Akcelerace elektrifikace: 10 000 evropských zákazníků si objednalo nový Nissan LEAF za pouhé dva měsíce

Akcelerace elektrifikace: 10 000 evropských zákazníků si objednalo nový Nissan LEAF za pouhé dva měsíce / Foto zdroj: NISSAN

LOGO NISSAN

•  Nový Nissan LEAF se od svého evropského představení v říjnu 2017 těší nebývalému zájmu zákazníků.
•  Silná a vytrvalá poptávka po novém vozu LEAF napříč všemi evropskými trhy potvrzuje rostoucí podporu elektromobilů.
•  Nissan naplno rozjíždí výrobu, aby od února 2018 zajistil včasné dodávky zákazníkům a zamezil neúměrnému čekání na dodání vozu.

Nissan, jakožto přední světový výrobce elektromobilů, se dokáže velmi dobře připravit na reakci zákazníků na nadcházející uvedení zcela nové druhé generace svého průkopnického elektromobilu LEAF.

 

Když byla v roce 2010 na evropský trh uvedena první generace vozu LEAF, většina konkurenčních výrobců automobilů byla k této inovaci společnosti Nissan velmi skeptická. Nadále se soustředili zejména na zdokonalování spalovacích motorů.

A jak vypadá situace po osmi letech? Změnil se postoj a zájem zákazníků o elektromobily, poptávka po nich se od roku 2012 zpětinásobila. Nyní naprostá většina automobilek vyvíjí svou vlastní první generaci elektromobilů.

Během toho Nissan stavěl na zkušenostech a zpětné vazbě 83 000 majitelů Nissanu LEAF a vyvinul zcela nový vůz.

Nový Nissan LEAF se od svého evropského představení v říjnu 2017 těší nebývalému zájmu zákazníků. Za dva měsíce bylo v celém regionu objednáno 10 000 vozů a očekává se další nárůst, až vůz v únoru 2018 přijde do showroomů Nissan.

Ve stejné fázi v roce 2010 se objednávky zákazníků na původní LEAF daly počítat ve stovkách, neboť zákazníci stáli před novou a vzrušující, nicméně stále neprověřenou technologií.

Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe, k tomu říká: „Nesmírně nás těší hmatatelný zájem zákazníků o nový LEAF, protože potvrzuje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů. Nový LEAF však není jen novou generací elektromobilu, ale také ikonou vize Inteligentní mobility Nissan v Evropě.“

Od globálního představení v září v Japonsku soustavně po celé Evropě narůstá zájem zákazníků o nový LEAF

Na začátku října byly na akci Nissanu Futures 3.0 v norském Oslu představeny první specifikace vozidla a předprodejní ceny. Od toho okamžiku mohli zákazníci u svých místních prodejců Nissanu začít objednávat nový LEAF.

Zatím byl zájem zákazníků o nový ‘LEAF’ poháněn především příznivými ohlasy v médiích. Vůz získával chválu za spoustu nových inovací a technologií, které přináší, včetně systému podpory řidiče Nissan ProPILOT a systému Nissan e-Pedal, který pomocí regenerativního brzdění omezuje až o 90 % interakci řidiče s brzdovým pedálem.

Pozoruhodné je, zákazníci si objednali 10 000 vozů, aniž by byl nový ‘LEAF’ fyzicky dostupný u prodejců Nissan ke zkušební jízdě a bez přímé spotřebitelské reklamy a propagace.

S tím, jak se blíží formální zahájení prodeje, se na všech evropských trzích momentálně formuje kompletní modelová nabídka a ceny pro uvedení nového vozu ‘LEAF’ na trh.

V evropském výrobním závodu Nissanu v britském Sunderlandu byla nedávno zahájena výroba nového vozu ‘LEAF’. Výroba by rychle měla naběhnout na optimální tempo, aby pokryla poptávku zákazníků.

První vozy se k zákazníkům dostanou počátkem února 2018.

/Tisková zpráva, Nissan Motor Co., Ltd, Public Relations, http://newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz /