Služby a smlouvy s optimálním přínosem pro zákazníka

scania logo

 

 

  • Společnost Scania rozšiřuje svou nabídku služeb připojení vozidel, které zjednodušují život řidičům i majitelům dopravních společností a zaměřují se na ziskovost zákazníka.
  • Díky flexibilnímu plánu údržby získají zákazníci společnosti Scania pro svá vozidla údržbu přizpůsobenou přesně na míru, na základě skutečného užívání.
  • Předvídatelná údržba a lepší dostupnost pomáhají dopravcům zvyšovat efektivitu dopravy.
  • Představením nové generace Scania Communicator zajišťuje společnost Scania budoucnost inteligentních nákladních vozidel.
  • 95 % všech nákladních vozidel Scania dodaných do Evropy disponuje připojením; což je předpoklad pro služby zvyšující produktivitu a dostupnost.
  • Scania představuje nové funkce v oblasti mobilních služeb.
  • Program Ecolution by Scania dodatečně snižuje spotřebu paliva pomocí optimalizovaných řešení, školení a inteligentní údržby.
  • Integrované řešení financování a pojištění od společnosti Scania zvyšují šanci dopravců na udržitelný zisk.

 

Služby poskytované buď fyzicky v servisech Scania, nebo digitální prostřednictvím připojení, jsou základem dlouhodobě udržitelného podnikání v současném konkurenčním prostředí dopravního průmyslu. Společnost Scania je průkopníkem z hlediska připojení vozidel. Právě představením nové generace nákladních vozidel posiluje své přední postavení v této oblasti. Stejně jako samotné vozidlo, i schopnost přizpůsobit jednotlivé konfigurace a řešení pro všechny typy dopravců je právě tím faktorem, který by mohl znamenat rozdíl mezi ziskem a ztrátou v rámci jediného podnikání, na kterém zákazníkovi opravdu záleží, a to jeho vlastního.

 

Téměř před rokem začala společnost Scania na všech evropských trzích zavádět službu Scania Maintenance s flexibilními plány údržby. V době představení nové generace nákladních vozidel bude tento proces téměř úplně dokončen. Hlavní myšlenkou této služby je připojení všech vozidel. Při jejich údržbě se nevychází z tradiční metody ujetých kilometrů a časových intervalů, ale ze skutečných údajů o používání. A to na základě speciální servisní smlouvy uzavřené mezi společností Scania a konkrétním zákazníkem. Například to může znamenat, že intervaly výměny oleje mohou dosahovat až 150 000 kilometrů. Samozřejmě pokud jsou k tomu vhodné provozní podmínky a ve vozidlech je použit olej s dlouhou životností od společnosti Scania.

„Tento přístup přináší zákazníkům jasné výhody, jako značný potenciál pro snížení počtu návštěv servisu,“ řekl Lars Karlsson, ředitel pro nabídku služeb ve společnosti Scania. „Místo toho, aby zákazníci museli sledovat a dodržovat fixní servisní intervaly, společnost Scania je kontaktuje a dohodne vhodný čas návštěvy servisu. Tato změna samozřejmě vychází z předpokladu, že všechny vozy budou připojeny. Pokud se následně rozhodnou i pro další služby vyžadující připojení, jako například dálkovou diagnostiku (Remote Diagnostics) a služby týkající se vozidla (Vehicle Related Services, VRS), můžeme ve vztahu k zákazníkům postupovat proaktivně a zvýšit jejich šanci na udržení vozidla v provozu pomocí plánované a preventivní údržby.“

Správně nastavená údržba má obrovský vliv na takové důležité aspekty, jakými jsou dostupnost vozidel a jejich hodnota při opětovném prodeji. Vozidlo servisované v tom správném rozsahu bude déle v provozu a bude produkovat vyšší výnosy, přičemž si zachová vyšší zůstatkovou hodnotu.

„Víme, že při starém přístupu, kdy vozidla ještě nedisponovala připojením, docházelo k nadměrnému a i nedostatečnému servisovaní vozidel, protože jedno řešení nemůže být zcela vhodné pro všechny,“ uvedl Lars Karlsson. „Myslím, že se všichni shodneme na tom, že nejlepším řešením je poskytnout každému vozidlu právě takový rozsah údržby, jaký potřebuje.“

V posledních letech představila společnost Scania ve více zemích řadu služeb týkajících se servisu a údržby. Scania může například pomocí vlastního personálu převzít do větší či menší míry odpovědnost za vozový park zákazníka. To může znamenat přítomnost specialisty ze společnosti Scania v dopravním provozu zákazníka (v případě potřeby i přímo v interní servisní dílně zákazníka). Specialista pak bude plánovat a zajišťovat údržbu vozidel. Zároveň to může znamenat poskytnutí techniků na základě smlouvy. Nebo zřízení dočasných servisních dílen, například v souvislosti s velkými stavebními projekty.

