• Scania XT reprezentuje robustnost a tvrdou práci
• Design XT lze kombinovat se všemi kabinami a motory
• Nejvyšší možná hospodárnost pohonných hmot je pro stavební vozidla také klíčová
• Služby a úzké partnerství jsou základními kameny pro řešení společnosti Scania
• Stavební dopravci se musejí vypořádat s více typy výzev než jiní, a to jak na silnici, tak v terénu
Uvedení řady Scania XT s řešeními na míru znamená začátek cíleného útoku na ty nejnáročnější zákazníky podnikající ve stavebním segmentu.
Řada Scania XT představuje model pro ty nejnáročnější úkoly, kde jsou rozhodující vlastnosti jako robustnost, výkon, produktivita a spolehlivost.
“V současné době se ve stavebnictví posouváme o krok výš,” říká Anders Lampinen, produktový ředitel divize stavebních vozidel Scania.
“Máme správné produkty, máme správné služby i správné dovednosti – nyní je naším cílem vyrovnat se na všech trzích pozici, kterou máme v oblasti dálkových vozidel. Řada Scania XT je perfektní nabídkou pro zvládání náročných výzev a poptávku zákazníků, kteří potřebují řešení, na které se vždy mohou spolehnout a vždy ho mají k dispozici.”
Scania nyní představila model XT, který může být vybrán pro všechny verze P, G, R a S kabin, bez ohledu na volbu motoru. Základem Scania XT je vysoce robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Propůjčuje vozidlu výrazný vzhled, který signalizuje pevnost a robustnost. Zákazníci Scania XT si kromě toho mohou vybrat z různých balíků vzhledu exteriéru a interiéru, které přispívají vyšší produktivitě a posilují dojem nepoddajné síly.
Postaven pro tvrdý život
Nárazník má nájezdový úhel kolem 25 stupňů, v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku. V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný čep, který je klasifikován na 40 tun, což uvítáte v případě, že auto musí něco vytáhnout nebo pokud potřebuje pomoc při naložení.
“Model Scania XT je skutečně přizpůsoben na míru stavebním vozidlům v řadě různých aplikací, která často pracují za náročných podmínek na silnici i v terénu,” říká Anders Lampinen. “Musí se vypořádat se vším, od špatných silničních povrchů po úzké průjezdy, přičemž vozidlo často musí odolat těžkým podmínkám a několika nárazům a škrábancům bez nutnosti návštěvy servisu. Stavební dopravci nemají vždy čas a peníze na své straně a neplánované prostoje mohou být zničující jak pro dodavatele stavby, tak pro finanční prostředky dopravce.”
Partnerství je klíčové
Stavební vozidla kladou zvláštní požadavky nejen z hlediska konfigurace a různých jízdních charakteristik, ale také z pohledu zajištění v podobě služeb: také údržba a opravy musí splňovat vysoká očekávání. Vozidla se používají v náročných podmínkách, jako jsou štěrkové jámy a staveniště a dochází k četnému opotřebení zařízení.
Typické nákladní vozy však zároveň často najezdí 80 000 kilometrů ročně nebo více na běžných silnicích, a proto mají vše pro využití nízké spotřeby paliva. Mimo to jsou zde další druhy výzev, jako například staveniště ve městech se vším, co k nim patří, jako například potřeba dobré viditelnosti, manévrovatelnosti a neustálé popojíždění.
“Scania nabízí stavebním dopravcům řadu různých služeb – služeb, které jsou pro dosažení dobré celkové provozní ekonomiky stavebního vozidla zásadní,“ říká Lampinen. “Autorizované servisy společnosti a smlouva o opravách a údržbě, nejlépe s inovativním řešením společnosti Scania, zahrnujícím flexibilní plány, které jsou přizpůsobeny údržbě po provozu, představují nejlepší začátek.”
Dopravci s několika vozidly se mohou rozhodnout například pro Scania Fleet Care. Jedná se o službu, založenou na skutečnosti, že všechna vozidla Scania jsou připojena, což zajišťuje vyšší provozní dobu, lepší úroveň využití a dobrý přehled o nákladech, příjmech a tocích pro celý vozový park. Partnerství se společností Scania na straně služeb je proto pro dopravce správnou cestou k dosažení udržitelné ziskovosti. Další novinkou společnosti Scania v této oblasti je nabídka pokročilých, speciálně navržených školení řidičů v rámci stavebních operací.
