V sobotu 18. března se rozběhnou práce na dalším úseku dálnice D1, tentokrát mezi Měřínem a Velkým Meziříčím.
Letos jde už o čtvrtý úsek, ve kterém se s novou stavební sezónou začalo pracovat. Modernizace D1 je v podstatě stavbou úplně nové dálnice za plného provozu.
Řidiči budou mít v dopravních omezeních na D1 i letos k dispozici čtyři zúžené pruhy, tak aby stavbaři co nejméně komplikovali provoz na vytížené dopravní tepně. Zúžení do jednoho pruhu jsou omezena na minimum, pouze v době, kdy je nutné umístit dopravní značení a provizorní svodidla.
„Uvědomujeme si, že pro řidiče je to náročné, ale dálnice je více než 10 let po své životnosti a s modernizací nejde dále čekat. Pokud bychom ji odkládali, museli bychom dálnici uzavírat kvůli poškozené vozovce nebo stavu mostů. Řidiče prosím hlavně o to, aby jezdili po D1 ohleduplně a plynule. Dopravu totiž nejvíce komplikují dopravní nehody, nikoliv přímo samotné uzavírky,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Pro bezpečnost všech řidičů na D1, ale i nejplynulejší průjezd modernizovanými úseky, je důležité jezdit v uzavírkách ohleduplně a dodržovat 80km rychlost. Loni se ukázalo, že úsekové měření plynulosti dopravy pomohlo a bylo díky němu méně nehod. Ve vybraných úsecích se proto postupně kamery objeví i letos,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Modernizace úseku bude zahájena přípravnými pracemi, jako je pokládka vodorovného dopravního značení a instalace provizorních svodidel. Od pondělí 20. března bude zahájena samotná modernizace levého jízdního pásu (ve směru na Prahu). Celý úsek bude do konce letošního roku kompletně zmodernizován a uveden do provozu.
Dalšími úseky dálnice D1, na kterých byla letos modernizace také zahájena, jsou úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice; úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov a úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů. Více informací o modernizace D1 naleznete na webu: http://www.novad1.cz/
/Tisková zpráva 17.3.2017, Ministerstvo dopravy ČR, www.mdcr.cz/