Jsem si sám sobě opravdu hodně protivný. Jen jsem včera napsal varování pro prvního jezdce v kamionech, už seděl Kolomajz v bahně.
Není to žádná moje geniální předvídavost, prostě už jsem tudy párkrát jel. Naši hoši tudy ještě nejeli nikdy a tak jim nelze nic vyčítat. Snad jenom Martinovu tendenci nikdy nezpomalit. Občas je třicetivteřinová ztráta a trocha rozmyšlení o moc výhodnější, než trčet půl hodiny v díře, nebo jezdit stepí dokolečka. Ale nevím, jak to tam aktuálně vypadalo a z domova je každý chytrý.
Včerejší etapa musela být hodně rychlá a docela komplikovaná. To se hodně projevilo ve zmatku na špičce osobních vozů, kdy chyby nedělal jenom Despresův navigátor David Castera, mimochodem chlapík, který po léta tvořil dakarskou trať.
A taky Rusové! Sotnikov se Šibalovem zajeli časy hned za prvním Peugeotem, což je dost šílené. Útok Kamazu tedy započal na plné pecky. Celkově jsou první, druhý a čtvrtý. Mezi nimi je pořád naše Tatra, ale bude to opravdu boj Davida s Goliášem. Všichni ostatní, kteří do toho mohli ještě zasáhnout jsou „out“. Teď naposled Gerard De Rooy. To už je na pováženou!
Ve výsledcích není vepředu ani Van Genougten, který zřejmě pomáhal řešit Gerardovy technické problémy, ani Artur Ardavichus. Ten budiž do nebe veleben, že vytáhl naše hochy z díry. Za to má už druhou velkou pochvalu. V roce 2014 nás postavil na kola, když jsme se s Jardou Valtrem váleli ve škarpě v Argentině.
Po všem tom blázinci jsou časové rozdíly na špici závodu kamionů celkem mírné. Do třiceti minut to v takovém maratonu nic neznamená. Horší je ta strojová ruská strategie.
Jenomže zítra už se jede do Číny a tam bude terén hodně odlišný. Druhá půlka závodu je mnohem obtížnější a ještě se budou dít věci. Hlavně ať se nedějí našim mládencům! p.s. Od zítřka jsem na cestách (sledujte Buggyru na Slovakiaringu). Budu tak možná pauzírovat. Rozhodně si to ale shrneme ve dni odpočinku a po první půlce Silkway.
/Blog Josefa Kaliny, BUGGYRA media, http://www.buggyra.com/