Staré, životem osvědčené přísloví praví, že kdo si počká, ten se dočká.
A tak se o víkendu dočkají spolu s truckery rovněž všichni příznivci závodů nejrychlejších monster kontinentu. Tým Buggyra Racing 1969 vstupuje do sezóny s nejvyššími ambicemi.
Buggyra alibi nepotřebuje
Zatímco týmová jednička Adam Lacko se po dvou stříbrech z uplynulých sezón titulu nebrání, leč diplomaticky hovoří o mimořádné konkurenci, management má jasno. „Loni musel Hahn na MAN poprvé od roku 2010 bojovat o prvenství do posledního závodu. Letos je cílem individuální titul Adama Lacka,“ říká manažer Jan Kalivoda, jehož tým má na svém kontě první letošní úspěch v podobě premiérové indického titulu Davida Vršeckého. „Je nám jasné, že se stejnými ambicemi vstupuje do šampionátu další kvarteto mistrů Evropy let minulých ve složení Hahn, Korber, Albacete, Kiss, nicméně tvrdit, že cílem je udržení loňských pozic, by bylo alibistické. Buggyra alibi nepotřebuje.“
Adam Lacko se z pozice hlavního protagonisty sice nechal slyšet, že upřednostňuje závěr v Jaramě před Le Mans, protože v teple se lépe slaví. Zůstává však střízlivým optimistou. „Pravda je taková, že své největší soupeře jsem už porazil. Každý závod je ale jiný, letos to bude hodně našlapané,“ odhaduje trucker, který slavil v sezóně 2003 v Rakousku první umístění na stupních vítězů. „Na ten závod si pamatuji, dojel jsem druhý za Östreichem. Loni jsem dvakrát vyhrál, rád bych si to letos zopakoval.“
Nový model
Na rozdíl od předchozích sezón zvolil roudnický tým nový, doposud nepoznaný, jezdecký model. Zatímco Adam Lacko bude jasnou jedničkou, ve druhé kabině se vystřídají dvojnásobný mistr starého kontinentu David Vršecký a doposud truck racingem nepolíbený Slovinec Alen Draganovič. „Comebacky, byť ten letošní je v Davidově případě letos omezený na několik závodů, jsou běžnou součástí motoristického sportu. Alen je srozuměn s tím, že pokud David projeví zájem, bude mu druhé auto k dispozici. Shodli jsme se na tom, že v Rakousku začne právě Alen. Red Bull Ring není díky své atypičnosti na jedné straně okruhem vhodným na sběr ostrých dat, na straně druhé je takřka ideální pro nováčky, kteří se chtějí učit,“ konstatuje Jan Kalivoda.
Mimochodem, ve stínu loňského Lackova boje o titul se „ztratilo“ druhé místo v Poháru konstruktérů, které vybojovala dvojice Lacko – Forman. „Je pravda, že vzhledem k absenci Davida Vršeckého se jednalo o maximální výsledek, který má vzhledem ke kvalitě vítězů Hahna s Reinertem svou hodnotu. Na druhou stranu jsme dle předpokladů neobhájili titul z předchozí sezóny, takže nebylo proč bít se v prsa. Letos bychom druhé místo brali. I když, proč nezkusit vyhrát,“ naznačuje manažer Buggyra Racing 1969.
/Tisková zpráva, BUGGYRA media, BUGGYRA International Racing System, CZECH REPUBLIC, http://www.buggyra.com/