Shrnutí prvních tří měsíců roku 2017
• Provozní zisk se zvýšil o 35% na 3 081 mil. SEK (2 275)
• Čisté tržby vzrostly o 23 procent na 28 411 mil. SEK (23 056)
• Peněžní tok činil ve vozidlech a službách 2 351 mil. SEK (133)
Komentář prezidenta a generálního ředitele Scanie Henrika Henrikssona:
„Čisté tržby společnosti Scania vzrostly na rekordní hodnotu 28,4 miliardy SEK a výnosy za první čtvrtletí dosáhly 3 081 milionů SEK. Vyšší počet prodaných vozidel a služeb byl částečně kompenzován vysokou úrovní investic spojenou s novou generací nákladních automobilů společnosti Scania.“
„Poptávka po nákladních vozidlech v Evropě zůstává velmi silná kvůli pozitivní ekonomické situaci. Podíl společnosti Scania na nákladních automobilech v Evropě dosáhl 16,8 % oproti 17,4 % v roce 2016. V Latinské Americe je poptávka pozitivně ovlivněna růstem v Brazílii, což je trh, který nyní vypadá, že je na vzestupu. V Eurásii se trend poptávky vyvíjí pozitivně díky Rusku. V Asii se poptávka zvýšila kvůli dobrému výkonu v Číně, Íránu a Indii.“
„V autobusech a autokarech byla poptávka v Asii silná, především v souvislosti s Íránem. Trend poptávky po průmyslových a lodních motorech je také stále pozitivní, ale naopak zůstává slabý mezi elektrickými generátory.“
„Výnosy za služby dosáhly rekordní výše 5 849 mil. SEK. (5,152), což představuje nárůst o 14 %. Příjmy společnosti, ať už generované přímo nebo nepřímo, z 250 000 vozidel připojených do flotily Scania, neustále rostou. Konektivita je také důležitou součástí, která umožňuje společnosti Scania nabídnout zákazníkům efektivnější služby zaměřené na zvýšení jejich ziskovosti.“
„Nový model Scania R 450 získal ocenění „Green Truck 2017“ v kategorii těžkých tahačů. Ocenění získal především díky vynikající spotřebě paliva při porovnávacím testu na silnici. Čísla mluví sama za sebe – průměrná spotřeba činila 23,7 litrů / 100 km. Ať už jde o úsporná naftová vozidla nebo alternativní paliva, udržitelnost a ziskovost jde ve Scanii ruku v ruce.“
„Kromě toho, že společnost Scania nabízí nejhospodárnější pohonné jednotky, vynakládá také zvláštní úsilí na snížení závislosti dopravních společností na fosilních palivech. Společnost má na trhu nejširší škálu hybridů a alternativních motorů pro všechny dostupné biopaliva. Všechny standardní vozy společnosti Scania mohou být provozovány s použitím bionafty a s až 100% hydrogenovaného rostlinného oleje (HVO).“
/Tisková zpráva, Viktor Tamayo, PR and Communication Coordinator. ’Scania Czech Republic s.r.o.‘ je dceřinou společností švédské firmy ‘Scania CV AB’. /