V netradiční čas na netradiční okruh zamíří již tento víkend nejrychlejší truckeři starého kontinentu.
Před Buggyrou stojí v tomto desetiletí nepoznaná, leč o to příjemnější výzva v podobě uhájení vedení jak v individuálním šampionátu, tak i Poháru konstruktérů.
Pneumatikami pevně na zemi
Týmový manažer Jan Kalivoda, který vyrazí na Slovensko pár dnů po svém návratu ze Silk Way Rally nemá s výzvami toho druhu problém. „Na Slovakiaring jedeme v nejsilnější sestavě Adam Lacko – David Vršecký, přičemž David bude plnit roli jezdce i technického ředitele. Prioritou je minimálně udržení náskoku Adama Lacka, nicméně všichni věříme, že se Davidovi vydaří slovenská premiéra přece jen o něco více, než comeback na Nürburgringu.“
Přestože se v obou případech jedná o reálný úkol, vždyť Adam Lacko vede po úvodní třetině šampionátu o 46 bodů, když v Misanu a Nürburgringu získal 108 bodů ze 110 možných, zůstává tým pneumatikami pevně na zemi. „Nemá cena zastírat, že se nám především díky partnerům podařilo systematickou prací během let stáhnout, snad i vymazat technologický náskok MAN, ale to nejtěžší nás teprve čeká. Adamův náskok šestačtyřiceti bodů hovoří za vše, v truckacingu je ale možné všechno,“ dodává Honza.
Může to být ještě lepší
Stejný názor sdílí tradičně i Adam Lacko, jehož spanilá italsko-německá jízda je nikoli neprávem srovnávána s výkony Norberta Kisse v sezóně 2015. „Je to hodně dobré, ale může to být ještě o něco lepší. Abych pravdu řekl, superlativy na moji adresu jsou přehnané, na druhou stranu chápu reakce fanoušků Buggyry, kteří při nás stáli i v nepříliš úspěšných časech,“ říká dosavadní hlavní protagonista šampionátu Adam Lacko, který má jako jediný z truckerů, se slovenským okruhem zkušenosti. „Je to pravda, ale osobní auta a trucky představují dvě diametrálně odlišné disciplíny. Kromě toho se konkurence dostala po Nürburgringu do situace, kdy nemá moc co ztratit, což se pro všechny může jevit jako výhoda. A nezapomínejme na fakt, že mými soupeři jsou jezdci jako Hahn, Albacete, Kiss a Körber, kteří dohromady vybojovali jedenáct titulů mistrů Evropy. K tomu Steffi Halm, která závodí v životní formě a může jenom získat.“
Zatímco Adam bude na Slovensku v roli největšího favorita, David Vršecký zkusí zabojovat o první desítku
„Přestože Nürburgring nevyšel podle mých představ, závodění v Evropě si užívám. V první řadě musíme připravit Adamovi vítězné auto, což však neznamená, že nemám ambice zabojovat o bednu.“
Vedle soustředění na vlastní závod bude celý tým pozorně sledovat počínání Martina Kolomého na Silk Way Rally. Bruntálský bombarďák totiž v prvních pěti etapách mimořádně sledované soutěže v praxi ukazuje, že roudnická stáj má na to stát se velkým hráčem na poli největších závodních monster.
„Ve středu nám Kolomajz vzkázal, že na rozdíl od rally nejsou na asfaltu bažiny, takže, ať se koukáme předvést. Slíbil jsem mu, že proto uděláme všechno, co bude v našich silách. Ostatně nic jiného nám nezbývá,“ kvituje Honza Kalivoda „konkurenční“ atmosféru v týmu bojujícím na dvou frontách. „Buggyra je na tom teď velmi dobře, ale automobilový sport je o zlomcích sekundy, během kterých může být všechno jinak,“ dodává na závěr.
Stav ME tahačů po Nürburgringu
Individuální šampionát: 1. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 142, 2. Stephanie Halm (Německo/MAN) 96, 3. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 95, 4. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 88, 5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 72, 6. Gerd Körber (Německo/Iveco) 72
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra Racing (Lacko – Vršecký/ Buggyra) 170, 2. Iveco Magirus (Hahn – Korber/Iveco) 165, 3. Tankpool 24 (Kiss – Kursim/Mercedes) 163
/Tisková zpráva, BUGGYRA media, BUGGYRA International Racing System, CZECH REPUBLIC, http://www.buggyra.com/