Arteon – avantgardní gran turismo
Důležitá fakta: Arteon v hlavních bodech
1. Arteon je pětidveřové gran turismo v podání značky Volkswagen, které zaujme postavení na trhu nad celosvětově úspěšným modelem Passat
2. Pětidveřový Arteon snoubí stylistické prvky sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí
3. Sériově dodávané světlomety LED splývají s maskou chladiče a kapotou motoru do zcela nově koncipované přídě
4. Velmi dlouhý rozvor vytváří ve vztahu k celkové délce vynikající prostorové poměry v interiéru modelu Arteon
5. Velké zadní výklopné víko otvírá přístup k variabilnímu zavazadlovému prostoru o objemu 563 až 1557 litrů
6. Pro Arteon bude k dispozici šest motorů přeplňovaných turbodmychadlem (TSI a TDI) s rozsahem výkonu od *110 kW/150 k do ¹206 kW/280 k
7. Vrcholné motory TSI a TDI jsou sériově vybaveny dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4MOTION
8. Na přání se dodává digitální panel přístrojů („Active Info Display“) a informační a zábavní systém s 9,2“ displejem a ovládáním gesty („Discover Pro“)
9. Nové asistenční systémy předvídají a reagují na omezení rychlosti, zatáčky a kruhové objezdy
10. Výbavové linie „Elegance“ a „R-Line“ nabízejí dalekosáhlé možnosti individualizace
Arteon rozšiřuje nabídku modelů značky Volkswagen směrem vzhůru
Světová premiéra v Ženevě. Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o avantgardní gran turismo, nový Arteon. Světové veřejnosti bude Arteon, který na trhu zaujme postavení nad modelem Passat, poprvé představen na Ženevském autosalonu (9. až 19. března). Šéfdesignér značky Volkswagen Klaus Bischoff k tomu říká: „Arteon kombinuje designérské prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí. Je to avantgardní manažerské gran turismo, které uchvátí srdce a přesvědčí rozum.“
Gran turismo. Tobias Sühlmann, zodpovědný za vnější design modelu Arteon, uvádí: „Atletický styl modelu Arteon završuje mimořádně funkční celkový koncept. Tvary se zde progresivně snoubí s funkcí. Díky svému dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability.“ Pětimístný Arteon tak představuje avantgardní alternativu – automobil pro všechny řidiče, kteří sázejí na sportovní a praktický pětidveřový sedan se splývavou zádí, dokonalými tvary a progresivní technikou.
Dokonalé proporce
Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor modelu Arteon je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm. Vzájemným poměrem uvedených rozměrů vznikly dynamické proporce jako ideální základ pro práci designérů značky Volkswagen.
Charismatický Arteon vyzařuje dynamiku. Mezi nejdůležitější stylistické prvky charismatického Arteonu patří zcela nově vyvinutá přední partie. Výjimečným znakem je kapota motoru, která je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků, společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru. Vzniká tak design přední partie, za který by se nemusel stydět ani sportovní vůz nejvyšší úrovně.
Ryzí styl sportovního vozu. Podobně jako u sportovního vozu jsou navrženy fascinující ramenní partie na zádi, svalnaté blatníky a výrazně tvarované podběhy kol obklopující až 20“ kola z lehké slitiny. Ryzí styl sportovního vozu se odráží také v ladné siluetě.
Passat, Arteon, Phideon
Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu. Nové gran turismo značky Volkswagen bude vyrábět německý závod Emden. Jeho výhodou je blízkost přístavu pro vývoz na zámořské trhy. Pro model, jako je Arteon, je to velmi výhodné, protože s jeho prodejem se počítá v téměř všech zemích na světě, v nichž hraje tato třída důležitou roli. Prodej bude zahájen již letos v létě. Pomyslný startovní výstřel zazní v polovině června na německém trhu. Předprodej v prvních evropských zemích bude spuštěn souběžně se světovou premiérou modelu Arteon v Ženevě.
