Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou

Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou

Ministerstvo dopravy - logo

 

 

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je prioritní dopravní stavbou české vlády. Je jedním z nejrozsáhlejších připravovaných infrastrukturních projektů v ČR.

 

Správa železniční dopravní cesty podepsala smlouvu s vítězným sdružením firem Metropojekt a Sudop Praha na přípravu projektové dokumentace k železničnímu spojení mezi pražským Veleslavínem a Letištěm Václava Havla.
Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou
Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenou

Cílem přípravné projektové dokumentace je řešení modernizace, zdvoukolejnění a přípravy pro elektrifikaci stávající přibližně čtyřkilometrové jednokolejné trati mezi železničními stanicemi Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně. Zahrnovat bude mimo jiné obnovení zastávky Praha-Liboc, zahloubení stanice Praha-Veleslavín s přímou návazností na metro A. Nebo posun stanice Praha-Ruzyně do nové polohy za křížením s ulicí Drnovskou.

Příprava projektu železnice z Veleslavína na Letiště Václava Havla má zelenouProjekt zpracuje vybudování nové podzemní stanice Praha-Letiště Václava Havla. Také novostavbu dvoukolejné trati v délce 5,5 km v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla s maximální rychlostí 80 km/h. Trasa na letiště povede přes novou zastávku Praha-Dlouhá Míle s návazností na P+R

„Jedná se o významný krok pro vybudování klíčového úseku železničního spojení hlavního města s mezinárodním letištěm. Modernizovaná trať z Masarykova nádraží do Kladna, s odbočkou na ruzyňské letiště, bude v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak na ni bude možné vypravit až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu,“ doplňuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Reálný termín stavby úseku z Veleslavína na letiště je nejdříve v roce 2020. Správce kolejí nicméně již na jaře příštího roku počítá s vypsáním soutěže na projektování dalšího významného úseku, a to z pražského Veleslavína na Výstaviště.

zdroj: SŽDC

 

/Tisková zpráva, 2.12.2016, Ministerstvo dopravy ČR, www.mdcr.cz/