kabin se i v případě kabin G20 nabízí možnost výběru z několika různých konfigurací a ze široké škály možností a příslušenství v takových směrech, jako je pohodlí, úložný prostor a bezpečnost. Výběr možností úložného prostoru je nyní výrazně lepší – především díky světlé výšce, jejíž nové rozměry umožňují vznik úložných prostor v přední i zadní části kabiny dokonce i při běžné výšce střechy. Konfigurace kabin G20 poskytuje také dostatek prostoru pro pohodlné lůžko, pod které lze v několika kombinacích umístit i úložný prostor a chladničku.

Společnost Scania vyvinula také speciální držák na tablety, který lze upevnit na palubní desku. Držák je otočný a je také za všech okolností extrémně stabilní. Je zde také „stolní deska“, kterou je možné umístit nad palubní desku a v případě potřeby snadno odmontovat. K dispozici je také napájecí systém a nabíjecí rozhraní o dostatečné kapacitě, přičemž kabina G se může pochlubit až šesti různými výstupy včetně dvou konektorů pro napětí 12/24 voltů a čtyř konektorů USB, které jsou promyšleně rozmístěny na různých místech kabiny.

Dalším pokrokovým prvkem je úložný prostor dveřních kapes, do kterého se nyní – stejně jako u řad R a S – vejde typická láhev o obsahu 1,5 litru. Dalším příkladem flexibility a potenciálu pro přizpůsobení osobním preferencím je možnost rozšíření palubní desky o doplňkový panel na pravé straně pro řidiče, kteří potřebují prostor pro velké množství tlačítek – např. pro ovládání funkcí nástavby.

Noční zámek Scania zajišťuje bezpečí

Další hodnotnou inovací, která zásadním způsobem ovlivní pracovní prostředí řidiče, je noční zámek Scania, kterým kabiny tahačů mohou být nyní vybaveny. Jde o robustní, mechanicky ovládaný čep, jehož přítomnost fyzicky znemožňuje otevření kabiny případným vetřelcem v době odpočinku řidiče.

Noční zámek / door lockedSödertälje, SwedenByline: Göran Wink 2017
Noční zámek / door locked Södertälje, SwedenByline: Göran Wink 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Víme, že mechanický, nárazuvzdorný zámek je velmi vyhledávaný a že zvyšuje bezpečnost kabiny,“ říká Fahlström. „Není těžké pochopit, že se řidič může v temnotě odlehlého dálničního odpočívadla cítit velmi zranitelně, a proto je taková robustní bariéra zajišťující ochranu před vnějším světem vysoce ceněna.“

Interiéry nových kabin jsou opatřeny bohatou škálou malých i velkých prvků, jejichž společným smyslem je usnadnění života těch, kdo budou v kabině pracovat a žít. Příkladem může být střešní okno s funkcí nouzového východu, které je nyní větší a může být ovládáno ručně či elektricky. Dalším promyšleným detailem je úhledný odpadkový koš s víkem, zatímco jiný takový detail lze spatřovat ve zvláštním úložném prostoru v zadní stěně. Systém klimatizace s manuálním ovládáním je k dispozici na přání.

Scania G 370 Highline 4x2
Scania G 370 Highline 4×2

 

„Ale tím nejvýraznějším prvkem je zde to, čemu rád říkám atmosféra interiéru kabiny,“ říká Fahlström. „Ať už si zákazník vybere prostší či exkluzivnější konfiguraci kabiny řady G, bude mít k dispozici ovladače na volantu, moderní čalounění a dobře vyvážené barvy; dostane se mu prožitku skutečné kvality bez ohledu na to, zda bude kontakt s interiérem prožívat prostřednictvím svých očí, nebo rukou.“

Volba manuální převodovky

V rámci zaváděcí akce bude u nové generace tahačů Scania poskytnuta možnost volby manuální převodovky. Zákazníci, kteří se pro manuální převodovku rozhodnou, si jistě povšimnou, že krk řadicí páky byl zkrácen a výsledkem je lepší diferenciace jejího chodu. V některých prostředích jsou manuální převodovky stále tou nejpopulárnější volbou a jedním z nich je prostředí řidičů zaměstnaných v lesním hospodářství. Někteří řidiči pracující na odlehlých dřevařských cestách si cení pocitu kontroly nad řazením, jakkoli jej lze docílit také prostřednictvím manuálního nastavení funkce Scania Opticruise.

Aby uspokojila uživatele lesnických nákladních vozů a dalších zákazníky, kteří potřebují odolnější vozidla s vyšší úrovní provozuschopnosti, jsou v rámci uvedení této kabiny na trh zaváděny také dvě nové inovace. Jednou z nich je přijímání objednávek na konfigurace 6×4 s ovladatelnými pohyblivými nápravami podvozku a druhou je možnost objednání nového, robustnějšího nárazníku P40, kterým lze vedle kabin řad R a S nyní nově vybavit také kabinu řady G.

Konstrukce nárazníku P40 je vysokozátěžová a jak samo označení napovídá, přesahuje půdorys vozidla o 40 milimetrů, čímž pomáhá chránit jeho čelní partii. Podle situace může také umožnit lepší světlou výšku podvozku, což je zvlášť důležité v okamžiku, kdy se má vozidlo vydat mimo vozovku.

/Tisková zpráva, Viktor Tamayo, PR and Communication Coordinator. ’Scania Czech Republic s.r.o.‘ je dceřinou společností švédské firmy ‘Scania CV AB’. /