Zabezpečené vlastnictví
Při pohledu na trhy Euro 6 má Scania určitý druh dvojí identity. S trochou nadsázky lze říci, že zatímco desítky tisíc dopravců v severských zemích upřednostňují společnost Scania, protože její vozidla jsou robustní a produktivní ve stavebním sektoru, pro zákazníky směrem na jih Evropy není neobvyklé, že mají společnost stejně tak zafixovanou jako předního dodavatele palivově úsporných, nezničitelných dálkových vozidel.
“Skutečnost, že produkty Scania jsou v různých směrech tak oceňovány a respektovány z hlediska různých charakteristik, ukazuje neuvěřitelný potenciál, který máme ještě před tímto uvedením na trh,” říká Lampinen. “Se Scania XT, jako hlavním pilířem všech produktů a služeb, které nyní představujeme, zároveň očekáváme, že se nám podaří oslovit potenciální zákazníky na trzích, na kterých nejsme v současnosti z hlediska tržního podílu vždy v popředí. Stavební vozy Scania nejsou jen dokonalými nástroji, ale zároveň jsou součástí řešení a partnerství, které výrobci zajistí nejlepší možnou provozní ekonomiku a klidný spánek.”
Vyhotovení na zakázku
Zatímco stavební vozidla s různými aplikacemi se zpočátku jeví jako nejjasnější kandidáti řady XT, modulární systémy společnosti Scania také představují velký potenciál pro přizpůsobení řešení po dohodě se společností Scania.
“Ve společnosti Scania necháváme zákazníky, aby sami definovali, co považují za těžkou výzvu a jaké funkce si myslí, že potřebují,” říká Lampinen. “V důsledku toho mohou vozidla typu XT provádět řadu různých úkolů. Je pravděpodobné, že k tomuto typu bude přitahováno mnoho lesnických dopravců, ale typické městské vozidlo 4×2 s platformou a jeřábem může být také tím, co si kupující ve verzi XT vybere. Celé je to o tom, že volba je na zákazníkovi, ne na Scanii.”
Svoboda volby samozřejmě nekončí u výběru kabiny a konfigurace nápravy. Extrémně komplexní je také řada motorů a Scania XT se může pochlubit vším od nových generací s V8 nebo 9 litrovými motory, které Scania nedávno představila, až po palivově efektivní 13 litrové motory, které uvedla na trh v loňském roce se třemi různými úrovněmi výkonu (ke kterým navíc na začátku léta přibyla další verze o 370 koňských silách s vačkou Miller a SCR pro následné zpracování výfukových plynů).
Charakteristickými znaky nabídky stavebních vozidel společnosti Scania jsou robustnost, produktivita a potenciál přizpůsobit každé vozidlo přesně požadavkům zákazníka.
“Stavební vozidla jsou ve skutečnosti extrémně širokým konceptem, i když my ve společnosti Scania v podstatě začínáme z osmi různých aplikací,” říká Lampinen. “Ale se všemi produkty a službami, které nyní nabízíme v souvislosti s druhou fází uvádění nové generace společnosti Scania, je tu pro každého jedinečného zákazníka příležitost po konzultaci se zástupcem společnosti přesně přizpůsobit požadované řešení.”
Lampinen zdůrazňuje, že řada Scania XT, jakkoli dobrá může být, je pouze jednou z mnoha možností.
“Scania XT je samozřejmě naším leaderem, ale nyní je k dispozici také řada různých náprav, převodovek, rámů a mnoha dostupných možností, které přirozeně fungují stejně dobře také v kombinacích s jinými verzemi, než je XT,” říká. “Tento podzim se přední evropští nástavbáři intenzivně zabývají finalizací na míru přizpůsobených řešení pro velmi různorodou klientelu a jako výchozí bod používají naši novou generaci nákladních vozů.”
Různé možnosti vybavení
K základnímu návrhu mohou být přidány také dva jedinečné XT balíky vybavení: balík exteriéru a interiéru (v jejich obsahu mohou existovat lokální rozdíly). Exteriérový balík je charakterizován zpětnými zrcátky v extra-robustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Interiérový balík zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami, úložné prostory a ovládací panel, který může v případě potřeby prodloužit přístrojovou desku a vytvořit prostor pro ovládací prvky pro ovládání zařízení a karoserie.
“Bez ohledu na kombinaci, ve které se objeví, Scania XT bude vždy vyzařovat robustnost takového druhu, který lze vytvořit pouze s dlouholetými zkušenostmi a respektem pro všechny druhy výzev,” dodává Lampinen.
/Tisková zpráva, Viktor Tamayo, PR and Communication Coordinator. *Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy ‘Scania CV AB’. /