Podle nejnovějších průzkumů provedených Mezinárodním sdružením vzdušných přepravců (International Air Transport Association, IATA), poukázalo 80 % finančních ředitelů a provozních vedoucích na zlepšení rentability v třetím čtvrtletí 2017 vzhledem k analogickému období roku 2016.
To je nejlepší výsledek za posledních 10 let. Tržní experti z mezinárodního dopravně logistického holdingu AsstrA-Associated Traffic AG předpokládají také pro rok 2018 pozitivní nárůst v oblasti letecké přepravy.
Do konce října realizovalo oddělení letecké přepravy firmy AsstrA více než 2600 objednávek na leteckou dopravu, což představuje o 40,6 % více, než v analogickém období roku 2016. Nejnovější statistiky ukazují, že firmy letecké dopravy dosahovaly dobrých finančních výsledků také ve druhé polovině tohoto roku. 80 % respondentů uvedlo, že ve třetím čtvrtletí roku 2017 vzrostla rentabilita z 36 % v prvním čtvrtletí vzhledem k analogickému období minulého roku, což se zdá být klíčovým faktorem finančních omezení odvětví.
Karol Barańczuk, vedoucí oddělení přepravy kusových nákladů (zahrnujícího leteckou přepravu, kusové náklady a expresní dodávku zboží) si všímá, že doprava vzdušnou cestou pomalu nabírá díky rychlosti realizace letecké přepravy, bezpečnosti nákladu a možnosti sledování stavu a lokalizace nákladu on-line tržní dynamiku, příznačnou pro námořní dopravu.
„Popularita odvětví letecké přepravy bude vykazovat vzrůstající tendenci rovněž v příštím roce. Globální změny kupního chování koncových klientů, pružnost výroby, technologický pokrok v těžkém průmyslu a rostoucí spotřeba představují hlavní faktory pohánějící trh letecké přepravy. Dnes mnoho zákazníků přepravních služeb prioritně posuzuje rychlost a bezpečnost dodání. Silniční, železniční ani námořní doprava není schopna překonat na větší vzdálenosti rychlost a úroveň bezpečnosti letecké dopravy. Asstra pružně zavádí nejnovější logistická řešení v oblasti letecké přepravy, která jsou příslušně přizpůsobena různým odvětvím a druhům nákladů. Zaručujeme také úplnou přehlednost a aktualizaci v reálném čase. Naše oddělení zákaznické podpory je dostupné 24/7/365, což významně ovlivňuje počet generovaných dotazů na naše služby letecké dopravy“, sdílí zkušenosti firmy K. Barańczuk.
Jak vyplývá z nejnovějších výzkumů, 87 % provozních vedoucích pro leteckou přepravu si myslí, že prognózy ohledně zisku se nezmění nebo se v průběhu nejbližšího roku zlepší, díky trvale silné poptávce. Žádný z dotazovaných respondentů v tomto čtvrtletí neočekává v průběhu nejbližších 12 měsíců snížení počtu cestujících nebo přepravy.
Mezi nejpopulárnějšími destinacemi: Spojené státy a Hongkong
Tento rok byly nejpopulárnějšími destinacemi letecké přepravy u Asstra trasy zahrnující Rusko, směry Francie-Rusko, Hongkong-Rusko, Spojené státy-Rusko a další. Podobná cílová místa byla vnímána jako nejpopulárnější téměř po celém světě. V souladu s výsledky zprávy World Air Transport Statistics (WATS) připravené sdružením IATA se tento rok ve světovém měřítku uskutečnila většina letecké přepravy mezi Asií a Severní Amerikou (20 %), Evropou a Asií (19,9 %) a Severní Amerikou a Evropou.
Pro zdokonalení kvality služeb letecké dopravy poskytovaných společnosti Asstra, otevřely pobočky holdingu nové obchodní možnosti, přičemž spojují důvěryhodné mezinárodní organizace, které sjednocují přední firmy letecké dopravy. AsstrA je v Německu od roku 2016 členem zúčtovacího a účetního systému IATA CASS. V srpnu 2017 se také AsstrA Polska Sp. z o.o. stala členem CASS. V Rusku se zase AsstrA plánuje do konce tohoto roku připojit k zúčtovacímu a účetnímu systému IATA CASS . AsstrA má také certifikát ISO pro leteckou přepravu. Je nutné také poznamenat, že holding patří k síti ALG Aerospace Logistics Group.
„Členství v CASS nám umožňuje spolupracovat s leteckými firmami bez prodlení a přerušení a také nabízet konkurenční tržní ceny“, říká K. Barańczuk.
Nevýhody letecké přepravy vyplývají z rozměrových omezení
Asstra nabízí komplexní dopravní a logistická řešení přizpůsobená potřebám zákazníka. Pokud je letecká přeprava pro odesílatele příliš nákladná, nabízejí vedoucí dopravy námořní přepravu, rychlíky z Dálného východu, expresní zásilky uvnitř Evropské unie nebo kusové náklady z Evropské unie do států SNS.
„Letecká přeprava má samozřejmě několik nevýhod ve srovnání s námořní dopravou: zaprvé – cena, zadruhé – maximální výška nákladu převáženého letecky v klasickém dopravním letadle nemůže překročit 160 cm. Tato omezení jsou hlavním důvodem, proč si zákazníci vybírají dopravu letecky. Děje se tak v situacích, kdy je jejich náklad velmi citlivý na vnější činitele, jako je teplota nebo atmosférické podmínky. Dalším kritériem je také krátká doba použitelnosti nákladu, jeho vysoká hodnota a situace, když náklad představují živá zvířata”, vysvětluje K. Barańczuk.
Tento rok patří do skupiny zboží převáženého letecky především drahé oblečení, jehož doprava vyžaduje použití speciálních věšáků, elektronická zařízení a domácí spotřebiče, cenné módní doplňky, kosmetika, alkohol, tabák, čerstvé ryby a mořské plody.
/aktualita – zdroj: AsstrA Associated Traffic AG, kancelář ČR: Park II K Hajum 2606/2B, 155 00, Praha/