Výhody plynoucí z digitálních řetězců dodávek

Výhody plynoucí z digitálních řetězců dodávek / Foto zdroj: AsstrA Associated Traffic AG

logo ASSTRA

 

 

S ohledem na to, že se digitální řetězce dodávek rychlým tempem spojují s tradičními řetězci dodávek, jsou dokumentace v tištěné formě a lokální nosiče informací nahrazovány technologií cloudu a digitálními systémy logistického řízení.

 

Jaké výhody z využívání digitálních řetězců plynou pro nás, specialisty v oblasti logistiky?

Odpověď je velmi komplexní. V současné éře informací ovládá digitalizace celou logistickou oblast. Reorganizace hospodářské činnosti v oblasti moderních metod shromažďování údajů, klíčových ukazatelů produktivity a také komplexních IT řešení není snadným úkolem v tak finančně náročné oblasti, jakou je doprava. Přesto světoví lídři některých odvětví již začali zavádět digitální zdokonalení do každodenních procesů organizace práce. Zástupci ostatních oblastí se určitě zanedlouho vydají v jejich stopách.

Největší výhodou digitálních řetězců dodávek je možnost zavádět perspektivní metody do procesu využívání dat v organizaci

V současné době většina dopravních a logistických firem spoléhá při zavádění změn do rozvoje svého podnikání na to, co do té doby přinášelo výsledky, čímž i nadále využívá data shromážděná v minulosti. V případě rozhodnutí o digitálním směřování rozvoje podnikání jsou firmy schopny předjímat budoucí potřeby spojené s řetězcem dodávek a provádět strategické volby na základě toho, co přinese očekávané výsledky zítra, ačkoli se včera nepodařilo dosáhnout úspěchu.

Je nutné také připomenout vliv internetu věcí na digitální řetězce dodávek

Díky tomuto aspektu budou logistické podniky čerpat výhody ze zdokonalování procesů, což bude mít vliv na výkonnější, efektivnější dopravu zboží a což dále umožní angažovat v menší míře pracovníky v rámci některých činností.

V logistickém odvětví může být internet věcí využíván také za účelem zpřístupňování a přenosu údajů pocházejících z různých zdrojů na mnohá zařízení. Umožní to zavádět budoucí technické novinky do mnoha aspektů podnikání řetězce dodávek, nejen v otázce řízení a rozhodování, ale také nakládek, poslední etapy dodávky nebo distribuce.

Kromě toho umožní vizualizace údajů logistickým manažerům značně rychlejší a přesnější informování zákazníků o plánech a možnostech firmy. Infografiky, populární prvek současné řídicí komunikace, je sotva náhražkou úplného potenciálu, jakým disponuje vizualizace dat.

Jak podotkl ředitel oddělení obchodních aplikací AsstrA-Associated Traffic AG, Artur Jidkov:

„Před určitou dobou byl systém EDI (Elektronická výměna dat) zaveden do digitálních řetězců dodávek. Tyto mezipočítačové sítě výměny informací využívají standardní elektronické formáty pro snížení objemu kancelářské práce, zatímco objednávky, faktury a ostatní dokumenty jsou vytvářeny, odesílány nebo podepisovány obchodními partnery. Lze uvést mnoho důvěryhodných sítí Elektronické výměny dat, které spojují účastníky digitálních řetězců dodávek. Následujícím krokem by měla být analýza obrovského množství elektronických transakcí, které lze uchovávat za použití nových metod shromažďování dat a integrovaných řešení z IT oblasti a také takzvaných Big Data. Analýzy tohoto typu se mohou ukázat být velmi nápomocné při procesu obchodních rozhodování, řízení řetězců dodávek a spolupráci s jinými firmami”.

Je dobré také poznamenat, že jako odpověď na rostoucí požadavky internetových klientů budou přepravní podniky využívat internet, aby byly svým zákazníkům blíž než kdykoli předtím. V současné době takové firmy jako Uber, Netflix, Pandora, Etsy či Amazon využívají různé technologie, přičemž nabízejí vysoce individualizované výrobky a služby, které zvyšují prodej a spokojenost zákazníků.

Shrneme-li výše uvedené, tempo zavedení technologie do oblasti řetězců dodávek bude mít vliv na to, kteří hráči na trhu se budou rozvíjet, kteří ponesou ztráty, a kteří se ukáží být potencionálními bankrotáři.

Produktivita podporovaná řešeními z oblasti nových médií a inovací se postupně přičiní o zlepšení procesu komunikace a zvýšení rentability. Okamžikem objevení se nových výrobků bude konkurence čím dál houževnatější. Pouze uvážlivé, pružné a funkční zavedení digitálních řetězců dodávek do základních obchodních procesů může firmě pomoct udržet se na hladině oceánu budoucnosti digitálního obchodu a trhu.

/aktualita – zdroj: AsstrA Associated Traffic AG, kancelář ČR: Park II K Hajum 2606/2B, 155 00, Praha/