První podnik letošního mistrovství Evropy tahačů je za námi!
Nastal čas hodnocení skutků jeho jednotlivých aktérů, kvůli kterým by závod na Red Bull Ringu nemusel upadnout hned tak v zapomnění.
1. Iveco poprvé
Iveco se zásluhou Jochena Hahna těšilo poprvé v novodobé historii truckracingu z vítězství v pohárovém závodě. Zároveň se jednalo o premiérový triumf italské značky.
2. Hahn ve stopách Vršeckého a Bosigera
Pouze David Vršecký a Markus Bosiger dokázali doposud při svém premiérovém startu v novém voze vyhrát pohárový závod. Stalo se tak v Barceloně 2005 v letech 2007 na speciálech Buggyra třídy Race Truck. Na Red Bull Ringu vyrovnal jejich výsledek Jochen Hahn (Iveco).
3. Běda truckerům…
S výjimkou Jochena Hahna se museli všichni závodníci sklonit před jízdou a bodovým ziskem Steffi Halm (Německo). Blonďatá závodnice z Německa tak hned v úvodu potvrdila postavení „černého hříběte“ šampionátu po Rakousku je druhá. Pochopitelně, že tak dobře si ještě žádná z žen nestála.
4. První body do Slovinska
Ačkoli Slovinec Alen Draganovič (Buggyra) deklaroval před Red Bull Ringem coby stěžejní záměr zisk zkušeností, v neděli si to rozdal se zbytkem startovního pole na férovku. Nakonec z toho bylo prvních sedm slovinských bodů a průběžné deváté místo.
5. Lacko versus speedlimiter
Přestože se oficiální zařízení na měření rychlosti na okruhu podstatně rozcházelo se stejným zařízením Buggyra Adama Lacka, dokázal český trucker vybojovat 34 bodů rovnající se průběžnému třetímu místu. Umění nemožného, dalo by se říci.
/BUGGYRA media, Petr Bošnakov, http://www.buggyra.com/