Tatře se v roce 2016 podařilo pod obchodní taktovkou Davida Pipala skokově navýšit prodej na 1320 vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 54 procent.
Aby se podařilo tuto laťku udržet a dále zvýšit, bude TATRA TRUCKS dále posilovat své obchodní kapacity, a to jak po personální stránce, tak po stránce zlepšení interních procesů a prohloubení komunikace mezi obchodem, marketingem, konstrukcí a výrobou.
Od 20. února 2017 převzal Martin Šustek jako Chief Commercial Officer (ředitel obchodu a marketingu) vedení obchodního úseku. Včetně marketingu, poprodejních služeb, náhradních dílů i servisu TATRA TRUCKS. Zároveň se stává novým členem představenstva společnosti. Obchodní ředitel David Pipal zůstane nadále členem týmu obchodu. Organizačně bude zařazen přímo pod Martina Šustka. Tomu bude nápomocen v oblasti strategických obchodních projektů, v nichž se uplatní Davidovy bohaté obchodní zkušenosti.
Předseda představenstva TATRA TRUCKS Petr Rusek ke jmenování Martina Šustka do nové funkce uvádí: „Martin má lví podíl na splnění plánu v roce 2016, kdy se mu podařilo zkoordinovat vynikajícím způsobem vztahy s dodavateli a zajistit vše potřebné pro skokově rostoucí výrobu. Má vynikající předpoklady k systémovému rozvoji obchodních i marketingových aktivit a poprodejních služeb Tatry.“
Generální ředitel TATRA TRUCKS Radek Strouhal dodává: „Martin se jako zkušený řídící pracovník zaměří na vytvoření plně funkční a stabilní struktury celého obchodního úseku, který bude schopen efektivně reagovat jak na měnící se potřeby trhu, tak i na potřeby interní.“
Ředitel obchodu a marketingu, člen představenstva TATRA TRUCKS Martin Šustek uvádí: „Pozici obchodního a marketingového ředitele beru jako velkou osobní výzvu. Chci se v první fázi zaměřit na interní procesy v oblasti prodeje, marketingu a poprodejních služeb. Konkurence na trhu nákladních vozidel je veliká, ale unikátní řešení podvozku TATRA stále otevírá řadu slibných obchodních případů, které nám i v následujících letech zajistí obchodní růst.“
O MARTINU ŠUSTKOVI
Martin Šustek (44) je absolvent Vysokého učení technického v Brně, Fakulty Managementu a ekonomie ve Zlíně. Od počátku své pracovní dráhy působil v oblasti nákupu a logistiky. První zkušenosti sbíral ve firmách KRAFT Foods, PHILIPS Displays a LINDAB Buildings. Od roku 2005 do roku 2014 působil u společnosti BANG & OLUFSEN v Kopřivnici na různých manažérských pozicích s odpovědností za vztahy s dodavateli, nákup, logistiku a distribuci náhradních dílů. Do TATRA TRUCKS nastoupil jako ředitel nákupu v únoru 2014 a účastnil se klíčové etapy restrukturalizace podniku. Od listopadu 2016 se jeho odpovědnost v Tatře rozšířila i na logistiku. Jako ředitel nákupu a logistiky TATRA TRUCKS měl odpovědnost za nákupy materiálu v hodnotě 3 miliardy Kč za rok. Vedl tým více než 100 zaměstnanců odpovědných za nákup, logistiku, dopravu a skladování. Do pozice ředitele obchodu a marketingu TATRA TRUCKS nastoupil v únoru 2017. Zároveň se stal novým členem představenstva společnosti.
/Tisková zpráva, únor 2017, tiskový servis TATRA TRUCKS a. s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika, web: tatra.cz/