Inovativní, hospodárný a praktický. Arteon přináší novou interpretaci konceptu „gran turismo“ svou kombinací avantgardního designu, sportovního charismatu, mimořádné variability a velkorysé nabídky prostoru. Mezi největší přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce boduje nový Volkswagen šesti mimořádně úspornými motory (rozsah výkonu od *110 kW/150 k do ¹206 kW/280 k), pohonem předních nebo všech kol a digitalizovanými zobrazovacími a ovládacími prvky. K nim se řadí zcela digitální a programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ skleněným displejem a ovládáním gesty.
Interaktivní asistenční systémy se schopností předvídat
S avantgardním celkovým konceptem modelu Arteon ladí jeho inovativní asistenční a komfortní systémy, což dokládají tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.
Tři výbavové linie umožňují vysoký stupeň individualizace
Arteon je navzdory své progresivní koncepci cenově atraktivním automobilem. Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude gran turismo nabízeno ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Jejich označení dokonale vystihují výsledný charakter. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti. Na základě těchto tří výbavových linií si mohou zákazníci tento model se splývavou zádí dalekosáhle individualizovat. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, třízónovou automatickou klimatizaci („Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů), masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a dvoubarevné čalounění kůží Nappa.
Šest motorů poskytuje nejvyšší výkony od *150 k do ¹280 k. Nový Arteon bude uveden na trh s šesti motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Všechny motory jsou čtyřválce. Zážehové motory (TSI) a vznětové motory (TDI) jsou v prvních dvou výkonových stupních nabízeny s identickými hodnotami výkonu *110 kW/150 k, resp. *140 kW/190 k. Nejvýkonnější jednotka TSI je vyladěna na nejvyšší výkon ¹206 kW/280 k, u vrcholného TDI to je ²176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor *1.5 TSI Evo, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností, mimo jiné díky systému variabilní deaktivace válců ACT.
Dvouspojková převodovka pro všechny verze
Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG (motor TSI/*110 kW bude v Německu nabízen pouze s mechanickou převodovkou). U TSI s výkonem od *140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI to platí pro verzi s výkonem ²176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/*140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.
Klíčové aspekty
Prohlášení – citace k modelu Arteon
„Volkswagen představuje s modelem Arteon také novou generaci asistenčních systémů. Mezi ně patří zdokonalený asistent pro stav nouze (Emergency Assist). Dosud tento systém samočinně zastavil vozidlo v případech nouze způsobených zdravotní indispozicí řidiče. Nyní vůz dokáže díky systému Emergency Assist automatizovaně změnit také jízdní pruh v rámci systémových omezení.“
Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, zodpovědný za vývoj
„Arteon je novým vrcholným modelem značky Volkswagen. S novou strukturou nabídky a výbavovými liniemi ‚Elegance‘ a ‚R-Line‘ uspokojíme vysoké nároky našich zákazníků!“
Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby
„Arteon kombinuje stylistické prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí. Je to avantgardní manažerské gran turismo, které uchvátí srdce a přesvědčí rozum.“
Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen
„Arteon zaujme nejen svým elegantním a nezaměnitelným designem. Je na nejvyšší úrovni také po technické stránce a svou nabídkou prostoru výrazně překonává své konkurenty. Arteon tak v tomto segmentu stanovuje nová měřítka.“
Dr. Elmar-Marius Licharz, vedoucí prodeje modelové řady Volkswagen Arteon
Vnější design – vášeň v rozsahu 360 stupňů
Nejvyšší úroveň designu značky Volkswagen
„Arteon kombinuje stylistické prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí. Je to avantgardní manažerské gran turismo, které uchvátí srdce a přesvědčí rozum,“ říká šéfdesignér značky Volkswagen Klaus Bischoff. Tobias Sühlmann, zodpovědný za vnější design modelu Arteon, k tomu dodává: „Atletický styl modelu Arteon završuje mimořádně funkční celkový koncept. Tvary se zde progresivně snoubí s funkcí. Díky svému dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability.“
Dynamické proporce jako dokonalý základ
MQB dynamizuje vzhled karoserie. Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor modelu Arteon je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Vnější šířka modelu Arteon je 1871 mm, výška 1427 mm. Vzájemným poměrem uvedených rozměrů vznikly dynamické proporce jako ideální základ pro práci designérů značky Volkswagen.
