Kozlovský ve 2. etapě Dakaru trpěl jako nikdy

logo dakar_2018

 

Pisco – Velmi těžká etapa přišla na program jubilejního 40. ročníku Rally Dakar hned ve druhém dnu.

 

Písečná trasa dala zabrat celému startovnímu poli a někteří ji dokonce označili za nejhorší, jakou kdy zažili, což také potvrzovalo i množství nehod.
RENAULT DAKAR TEAM DAKAR RALLY 2018: PERU-BOLIVIA-ARGENTINA / Foto zdroj: MKR Technology/PatRESS.cz RENAULT DAKAR TEAM DAKAR RALLY 2018: PERU-BOLIVIA-ARGENTINA / Foto zdroj: MKR Technology/PatRESS.cz

Kamiony severočeské stáje si s ní ale poradily úspěšně. Nejlepší Renault Trucks s pilotem van den Brinkem a roudnickým mechanikem Kozlovským projel na osmé pozici.

„Na půl hodiny jsme se zasekli v dunách. Pro mě to byla opravdu nejhorší etapa v životě. Bylo mi strašně špatně, žaludek jsem měl všude, jak to skákalo. Podklad byl totiž hrozně nestabilní, auto se náhle hrozně propadalo. Byla to divoká etapa a pro mě byl průjezd cílem vymodlený. To, že jsem se nepozvracel, byl spíš zázrak,“ oddechl si v cíli Daniel Kozlovský, palubní mechanik kamionu s číslem 506.

Kozlovský s pilotem Martinem van den Brinkem z týmu Mammoet Rallysport zaostal na osmé příčce za vítězným Rusem Nikolajevem o necelých osmadvacet minut. „Zasekli jsme se opravdu jen v dunách, takže za nás určitě spokojenost. Jsme na začátku a nemá smysl si z takové ztráty dělat hlavu. Auto je rychlé a spolehlivé a všichni věříme, že to tak i zůstane,“ podotkl Kozlovský.

RENAULT DAKAR TEAM DAKAR RALLY 2018: PERU-BOLIVIA-ARGENTINA / Foto zdroj: MKR Technology/PatRESS.cz RENAULT DAKAR TEAM DAKAR RALLY 2018: PERU-BOLIVIA-ARGENTINA / Foto zdroj: MKR Technology/PatRESS.cz

Týmový parťák ze stáje Mammoet Janus van Kasteren přijel s židovickým kamionem na třinácté příčce s hodinovou ztrátou. Etapa pak solidně potrápila třetí severočeský speciál – Gert Huzink do cíle projel šestnáctý s téměř dvouhodinovým odstupem.

Posádky za sebou mají druhý den se startem i cílem v Pisku. Měřená část měla téměř dvě stě osmdesát kilometrů. V součtu museli piloti ujet jen o dvanáct kilometrů více. Do čela průběžné klasifikace se tak dostal vítězný Rus Nikolajev. Van den Brink je šestý, van Kasteren třináctý a Huzink šestnáctý se ztrátami podobnými těm ze druhé etapy.

Třetí díl z Piska do San Juan de Marcona měří 504 km, z nichž je 296 měřených. Etapa se opět jede převážně na písku a nechybí tentokrát ani prudké výjezdy i sjezdy do kaňonů.

Výsledky – 2. etapa – Pisco – Pisco (267 km)

1. Nikolaev (Rus) Kamaz 3:24:23
2. Villagra (Arg) Iveco +3:25
3. Loprais (Cze) Tatra +6:07
4. Kolomý (Cze) Tatra +11:11
5. van Genugten (Ned) Iveco +20:08
8. van den Brink (Ned) Renault Trucks +27:47
13. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +1:08:07
16. Huzink (Ned) Renault Trucks +1:51:18

Celkově:

1. Nikolaev (Rus) Kamaz 3:50:07
2. Loprais (Cze) Tatra +5:38
3. Villagra (Arg) Iveco +9:33
4. Kolomý (Cze) Tatra +13:07
5. van Genugten (Ned) Iveco +20:50
6. van den Brink (Ned) Renault Trucks +27:40
13. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +1:17:35
16. Huzink (Ned) Renault Trucks +1:54:13

/Tisková zpráva: MKR Technology s.r.o., Židovice 128, Hrobce, http://mkr-adventure.com/, Patrik Pátek, MKR Technology/PatRESS.cz/