Drážní hasiči v Chebu mají naději na novou budovu, město nabídlo k využití svůj pozemek

Ministerstvo dopravy - logo

 

 

Ze čtyř možných míst vybralo vedení drážních hasičů spolu s vedením Chebu jeden vhodný ke stavbě nové hasičárny.

 

Dohodu podpořil ministr dopravy Dan Ťok. Novou budovu chebští hasiči SŽDC nutně potřebují, stát by mohla kolem 50 milionů korun.

Drážní hasiči v Chebu mají naději na novou budovu, město nabídlo k využití svůj pozemek / Foto zdroj: ministerstvo dopravy ČR

„Současné zázemí chebských drážních hasičů nestačí, hůře dostupné plechové boudy, kde je v pohotovosti devět hasičských vozů a zázemí pro 33 člennou jednotku jsou už nepoužitelné a nepraktické. Vedení Chebu tak slíbilo, že změní územní plán a v ulici Vrázová mezi ubytovnou Charity a STK bude prostor pro stavbu nové budovy,“ řekl po jednání se zástupci drážních hasičů a vedením města ministr dopravy Ťok.

Zhruba 50 milionů korun na novou budovu půjdou z rozpočtu Správy železniční dopravní cesty, pod kterou hasičský záchranný sbor patří, uvedl při jednání náměstek ředitele HZS SŽDC pro provoz Miroslav Navrátil. Město Cheb nyní musí zahájit, projednat a schválit změnu územního plánu, která umožní na pozemku plánovanou stavbu. Závazek potvrdil při jednání místostarosta Chebu Zdeněk Hrkal.

Za rok vyjedou v Chebu k požárům, spadlým stromům přes koleje a nehodám drážní hasiči celkem 450 krát, fungují na směny sedm dní v týdnu, dvacet čtyři hodin a jsou součástí Integrovaného záchranného systému. V rámci celé České republiky existuje celkem 14 jednotek drážních hasičů, například v Brně, Českých Budějovicích, Ostravě, Plzni nebo v Ústí nad Labem. Ročně má hasičský záchranný sbor SŽDC zhruba 6 200 výjezdů.

Drážní hasiči v Chebu mají naději na novou budovu, město nabídlo k využití svůj pozemek / Foto zdroj: ministerstvo dopravy ČR Drážní hasiči v Chebu mají naději na novou budovu, město nabídlo k využití svůj pozemek / Foto zdroj: ministerstvo dopravy ČR

Kromě přírodních katastrof a nehod vyjíždějí jednotky požární ochrany k zabezpečení vypnutého stavu trakčního vedení, provádějí kontrolu skalních masivů u tratí, odstraňují sražená zvířata, asistují při demoličních pracích, provádějí evakuace a transport osob z těžko přístupných míst nebo zajišťují operativní zimní údržbu.

/Tisková zpráva, Zdroj fotografií: Ministerstvo dopravy ČR, www.mdcr.cz/