Design Arteonu vychází z čelní partie
Design přesahuje hranice třídy. Ponecháme-li stranou detaily, spatříme při pohledu na příď modelu Arteon nejprve nápadně dynamické gran turismo, které kombinuje vizuální prvky sportovního vozu a sedanu. Jakmile do celkového dojmu zahrneme také detaily, vynikne expresivnost, logika, harmonie i preciznost tohoto designu. Dobrý design není totiž dílem náhody, ale symbiózou kreativity, preciznosti a vysoké úrovně řemeslného umění. V případě automobilu k tomu přistupuje také výzva v podobě požadavku, aby bylo možné ohromující nápady také průmyslově vyrábět. Tyto parametry splývají v novém modelu Arteon takovým způsobem, že vzniklo gran turismo, jehož design přesahuje hranice třídy.
Kapota motoru jako u sportovního vozu. Celkový design vozu vychází z aktivní kapoty motoru (s integrovaným bezpečnostním mechanismem pro ochranu chodců) a masky chladiče, která je s kapotou neoddělitelně spojena. Kapota motoru, sahající přes celou příď až k podběhům kol, je v automobilovém světě spjata v první řadě s kategorií klasických sportovních vozů. „Je to jedna z největších kapot v rámci celého koncernu Volkswagen,“ říká Tobias Sühlmann. Designér exteriéru vozů Volkswagen k tomu dodává: „Je to skutečně kapota jako u sportovního vozu. Po otevření kapoty motoru spatříte stěny podběhů kol. To je u vozu tohoto druhu neobvyklé.“
Splynutí diod LED a masky chladiče
Všechny linie kapoty motoru jsou prodlouženy až do masky chladiče – a opačně. Maska chladiče zase svými příčkami umocňuje velkou šířku modelu Arteon. Žádná maska chladiče není tak široká a nízko umístěná jako maska chladiče tohoto vozu kategorie gran turismo – je to „tvář“ nové generace vozů Volkswagen. Horní příčky obklopují přední světlomety LED a jejich drobné, integrované světlovody LED zároveň zajišťují funkce světel pro denní svícení a obrysových světel, u vrcholné verze světlometů navíc také ukazatelů směru. Světelné prvky, maska chladiče a kapota motoru tvoří nyní jeden celek. Nad světlomety LED mírně přesahující kapota motoru přitom zásadním způsobem určuje suverenitu designu přídě. Kapota motoru tak tvoří „oční víčko“ nad světlomety a zároveň přenáší linie masky chladiče do siluety a zádě modelu Arteon. Při pohledu z profilu propůjčuje ostře a těsně nad podběhy kol probíhající kapota motoru modelu Arteon extrémně nízký a sportovní vzhled.
Silueta suverénního vozu kategorie gran turismo
Elegantní, nízká, ve stylu kupé. „Máme jednu linii,“ říká šéfdesignér značky Volkswagen Klaus Bischoff, „která je vedena po celém obvodu vozu, čímž přispívá ke snížení vizuálního těžiště modelu Arteon. Tato linie vychází vpředu z masky chladiče a čistě protíná siluetu až k zadním světlometům.“ Na bocích z ní vzniká tzv. charakterová linie. Vzadu tvoří ostré „vybrání“, které vizuálně snižuje výšku modelu Arteon a o které se opírá výrazná ramenní partie. Nad ní probíhá dlouhý pás bočních oken, sahající až k střešnímu sloupku C. Okna bočních dveří jsou bezrámová. Celý pás bočních oken je vymezen ušlechtilým chromovaným rámečkem. Z tvarového řešení bočních oken v kombinaci s charakterovou linií, vedenou z kapoty motoru na přídi až do zadních světlometů, vyplývá velmi elegantní a nízký vzhled ve stylu kupé.
Zadní partie odpovídá klasickému sportovnímu vozu
Ramenní partie jako atletický sval. Při pohledu zezadu vyniká suverénní ramenní partie sedanu se splývavou zádí. Ta tvoří „sval“, který se napíná přes boky až k zadní partii. Z mírně zvýšené perspektivy je patrný design zadní partie, jejíž tvarové řešení – se střechou a prosklenými plochami ve stylu kupé na silných bocích – odpovídá vzoru klasických sportovních vozů, přestože nabízí vnitřní prostor manažerského vozu kategorie gran turismo. I z této perspektivy je navíc velmi působivá nápadná šířka modelu Arteon. Nezaměnitelný noční design zajišťují výrazné zadní světlomety LED (u verzí Arteon Elegance a Arteon R-Line včetně funkce dynamických ukazatelů směru).
Výrazné barvy. Precizní a dynamické linie designu modelu Arteon jsou umocněny mnoha novými odstíny laků karoserie. Mezi ně patří mimořádně markantní barevné odstíny „žlutá Kurkuma“, „modrá Atlantic“ a „červená Chilli“. S progresivním charakterem modelu Arteon mimořádně skvěle ladí například odstín „žlutá Kurkuma“, který je inspirován lehkostí a slunečními paprsky a zdůrazňuje sportovní vlastnosti nového vozu kategorie gran turismo.
Od studie k sériovému modelu během 24 měsíců
Retrospektiva. Volkswagen představil na Ženevském autosalonu 2015 studii Sport Coupé Concept GTE. Koncept pětidveřového vozu se splývavou zádí se stal jednou z hvězd autosalonu na břehu Lac Léman, Ženevského jezera. Klaus Bischoff v březnu před dvěma roky řekl: „Sport Coupé Concept GTE je dalším milníkem expresivního designu. Nezaměnitelný a nový, od první křivky až po poslední linii. Stylistický kompas. Volkswagen s touto studií představuje nejen nový design nového modelu, ale i první výhled na novou éru designu.“
Zpátky do budoucnosti. Pouhých 24 měsíců po debutu studie představuje Volkswagen v březnu 2017 sériovou verzi v podobě modelu Arteon. Klaus Bischoff tentokrát říká: „Skutečnost, že Arteon vstupuje do sériové výroby jen s minimálními změnami v porovnání s koncepčním vozem, dokládá inovační sílu značky Volkswagen. Stejně jako studie vyvolává i Arteon silnou touhu vlastnit takový vůz. S tímto vozem – jak jsme předpověděli v roce 2015 – začíná skutečně nová éra designu.“
Interiér – progresivní a přehledný
Active Info Display a informační a zábavní systém s ovládáním gesty
Digitální přístroje. Přehledný design, dokonalá ergonomie a četná interaktivní uživatelská rozhraní vytvářejí v interiéru nového modelu Arteon progresivní atmosféru. Mezi interaktivní a digitalizovaná rozhraní patří na přání dodávané prvky výbavy ze světa high-tech, jako jsou Active Info Display (zcela digitální panel přístrojů) a průhledový displej. Volkswagen nově vyvinul informační a zábavní systémy (s displejem 6,5 až 9,2 palce). Nový vrcholný systém „Discover Pro“ má displej se skleněným povrchem, podobně jako tablet. Tento systém již nepoužívá žádná analogová tlačítka. Displej s úhlopříčkou 9,2“ je navíc vybaven intuitivním ovládáním gesty. Arteon přináší novou interpretaci cestování ve stylu „gran turismo“ kombinací avantgardního designu, sportovního charismatu, mimořádné variability a velkorysé nabídky prostoru. Mezi přednosti, s nimiž Arteon přesahuje hranice své třídy, patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů.
Pás výdechů ventilační soustavy jako vyjádření stylu
Neobvyklý je způsob, jímž jsou cestující obklopeni vizuálně nepřerušovanou linií, která směřuje z přístrojové desky do horní části výplní dveří. Horizontálně uspořádaná přístrojová deska přechází díky tomu plynule do výplní předních dveří. Tým šéfdesignéra interiéru vozů Volkswagen Tomasze Bachorskiho vtiskl samotné přístrojové desce přímočarý, přehledný a ikonicky minimalizovaný vzhled. Ústředním stylistickým prvkem jsou inovativní výdechy ventilační soustavy, které se rozprostírají jako pás v celé šířce interiéru a tvoří funkční ozdobný prvek. Celkový dojem završují jemné chromované lišty na lamelách, které připomínají příčky nově vyvinuté masky chladiče modelu Arteon.
Ušlechtilé dekorační osvětlení. Pod výdechy ventilační soustavy a ozdobným obložením následuje extrémně tenký pás dekoračního osvětlení, který pokračuje i ve dveřích. Tento obklopující světelný efekt formuje prostor a vytváří příjemnou atmosféru. S avantgardně sportovním charakterem modelu Arteon ladí středová konzola, která strmě stoupá k přístrojové desce jako ve sportovním vozu a ústí do ovládacího panelu klimatizace a informačních a zábavních systémů nejnovější generace.
Největší prostor pro nohy ve své třídě. Vynikající prostorové uspořádání modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, jehož součástí je i daleko vpředu umístěná přední náprava, vytváří velkorysý prostor pro řidiče a spolujezdce vpředu. Dlouhý rozvor 2841 mm zároveň přispívá k mimořádně velkorysé nabídce prostoru pro cestující na sedadlech vzadu, kterou dokládá prostor pro nohy. Jeho hodnota 1016 mm je nejlepší v porovnání s konkurencí. Díky dlouhé střeše je vynikající také prostor pro hlavu na třech zadních sedadlech. Obě krajní sedadla vzadu mají vizuálně i ergonomicky charakter samostatných sedadel.
Barvy a materiály
Modelu Arteon dominuje sportovní charakter a elegance. S tím ladí také výběr materiálů a barev pro interiér tohoto gran turisma. Tři barevné kombinace interiéru (černá, tmavě šedá a tmavě šedá/světle šedá) přitom korespondují s paletou barev karoserie. V závislosti na zvolené kombinaci materiálu a barvy čalounění (tkanina, Alcantara nebo kůže) lze v interiéru umocnit atmosféru elegance nebo sportovnosti. Ušlechtilost verzí Arteon Elegance a Arteon R-Line dokládá čalounění sedadel kombinací Alcantary (prostřední části sedacích ploch) a kůže (boční polštáře). Pro Arteon Elegance jsou na přání v nabídce tři varianty elegantního dvoubarevného čalounění kůží Nappa: „Grigio“/„černá Titan“, „Valencia“/„černá Titan“ a „Mistral“/„Raven“.
Rovněž pro verzi Arteon R-Line si mohou zákazníci na přání zvolit čalounění kůží Nappa, jemuž v tomto případě vládne sportovní černá („černá Titan Carbon Style“/„černá Titan“). Všechna čalounění kůží Nappa se vyznačují kontrastním prošíváním. Elegantní stylistické prvky jsou navíc vždy dokonale sladěny se sportovním charakterem modelu Arteon. Ideálním příkladem je diagonální žilkování na přání dodávaného ozdobného obložení z ušlechtilého dřeva „bříza Linea“ ve verzi Arteon Elegance a ozdobné obložení z hliníku „Silver Rise“ ve verzi Arteon R-Line. Oba druhy ozdobného obložení jsou v oblasti středové konzoly kombinovány s ušlechtilým obložením s černým klavírním lakem („Piano Black“).
Asistenční systémy – předvídavá bezpečnost
Asistenční systémy – interaktivní technika dokáže předvídat
S progresivním celkovým konceptem modelu Arteon jsou dokonale sladěny jeho inovativní asistenční a komfortní systémy. Četné systémy slaví v novém gran turismu debut v rámci celé produktové řady značky Volkswagen.
Mezi nové, resp. zdokonalené systémy patří:
• Nejnovější generace adaptivního tempomatu ACC, který nyní do své činnosti zahrnuje také omezení rychlosti jízdy (na základě kamerového snímání) a data navigačního systému.
• Druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Pokud to situace dovolí, vůz se také automaticky zařadí do jízdního pruhu zcela vpravo (zároveň s automatickým zpomalováním vozidla).
• Lane Assist – asistent pro jízdu v jízdním pruhu reaguje nyní i na ostatní vozidla, například na náhle předjíždějící nákladní vozidla.
