Odpočítávání do velké modernizace modelu Golf v listopadu: Druhý Golf – DNA světového úspěchu

Model Golf čeká velká modernizace (foto Porsche Česká republika s.r.o.)

logo Volkswagen

 

  • Kontinuita designu jako klíč ke světovému úspěchu modelu Golf
  • Druhá generace modelu Golf se stala bestsellerem napříč celou společností

Golf je nezaměnitelným, nepadělatelným vozem. Designérskou ikonou. Volkswagen již v listopadu modernizovaným Golfem ukáže, jak se bude tento jedinečný model dále vyvíjet.

 

Po sedm generací nepřetržitě cizelované mistrovské dílo automobilového designu je fenomén, protože Golf je jedním z mála cenově dostupných vozů na světě, který nenapovídá nic o stavu bankovního konta svého majitele. Nejdůležitějším okamžikem v historii Golfu – v tom se odborníci shodují – bylo koncem 70. let rozhodnutí rozvinout DNA designu první generace Golfu a na tomto základě vytvořit Golf II. Tím vznikl „fenomén Golf“ – dokonalý Volkswagen, ztělesnění hodnot značky, kompaktní vůz, který přesahuje hranice automobilových tříd a oslovuje všechny vrstvy společnosti.

Vraťme se do roku 1983. Německo bylo nadšeno, že se německý kosmonaut Ulf Merbold dostal do vesmíru na palubě raketoplánu „Columbia“. Album „Thriller“ Michaela Jacksona dosáhlo do té doby nevídaného prodeje a stalo se nejprodávanějším LP/CD planety. Apple představil první sériově vyráběnou „myš“ pro počítače. A na podzim se postavila na start již druhá generace modelu Golf.

Golf II zaujal většími rozměry a lepší aerodynamikou. Designéři se důsledně drželi DNA první generace Golfu a zároveň ji obohatili o nové progresivní detaily. Radikální byla záď. Zatímco Golf I měl zadní světlomety zcela dole, těsně nad nárazníkem, u Golfu II se přesunuly o poznání výš. Toto řešení neměl v roce 1983 žádný jiný automobil. Pojítkem mezi generacemi byl dodnes typický tvar střešního sloupku C. Citace z tiskové zprávy Volkswagenu z roku 1983: „Golf musí zůstat Golfem. Není to tedy žádná nová konstrukce, která by se vzdalovala konceptu Golfu – přesto se jedná o automobil, který je nový od předního až po zadní nárazník, podle zásady: kontinuita v konceptu, pokrok v detailu a kvalitě.“ Z toho se vyvinul recept na světový úspěch.

 

 

/Tisková zpráva, 20.10.2016, Porsche Česká republika s.r.o., David Valenta, Telefon: +420 / 251 033 806, E-Mail: david.valenta@porsche.co.cz, www.volkswagen.cz, www.facebook.com/VolkswagenCR, www.volkswagen-media-services.com/