Vlakem z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny, plán podepsali ministři dopravy Česka a Bavorska

Vlakem z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny, plán podepsali ministři dopravy Česka a Bavorska / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Ministerstvo dopravy - logo

 

 

První bavorsko-český železniční summit ve Furth im Waldu řešil zlepšení propojení mezi Prahou a Mnichovem, především zvýšení rychlosti vlaků a kapacity železničních spojení.

 

Ministr dopravy Dan Ťok na závěr summitu podepsal se svým bavorským protějškem Joachimem Herrmannem společnou deklaraci o zlepšení přeshraniční železniční infrastruktury, která má za cíl zkrátit do roku 2030 cestu mezi Prahou a Mnichovem pod čtyři hodiny.
Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt / Vlakem z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny, plán podepsali ministři dopravy Česka a Bavorska / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR Ministr dopravy České republiky Dan Ťok / Vlakem z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny, plán podepsali ministři dopravy Česka a Bavorska / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

„Domluvili jsme se na společném vybudování trati z Mnichova přes Furth im Wald, Českou Kubici do Prahy, která bude konkurovat automobilům a bude vhodnou alternativou letecké dopravy. V první fázi zkrátíme dobu cesty na čtyři hodiny patnáct minut, konečným cílem je tři a půl až čtyři hodiny cesty,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Společné foto tří ministrů, zleva spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt, uprostřed ministr dopravy Dan Ťok a vpravo bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
Společné foto tří ministrů, zleva spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt, uprostřed ministr dopravy Dan Ťok a vpravo bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

 

 

 

 

 

 

 

 

Vybudování železničních spojení podpořil také spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že tato trať je ve spolkovém plánu dopravních cest 2030 přeřazena do vyšší priority takzvaných naléhavých potřeb, což umožní rychlejší realizaci stavby. V rámci společné deklarace se český ministr Ťok spolu s bavorským ministrem vnitra, výstavby a dopravy Joachimem Herrmannem dohodli kromě rychlejší cesty z Mnichova také na zkrácení doby jízdy z Norimberku do Prahy s přestupem v Chebu na zhruba čtyři hodiny (celé prohlášení najdete v příloze).

S předstihem před budoucí dálkovou dopravou mezi Prahou a Mnichovem se od prosince letošního roku zavede vlak každé dvě hodiny. „Do dvou let po zprovoznění nově vybudované tratě Plzeň – Rokycany se jízdní doba z Mnichova do Prahy zkrátí o dvacet minut na pět a půl hodiny,“ dodává ministr dopravy Ťok.

Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt a český ministr Dan Ťok / Společné foto tří ministrů, zleva spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt, uprostřed ministr dopravy Dan Ťok a vpravo bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann / Vlakem z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny, plán podepsali ministři dopravy Česka a Bavorska / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR Ministr dopravy Dan Ťok s bavorským ministrem vnitra, výstavby a dopravy Joachimem Herrmannem / Vlakem z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny, plán podepsali ministři dopravy Česka a Bavorska / Foto zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Hlavní dopravní priority České republiky se Svobodným státem Bavorsko jsou železniční spojení Mnichov – Norimberk – Marktredwitz – Cheb – Plzeň – Praha a Mnichov – Regensburg – Furth im Wald – Domažlice – Praha. Tyto tratě jsou zahrnuty do Spolkového plánu rozvoje dopravních cest, tzv. Bundesverkehrswegeplan 2030 (BVWP 2030).

Příloha:  Společné prohlášení o rozvoji železniční dopravy do roku 2030

 

/Tisková zpráva, Ministerstvo dopravy ČR, www.mdcr.cz/