• Adaptivní natáčecí světlomety s předvídavým řízením – díky informacím z kamery a datům navigačního systému (GPS a data o průběhu trasy) dochází k osvětlení zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí.
• Systém preventivní ochrany cestujících (PreCrash) včetně senzorů na zádi – registruje nyní nebezpečí také za vozidlem a vedle něj
• Side Assist – asistent pro změnu jízdního pruhu je v modelu Arteon aktivní již od 10 km/h místo 30 km/h
• Sign Assist – asistent pro rozpoznávání dopravních značek upozorňuje nyní řidiče mj. také při překročení rozpoznaného omezení rychlosti jízdy
Motory – šest úsporných motorů TSI a TDI
Motory – technicky vyspělé přeplňované čtyřválce s výkonem až ¹280 k
Nový Arteon se postaví na start s nabídkou šesti přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním. Všechny motory jsou čtyřválcové. První dva výkonové stupně zážehových jednotek (TSI) a vznětových jednotek (TDI) poskytují identické hodnoty nejvyššího výkonu *110 kW/150 k, resp. *140 kW/190 k. Nejvýkonnější TSI poskytuje ¹206 kW/280 k, nejvýkonnější TDI je vyladěno na ²176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor 1.5 TSI Evo, na jehož mimořádné hospodárnosti se podílí mimo jiné systém variabilní deaktivace válců ACT.
DSG pro všechny verze. Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG (motor TSI/*110 kW bude v Německu nabízen pouze s mechanickou převodovkou). U TSI s výkonem od *140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI to platí pro verzi s výkonem ²176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/*140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.
Přehled zážehových motorů pro model Arteon:
• *1.5 TSI Evo, 110 kW/150 k
6stupňová mechanická převodovka/na přání 7stupňová dvouspojková převodovka DSG (v Německu nebude kombinace DSG a motoru 1.5 TSI Evo nabízena)
• *2.0 TSI, 140 kW/190 k
7stupňová dvouspojková převodovka DSG
• ¹12.0 TSI, 206 kW/280 k
7stupňová dvouspojková převodovka DSG plus 4MOTION
Přehled vznětových motorů pro model Arteon:
• *2.0 TDI, 110 kW/150 k
6stupňová mechanická převodovka/na přání 7stupňová dvouspojková převodovka DSG
• *2.0 TDI, 140 kW/190 k
6stupňová mechanická převodovka/na přání 7stupňová dvouspojková převodovka DSG/na přání 4MOTION
• ²22.0 TDI, 176 kW/240 k
7stupňová dvouspojková převodovka DSG plus 4MOTION
* = Arteon 1.5 TSI Evo, 110 kW/Arteon 2.0 TSI, 140 kW/Arteon 2.0 TDI, 110 kW/Arteon 2.0 TDI, 140 kW: Prodej těchto vozidel nebyl dosud zahájen. Nejsou homologována k provozu na veřejných komunikacích, a nepodléhají proto směrnici 1999/94/ES.
1 = Arteon 2.0 TSI DSG, 206 kW: Spotřeba paliva v l/100 km: město 9,2/mimo město 6,1/kombinovaná 7,3; kombinované emise CO2 v g/km: 164; třída hospodárnosti: C
2 = Arteon 2.0 TDI DSG, 176 kW: Spotřeba paliva v l/100 km: město 7,1/mimo město 5,1/kombinovaná 5,9; kombinované emise CO2 v g/km: 152; třída hospodárnosti: B
Hospodárné gran turismo
Arteon bude dělat svým majitelům radost i svými nízkými provozními náklady. Příkladem jsou verze Arteon 1.5 TSI a 2.0 TDI s výkonem *110 kW, u nichž je první servisní prohlídka s rozšířeným rozsahem údržby předepsána až po maximálně třech letech, resp. 60 000 ujetých kilometrech. Interval výměny oleje (variabilní podle ukazatele palubního počítače) je maximálně dva roky nebo každých 30 000 ujetých kilometrů. Mnoho provozních náplní, například olej v převodovce, se nemusí měnit po celou dobu životnosti vozidla. Není proto divu, že prognóza celkových nákladů na údržbu během prvních čtyř let a ujetí prvních 60 000 kilometrů nepřevyšuje částku 200 eur. Výhodné je navíc také zařazení do pojistných tříd. Manažeři vozových parků proto uvítají mimořádné nízké celkové provozní náklady TCO (Total Cost of Ownership) modelu Arteon.
