Po osmapadesáti, bodovém galapředstavení Adama Lacka v Misanu a následující měsíční pauze, čeká tento víkend na krotitele pětitunových monster první vrchol sezóny v podobě závodu roku na Nurburgringu.
Průběžného lídra Lacka v něm v boji o titul podpoří David Vršecký.
Návrat na místo činu
Přestože se stal comeback s ručením omezeným dvojnásobného evropského šampióna hlavní zprávou, David své německé angažmá nepřeceňuje. „Když jsem po zisku Poháru konstruktérů v roce 2015 končil, řekl jsem, že by v historii značky Buggyra měla po érách Körbera, Bösigera a Vršeckého přijít éra Adama Lacka. Budu potěšen, pokud se stanu její součástí,“ potvrdil David s tím, že se velmi rád vrací na místo činu. Právě na Nürburgringu totiž vybojoval v sezóně 2003 své vůbec první pohárového vítězství, zároveň se jednalo o premiérový triumf českého jezdce ve třídě Super Race Truck. „Ten závod budu mít vždycky v hlavě, ale je to minulost. Možná, ale půjdu zavzpomínat do depa ke Gerdovi a Antoniovi, které jsem tenkrát porazil,“ říká David se smíchem. Vzhledem ke své „podmínečné“ účasti hodlá proniknout do elitní desítky a pak se uvidí.
Klidný štvanec
Průběžný lídr Adam Lacko, se stal, stejně jako loni, po Misanu lovnou zvěří. Do Mekky německého a evropského truckracingu dorazí s dvanácti, respektive dvaceti bodovým náskokem před domácí dvojicí H+H, tedy Halm – Hahn. „Je samozřejmě lepší vést, než být osmý, ale žádný tlak na svoji osobu si skutečně nepřipouštím. To, že jeden závodní víkend nedělá celý šampionát, platilo po Misanu a bude platit i po Nürburgringu,“ říká průběžný lídr, který očekává patřičnou řež. „Šest průběžně nejlepších jezdců závodí na autech čtyř různých značek. Ať se snažím sebevíce, na nic takového si nevzpomínám. Každý se bude chtít ukázat, do toho nejspíše zase kolem 200 000 fanoušků…“
Přes veškerou úctu ke konkurenci, řeší ovšem Adam spíše, než jednotlivé soupeře neustále se měnící, pro Nürburgring tak charakteristické, klimatické podmínky. „Se závodním inženýrem Robinem Dolejšem a Davidem jsme pracovali na co nejrychlejší a efektivní změně nastavení auta ze suchého na mokré. Z pozice jezdce nemám problém s mokrým okruhem, na suchu naopak prodáme sílu motoru. Na Nürburgringu to ovšem bývá tradičně něco mezi. Snažili jsme se o řešení, do jaké míry jsme uspěli, si řekneme v neděli odpoledne,“ konstatuje Adam.
Video z druhého závodu v Misanu
Buggyra se triumfům nebrání
Návrat, možná byť jen dočasný, Davida Vršeckého, paradoxně zkomplikoval diplomatické postavení týmového manažera Jana Kalivody. Je logické, že pokud má David pomoci Adamovi k zisku titulu, měl by porážet jeho soupeře, nikoli ovšem lídra samotného. Spekulace ohledně uplatnění týmové režie jsou proto na místě. „Určitě se rozhodne na okruhu, nějaká představa toho, že bychom nutili a hlavně přinutili jezdce Davidových schopností a charakteru, k nějakým šílenostem, je nesmyslná. Navíc se pojede v Německu, kde budeme pod drobnohledem,“ zhodnotil Honza. V souvislosti s příchodem Vršeckého se ovšem na pořad dne vrací týmová soutěž.
I přes minimální bodový vklad obou Slovinců, totiž zatím díky výkonům Adama Lacka drží Buggyra průběžné třetí místo se ztrátou pouhých dvaceti bodů na vedoucí dvojici Halm/Lenz. „Jak jsem už několikrát opakoval, nikdo z nás, včetně Davida, nemá jasno o tom, jak dlouho vydrží jeho fyzická schránka. Proto je jasnou prioritou titul Adama Lacka, nicméně žádným triumfům, tedy ani těm z kategorie nepředvídatelných, se nebráníme. Aktuálně ale není Pohár konstruktérů na pořadu dne.“
Stav ME tahačů před závodem na Nürburgringu
Jednotlivci: 1. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 92, 2. Stephanie Halm (Německo/MAN) 80, 3. Jochen Hahn (Německo/ Iveco) 72, 4. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 60, 5. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 56, Gerd Körber (Německo/Iveco) 47
Pohár konstruktérů: 1. Reinert ADV (MAN, Halm/Lenz) 127, 3. Iveco Hahn/Körber) 122, 3. Buggyra Racing 1969 (Buggyra, Lacko/Vršecký) 107
/Tisková zpráva, BUGGYRA media, BUGGYRA International Racing System, CZECH REPUBLIC, http://www.buggyra.com/