„Jsme otevření každé diskusi,“ zdůraznil Lars Karlsson. „Různí zákazníci mají různé modely podnikání a různé potřeby. Vidíme však, že stále více z nich oceňuje hodnotu úzké spolupráce se společností Scania. Jde zde o pokročilá vozidla a neplánované prostoje mohou být velmi nákladné. Když si s místními zástupci společnosti Scania dohodnete řešení servisu na jednom místě, získáte vše od údržby pneumatik až po osobně přizpůsobené plány údržby za předvídatelné měsíční náklady.“

Připojení je klíčem k zisku

Připojená vozidla jsou v rámci EU v roce 2016 nezbytností. Společnost Scania má v současnosti více než 200 000 těchto vozidel. Odborníci ze všech průmyslových odvětví se shodují na tom, že schopnost využívat výhod připojení je klíčová pro konkurenceschopnost v budoucnosti. Jak se však jednotliví dopravci mohou zorientovat ve všech dostupných nabídkách?

„Scania se domnívá, že kvalita, jednoduchost používání a skutečné přínosy služeb, vyplývajících z připojení, se v průběhu několika let stanou dělicí čárou, která v rámci odvětví oddělí prvotřídní výrobce od všech ostatních,“ řekl Mattias Lundholm, ředitel pro služby připojení vozidel ve společnosti Scania. „Navíc vozidla budou v budoucnu muset podporovat udržitelnost a vysokou míru dostupnosti. Šikovně navržená nabídka služeb a přidaná hodnota zvyšuje konkurenční výhodu dopravce a přispívá ke zvyšování zisku.“

Současná nabídka služeb společnosti Scania v oblasti správy vozových parků (Fleet Management) a služeb pro řidiče (Driver Services) se neustále rozšiřuje o další, rozvinutější funkce. Z momentálně zaváděných novinek v oblasti integrovaných produktových služeb (Product Integrated Services) můžeme zmínit dálkové řízení přídavného topení vozidla. A také několik vylepšení komunikace mezi řidičem a dopravcem. Hovoříme o novém portálu s rozšířenými funkcemi. Ten jsme zcela přepracovali, co se týče samotného vzhledu a rozhraní. Například oddělení řízení dopravy v sídle dopravce může nyní přenášet zprávy, adresy a navigační pokyny přímo do informačně-zábavního systému vozidla.

„Možná až příliš často se říká, že jediné hranice, které vám stojí v cestě, jsou hranice vaší představivosti. Je to však skutečně pravda,“ řekl Mattias Lundholm. „Připravujeme řadu funkcí na zvyšování produktivity a snižování nákladů. Služby související s oblastmi jako plánování trasy, údržba vozidel, jakož i různé bezpečnostní funkce a funkce proti krádeži či na podporu řidiče.“

Předvídatelnost přináší klid mysli

Služby jako Ecolution by Scania jsou na trhu již několik let, přičemž opakovaně prokázaly svou prospěšnost. Když budete věnovat velkou pozornost všem aspektům od specifikace vozu až po školení řidičů a pravidelnou odbornou přípravu, jakož i plánované údržbě, můžete dosáhnout výsledků v podobě zvýšení výnosů na vozidlo, o jakých by se vám před deseti lety ani nesnilo.

„Ecolution by Scania se zaměřuje na náklady i výnosy dopravců,“ řekl Mattias Lundholm. „Správná vozidla a školení řidiči jsou zaručeným receptem pro dosažení nejvyšší možné hospodárnosti v podnikání. Pokud své řešení pak ještě rozšíříte o financování a pojištění od společnosti Scania, můžete se těšit na bezpečné vlastnictví. Díky předvídatelným a příjemně nízkým nákladům a v zásadě neustálé dostupnosti vozidel se dopravci mohou soustředit na poskytování kvalitních služeb svým klientům a zároveň vykazovat stále zisky.“

S novou generací nákladních vozidel přináší společnost Scania řadu nových způsobů komunikace vozidla s okolním světem. Umožňuje to zabudovaný komunikátor Scania. Dopravci i řidiči získají přístup k novému rozhraní a službám, které nejsou vázány na současné technologické řešení.

 

 

/Tisková zpráva, srpen 2016, zadavatel: Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. Jednoho z vedoucích světových výrobců nákladních vozidel, autobusů, průmyslových a lodních motorů. V současnosti reprezentují tuto značku 3 vlastní a 2 nezávislí dealeři spolu s 18 autorizovanými servisy./