Možnosti výbavy modelu Arteon – elegantní a sportovní
Tři výbavové linie umožňují vysoký stupeň individualizace
Arteon je navzdory své progresivní koncepci cenově atraktivním automobilem. Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude gran turismo nabízeno ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Jejich označení dokonale vystihují výsledný charakter. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti. Na základě těchto tří výbavových linií si mohou zákazníci tento model se splývavou zádí dalekosáhle individualizovat.
Všechny verze modelu Arteon disponují následujícími prvky výbavy (výběr):
Vnější výbava
• chromované lišty bočních oken
• zadní světlomety LED
• přední světlomety LED a diody LED pro denní svícení
• kola z lehké slitiny (průměr ráfku od 17“)
• bezklíčkový přístupový systém „Keyless Go“
Vnitřní výbava
• prahové lišty vpředu a vzadu z ušlechtilé oceli
• informační a zábavní systém „Composition Media“ včetně osmi reproduktorů a vstupů AUX-In a USB (kompatibilní s Apple)
• elektronicky řízená klimatizace
• multifunkční volant obšitý kůží (u verzí s DSG včetně pádel pro manuální řazení)
• částečně elektricky nastavitelná komfortní sedadla vpředu (v 6 směrech)
Jízdní dynamika a asistenční systémy
• asistent pro rozpoznávání únavy řidiče
• progresivní řízení
Arteon Elegance je individualizován následujícími prvky výbavy (výběr):
Vnější výbava
• chromované kryty vnějších zpětných zrcátek
• zadní světlomety LED s funkcí dynamických ukazatelů směru
• 18“ kola z lehké slitiny „Muscat“
• chromované ozdobné lišty po obvodě karoserie dole
• vyhřívané trysky ostřikovačů skla čelního okna
Vnitřní výbava
• hliníkové pedály
• přístroje, přístrojová deska a výplně dveří s individualizovaným vzhledem a ozdobným obložením
• kontrastní prošívání čalounění sedadel a podlahových rohoží
• čalounění sedadel kombinací Alcantara/kůže („Vienna“)
• vyhřívaná sedadla vpředu
Arteon R-Line je individualizován následujícími prvky výbavy (výběr):
Vnější výbava
• otvory pro přívod vzduchu na přídi s leskle černým zvýrazněním ve tvaru písmene C
• 18“ kola z lehké slitiny „Sebring“
• vyhřívané trysky ostřikovačů skla čelního okna
• specifické nárazníky „R-Line“
• chromované ozdobné lišty po obvodě karoserie dole
• chromované koncovky výfukové soustavy
Vnitřní výbava
• hliníkové pedály
• čalounění stropu v odstínu „černá Titan“
• prahové lišty z ušlechtilé oceli vpředu a vzadu, vpředu s logem „R-Line“
• čalounění sedadel kombinací Alcantara/kůže („Vienna“) s logem „R-Line“
• vyhřívaná sedadla vpředu
• sportovní multifunkční volant obšitý kůží, v designu „R-Line“
Údaje o výbavě a technických datech sériově vyráběných modelů platí pro modely nabízené v Německu. Nabídka v jiných zemích se může lišit.
Veškeré údaje o jízdních výkonech, spotřebě paliva a emisích, uvedené v této tiskové zprávě, jsou předběžné a musí být potvrzeny v rámci oficiálního typového schválení vozidla. Stav k únoru 2017.
/Tisková zpráva, 7.3.2017, Porsche Česká republika s.r.o., David Valenta, Telefon: +420 / 251 033 806, E-Mail: david.valenta@porsche.co.cz, www.volkswagen.cz, www.facebook.com/VolkswagenCR, www.volkswagen-media-services.com/