• Ford – nejprodávanější značka užitkových vozů v Evropě – představí na veletrhu užitkových automobilů v německém Hannoveru novou řadu Transit se zabudovanou konektivitou a pokročilou elektrifikací
• Ve světové premiéře se ukáže nový Transit s nosností do dvou tun. Má menší spotřebu, vyšší užitečné zatížení a jako první model ve svém segmentu 48V mildhybridní techniku (mHEV)
• Inovativní Transit Custom plug-in hybrid (PHEV) se poprvé předvede v sériové podobě. Na trh bude uveden v roce 2019
• Ford dále představí pokročilé telematické a datové služby pro připojená užitková vozidla, které pomohou fleetovým zákazníkům zefektivnit provoz svých užitkových vozů
• Po veřejné premiéře na herním veletrhu Gamescom zamíří do Hannoveru také sportovní pick-up Ranger Raptor
Ford představí na veletrhu užitkových automobilů, který se koná ve dnech 20. až 27. září v německém Hannoveru, novou generaci modelů Transit se zabudovanou konektivitou a elektrifikovaným pohonem.
Tyto novinky ještě upevní vedoucí postavení značky na evropském trhu užitkových vozů.
Ford v Hannoveru vystaví širokou modelovou řadu vybavenou zabudovanými modemy. Ve světové premiéře se zde představí nový Ttransit s nosností do dvou tun a také nové Fordem vyvinuté služby pro provozovatele flotil.
Inovace Fordu v segmentu užitkových vozů pokračují elektrifikovanými produkty. V sériové formě se v Hannoveru ukáže Transit Custom plug-in hybrid (PHEV). Další novinkou je nový Transit se 48V mild-hybridním pohonem (mHEV). Je to poprvé, kdy se tato pokročilá technologie v daném segmentu objevuje.
Nový Transit – vyšší produktivita, hospodárnost i hybrid typu mHEV
Nový Ford Transit s nosností do dvou tun přijíždí s úspornějšími motory, vyšší nosností, zabudovanou konektivitou a pokročilými asistenčními systémy. Nový je rovněž vzhled jeho předních partií a interiér s vylepšenou nabídkou odkládacích prostor. Na trh vůz zamíří v polovině roku 2019.
Vedle zdokonalených vznětových motorů 2.0 EcoBlue si budou moci zákazníci objednat 48V mHEV pohon, který dále sníží spotřebu paliva, zejména v městském provozu. Tato technologie bude k dispozici pro vozy s manuální převodovkou. Mild-hybridní technologie zachycuje při deceleraci energii do lithium-ion baterie o napětí 48 V a následně ji využívá k podpoře hnacího agregátu a rovněž k napájení elektrického příslušenství.
Transit Custom PHEV – nulové emise bez obav z nedostatečného dojezdu
Inovativní Transit Custom plug-in hybrid (PHEV) má vyspělou hybridní hnací soustavu, která umožňuje bezemisní provoz až do vzdálenosti 50 km. K prodloužení dojezdu po vyčerpání kapacity baterií slouží oceňovaný zážehový motor 1.0 EcoBoost, jenž při delších jízdách dobíjí zabudované baterie. Celkový dojezd přesahuje 500 km.
Transit Custom PHEV se v Hannoveru představuje ve finální podobě připravené pro sériovou výrobu. Díky tomu, že soustava kapalinou chlazených lithium-ion baterií je umístěna pod podlahou, zůstává zachován celý nákladový prostor. Vůz má zcela nový interiér, převzatý z nejaktuálnějšího Transitu Custom, a je standardně vybaven zabudovaným modemem. FordPass Connect pro rozšířené možnosti konektivity.
Telematické a datové služby Ford – pro správu vozových parků
Ford představuje v Hannoveru dvě nové služby, vyvinuté ve vlastní režii oddělením Ford Smart Mobility. Při jejich vývoji oddělení FSM využilo poznatků nashromážděných ve vozových parcích provozovatelů všech velikostí a z nejrůznějších oborů stejně jako vlastní jedinečné znalosti svých vozů.
Telematické služby Ford poskytnou provozovatelům webovou aplikaci, která jim pomůže zlepšit vytížení vozů ve flotile, maximalizovat jejich dostupnost, optimalizovat provozní náklady a sledovat výkony řidičů. Datové služby Ford umožní provozovatelům spolupracujícím se třetími stranami zpřístupnit a odesílat do cloudu data, která jsou jinak dostupná pouze výrobci. Provozovatelé si díky tomu budou moci nechat navrhnout vlastní fleetové řešení od dodavatele, jemuž dávají přednost.
V Hannoveru nechybí ani Ranger Raptor
Po spektakulárním debutu na herním veletrhu Gamescom v Kolíně nad Rýnem se nový Ranger Raptor představuje také automobilové veřejnosti. Divize Ford Performance vyvinula tento model pro příznivce sportovní jízdy v terénu. V Evropě se začne prodávat v polovině roku 2019. Pod kapotou má bi-turbo variantu vznětového motoru Ford 2.0 EcoBlue, naladěnou na 157 kW a 500 Nm.
Majestátnímu vzhledu, jenž je výsledkem impozantních rozměrů Rangeru a extrémního stylingu, odpovídá speciální podvozek Ford Performance, optimalizovaný pro rychlou jízdu v terénu. Vynikající je rovněž průchodnost vozu terénem.
* Oficiálně homologované hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 budou zveřejněny později.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.
Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.
/Tisková zpráva, FORD MOTOR COMPANY, spol. s r.o., Karolinská 654/2, Praha 8. www.ford.cz/