Oujda – Poslední etapa a také poslední vítězství. Kamiony severočeského týmu v Maroku opět zabodovaly.
Na pódium závěrečné 8. etapy se postavili hned dva piloti a třetí skončil těsně pod ním. Na celkové vítězství ale chybělo třiadvacet minut, které už Martin van den Brink najet nedokázal.
„Závěrečná trasa nebyla tak dlouhá a náročná, abychom byli schopní stáhnout šestadvacet minut, ale dokud člověk není v cíli, přihodit se může cokoli, takže jsme do toho šli naplno. Martin ale nakonec musel zvolnit kvůli poškozenému tlumiči, takže nakonec jsme Lopraisův náskok snížili jen nepatrně a v konečném ranku je z toho solidní druhé místo. Chtěli jsme třetí vítězství v řadě, ale na to je potřeba vždy kompletní souhra všech okolností,“ shrnul roudnický mechanik Daniel Kozlovský.
Závěrečná etapa přivedla posádky do cílové Oujdy, kde skončila celková marocká mise od Atlantického oceánu ke Středozemnímu moři. Po dvou stech dvaceti kilometrech se z vítězství radoval Renault Trucks s Janusem van Kasterenem. Mladý pilot týmu Mammoet Rally Sport se tím vyrovnal v počtu vítězství svému „šéfovi“ Martinu van den Brinkovi, který si z Maroka odváží také tři zlaté etapové vavříny. V závěrečném dějství dojel bronzový a jako jediný z trojice židovických kamionů má ucelenou sbírku cenných kovů letošního ročníku. Mezi oba týmové parťáky se vklínil další Holanďan Roeland Voerman na MANu, který severočeským kamionům konstruktérského týmu MKR Technology překazil obsazení celého pódia. Na čtvrté pozici totiž přijel třetí z renaultů s Gertem Huzinkem z Riwald Dakar. Závěrečný den tak dopadl na výbornou.
V Maroku se severočeským kamionům daří. Třetí nejtěžší soutěž světa už Martin van den Brink dokázal v předchozích dvou letech dvakrát vyhrát. Ke zlatému hattricku mu tentokrát chybělo přesně 23 minut a 31 vteřin, které měl k dobru český pilot Aleš Loprais. Van den Brink končí stříbrný, parťák van Kasteren šestý a největší smolař letošního ročníku Gert Huzink patnáctý. „I když se nám vítězství nepodařilo vybojovat, určitě můžeme být spokojeni. Auta standardně odkázala jezdit na prvních dvou místech. Jasně, nebyla tu taková konkurence jako na Dakaru, ale výsledky jsou určitě super. Podařilo se nám otestovat nové prvky. Zapracovali jsme na pozici stabilizátorů a ukazuje se, že jsme udělali další velký krok,“ uzavřel spokojeně Daniel Kozlovský z MKR Technology.
Výsledky – 8. etapa (Matarka – Oujda, 220 km):
1. van Kasteren (Renault Trucks) 2:00:44
2. Voerman (MAN) +3:05
3. van den Brink (Renault Trucks) +5:53
4. Huzink (Renault Trucks) +8:52
5. Loprais (Tatra) +8:57
Celkově:
1. Loprais (Tatra) 33:11:49
2. van den Brink (Renault Trucks) +23:31
3. Verheyden (Daf) +5:21:07
4. Vrátný (Tatra) +5:32:51
5. Timmermans (DAF) +6:24:33
6. van Kasteren (Renault Trucks) +7:33:44
15. Huzink (Renault Trucks) +38:58:36
/Tisková zpráva: MKR Technology s.r.o., Židovice 128, Hrobce, http://mkr-adventure.com/, Patrik Pátek, MKR Technology/PatRESS.cz/