Olga Roučková s novou čtyřkolkou Yamaha na Dakar 2018

Olga Roučková s novou čtyřkolkou Yamaha na Dakar 2018 / Foto zdroj: Yamaha Motor Europe N.V. 

 

Olga Roučková má za sebou úspěšnou sezónu, letos se na své čtyřkolce Yamaha stala, jako první žena v celé historii FIM Europe Baja, mistryní Evropy.

 

Získala tak vůbec první titul pro něžné pohlaví v čistě mužské kategorii Q2, tedy kategorii čtyřkolek bez rozdílu pohonu nad 450 ccm. Další plány jsou jasné. Olga Roučková se stane také první Češkou, která na čtyřkolce pojede Rallye Dakar.

Olga Roučková s novou čtyřkolkou Yamaha na Dakar 2018 / Foto zdroj: Yamaha Motor Europe N.V. 

Zázemí jí poskytne tým Moto Racing Group. Přípravy jsou v plném proudu, Ollie spí a trénuje v kyslíkovém stanu, aby si usnadnila aklimatizaci v etapách vedoucích po vrcholech And. A také mechanici v Tachově si dali záležet na přípravě nové čtyřkolky Yamaha YFM 700, na níž se Olga poveze napříč Jižní Amerikou.

Mistryně Evropy, která spletla termíny, a pak předjela všechny muže

Olga letos vyhrála nejextrémnějších sérii FIM EUROPE, která vyvrcholila v Idanha Nova v Portugalsku. “Do Portugalska, jsem odjížděla s velikánskou nervozitou, od 3. závodu FIM Europe Baja jsem vedla dámskou, a k mému zděšení, i pánskou kategorii. Po pravdě, moc šancí jsem si nedávala. Navíc jsem popletla termíny finálových závodů, takže na portugalskou přípravu jsem měla pouze jednu noc. Z Baja Poland jsem 3000 km řídila rovnou do Portugalska. Ale nevzdala jsem to, po 3 dnech za volantem téměř bez spánku jsem stála na startu. A titul se mi nakonec podařilo získat mezi muži i ženami,“ popisuje Olga Roučková svůj nedávný úspěch a dodává, že hlavně cílový boj s vedoucími ukrajinskými jezdci byl opravdu napínavý.

Olga Roučková s novou čtyřkolkou Yamaha na Dakar 2018 / Foto zdroj: Yamaha Motor Europe N.V. 

Další cesta vede na Dakar. S novou čtyřkolkou

Dakar je dalším logickým krokem. Kromě fyzické přípravy a aklimatizace bylo třeba připravit také závodní stroj. Olga si pro své dakarské dobrodružství vybrala Yamahu YFM 700, kterou však bylo nutné pro tak extrémní závod částečně upravit. Sériové čtyřkolce bylo třeba zvětšit nádrže, vyztužit ji nebo přidat řídící jednotky k výfukům.

„Na Yamaze jezdím od počátku, začínala jsem na Yamaha Blaster 200, pak jsem přesedlala na Kawasaki 400, po dvou měsících jsem se vrátila zpět k Yamaze. Vybrala jsem si Yamahu YFM 700, kterou jsem chtěla zejména na expedice a cestování. Takže když se později rozhodlo, že pojedu na Dakar, bylo jasné, že sáhnu po ověřeném modelu, na kterém jezdím léta. Aby vše sedělo, jak má, ladili jsme dakarku tři roky v závodním tempu na dálkových soutěžích,“ říká o svém stroji Olga Roučková. Mechanici ještě prověřují poslední detaily, protože už 23. listopadu je nutné závodní stroje nalodit ve francouzském přístavu Le Havre na trajekt směřující do Jižní Ameriky.

/Tisková zpráva, zdroj & foto: Yamaha Motor Europe N.V. /