Rallye Dakar 2016 na Slovensku

logo

 

Expedice Iveco Dakar 2016 ve slovenské Sekuli umožnila svým zákazníkům jedinečný zážitek – usednout do soutěžního speciálu Trucker, navíc po boku opravdového pilota Dakaru.

Tuto ojedinělou možnost měli hosté akce, kterou Iveco připravilo 9. června 2016 v naprosto dokonalém prostředí – ve slovenské Sekuli nedaleko od Kútů. Ve zvlněné krajině místy pokryté lesem, na hlubokém písčitém podkladu se zákazníci cítili opravdu jako na skutečné rallye Dakar.

Všichni zájemci o adrenalinový zážitek byli hned po příjezdu vybaveni vlastní kuklou, na kterou pak mohli nasadit přilbu, vystoupat po schůdcích do trucku, nechat se instruktorem přikurtovat k sedadlu spolujezdce a vyrazit do dun slovenského Dakaru. Trasa se od reálného Dakaru lišila skutečně jen geografickou polohou dějiště. Nikoli však terénem a jeho obtížností a už vůbec ne nasazením či technikou jízdy pilota. A tím byl profesionál na slovo vzatý. Giuseppe Simonato se totiž skutečné Rallye Dakar několikrát zúčastnil.

Účastníci unikátního setkání však nejen zakusili Dakar „na vlastní kůži“, ale mohli vyzkoušet svůj řidičský um za volantem Jeepu Wrangler a buggy Gladiator Z8 a rozšířit si tak své adrenalinové zážitky.

Dokonalou Dakarovskou atmosféru ještě umocnila přítomnost servisního vozidla a rovněž terénní sanitka se zdravotníkem po celou dobu konání akce. Nic se nesmělo podcenit – jako na skutečném rallye.

IVECO NEW TRAKKER AT 190T45W “DAKAR”

Zesílený podvozek 4×4

6-válcový motor Cursor 13

Výkon 840 hp při 2900 ot./min.

Točivý moment 3600 Nm od 1200 ot./min.

Hmotnost 9000 kg

Manuální převodovka ZF 16S221

Dělící převodovka ZF-Steyr VG1600/300

Nádrž 700 l

Kotoučové brzdy na obou nápravách

Dálkové ovládání systému změny tlaku v pneumatikách

Pneumatiky 14.00R20 Michelin XZL

Vyztužená kabina s ochraným rámem a se třemi anatomickými sedačkami

Hydraulické odpružení kabiny

Max rychlost 190 km/h (rally Dakar omezená rychlost 140 km/h)

 

DAKAR 2016

V ročníku 2016 nejnáročnější světové rallye Iveco dobývá nejvyšší stupínek prostřednictvím Gerarda De Rooye, vůdce týmu De Rooy Iveco PETRONAS. Jeho výkon v průběhu třinácti etap opět ukázal vynikající jízdní a navigační schopnosti pilota a potvrdil kvality vozu Iveco POWERSTAR. Značka Iveco dominovala v top desítce Dakaru mezi pěti různými značkami trucků.

Rallye Dakar byla také velká příležitost pro Iveco vyzdvihnout výkon svých motorů: Iveco Cursor 13, vyráběný v Bourbon Lancy, ve Francii a speciálně připravený na závod od FPT Industrial v R & D centru v Arbonu, ve Švýcarsku, známý svým výkonem a spolehlivostí, poháněl nejnovější úspěchy Iveca v rallye.

Ročník 2016 Rallye Dakar s jeho 9 000km trasou Jižní Amerikou byla perfektní příležitost předvést všestrannost a sílu nákladních vozidel IVECO.

 

/Tisková zpráva, 28.6.2016, Iveco Czech Republic, a. s., Vysoké Mýto – Pražské Předměstí, Klára Rylichová, manažerka marketingu Iveco pro ČR a SR, www.iveco.cz/