Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace

Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock Racing

logo BIG SHOCK RACING

 

Tým Big Shock Racing po měsíci vrátil z úspěšného testování v saharské oáze Ksar Ghilane. Martin Macík prověřil Frantu, svůj závodní speciál Liaz, který bude mít pro Dakar 2019 vyšší výkon motoru a také další technická vylepšení.

 

Ta by kamionu měla pomoci hladce projet písečné terény v příštím peruánském ročníku. Jan Brabec zase prošel důkladným a občas dosti tvrdým navigačním tréninkem. A test odolnosti zažili i noví mechanici, kteří by v lednu měli s týme poprvé absolvovat nejnáročnější motoristický závod. Na africkém soustředění se vystřídaly také dvě skupiny fanoušků.
Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock Racing Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock Racing

Franta s novým motorem potřeboval zničit

Tým Big Shock Racing dlouhodobě vyvíjí motory pro dakarský speciál Martina Macíka. Model pro Dakar 2019 už je připraven a Martin ho teď na Sahaře důkladně otestoval. „Franta letí. Auto má neskutečný výkon, který se v peruánské poušti určitě bude hodit. Ale novému výkonu motoru musíme přizpůsobit i ostatní díly. Snažili jsme se proto auto opravdu maximálně zatížit, abychom poznali, které součásti budou tou palbou v písku nejvíce namáhané, a na těch chceme dále zapracovat,“ vysvětluje Macík, proč svůj žlutý kamion nešetřil.

Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock Racing„Hodně jsme skákali, v poušti jsme najeli přes 2800 km převážně v dunách a dalších 3200 km jsme zvládli v rámci přejezdů,“ popisuje Macík a dodává, že na soustředění piloval také techniku jízdy v písku. „Testování mi dalo hodně i po řidičské stránce, ujistil jsem se, jak si duny nadjíždět, když jsou položené v určitém směru, jak se chovají různé písečné povrchy a také jsme vyzkoušeli, jak moc se zvládneme s kamionem naklopit, aniž bychom se převrátili. Máme za sebou i pár ťukanců a noční jízdu přes dunoviště,“ popisuje Martin.

Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock RacingBrabčák už se neztratí. Ani na Marsu

Jan Brabec pod dohledem dakarské legendy Ladislava Faitla v Tunisu zapracoval hlavně na navigaci, která mu během jeho prvního startu na Dakru 2018 dávala nejvíc zabrat. „Podle roadbooků, které jsem si tvořil, jsem zbrázdil široké daleké okolí. Byl jsem i na Marsu, tak se jmenoval kemp v jedné z dalších oáz. Jednou po nás dokonce bylo vyhlášeno pátrání, protože jsme se s Martinem nezvládli vrátit včas do bivaku a vypadalo to na nocování v poušti, “ popisuje tréninkové zážitky Jan Brabec.Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock Racing

Testování nových mechaniků i ručníků

Závodní stroje a jezdci však nebyli jediní, kteří potřebovali pře Dakarem otestovat. Svoji malou generálku zažil například i nový mechanik Lukáš Kalanka, přezdívaný Počůvaj. „Přijel jsem na pohovor do týmu až ze Slovenska, a protože jsme si vzájemně padli do oka, nakonec jsme si plácli. Ve svých 29 letech jsem se rozhodl i s manželkou a malým děckem přestěhovat do Sedlčan a dát se na dráhu dakarského mechanika. Pobyt v Africe byl prvním křtem,“ popisuje Lukáš. Přičemž, tým Big Shock Racing se dále rozhlíží po dalších posilách do party mechaniků.

A zátěžovými testy prošlo také další, jen zdánlivě nedůležité, dakarské vybavení. Od nových týmových triček a mikin až po ručníky, které jsou na Dakaru hodně citlivým tématem. „S ručníky na Dakaru je vždy problém. Například Mrkvič, náš mechanik, tvrdí, že mu je někdo neustále krade. Prostě, kolem ručníků v Jižní Americe vzniká mnoho krizových situací. Proto jsme se rozhodli záležitost řešit a pro další ročník jsme si nechali vyrobit speciální rychloscnoucí Big Shock Racing Towee edici osušek. Každý člen posádky teď má své kousky podepsané, což by mohlo nepříjemné dohady omezit,“ vysvětluje ručníkovou kauzu Martin Macík a dodává, že týmové osušky jsou dostupné i pro fanoušky.

Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu. Brabec prošel školou navigace / Foto zdroj: Big Shock RacingTrénuju s Macíkem

Tuniské soustředění bylo jedním ze série akcí, které umožňují příznivcům týmu Big Shock Racing zažít trénink na další Dakar. V oáze se průběžně vystřídaly dvě skupiny milovníků silných strojů a adrenalinu. Fanoušci měli možnost zažít na vlastní kůži, jak dakarský trénink vypadá, trávili večery s jezdci v bivaku a probrali s členy týmu vše, co je zajímalo. Další příležitost bude opět za rok, na přelomu května a června. Do té doby je šance potkat se s Martinem Macíkem na tréninku v Sedlčanské kotlině a svézt se s ním v jeho dakarském speciálu. Nejbližší trénink na domácí půdě proběhne už tuto sobotu a zbývají poslední 2 volná místa.

Příští cíl? Baja Aragon

Další plány týmu Big Shock Racing jsou jasné. Martina Macíka po návratu čeká operace kolene. Ale už 18. července musí být opět fit, aby zvládl odjet do Španělska na závod Baja Aragon. Pak budou následovat další dálkové rally. Jan Brabec se těší na Hungarian Baja a oba jezdci si užijí ještě závody Baja Poland a El Chott Rally.

/Zdroj: Tiskové zprávy & fotografie, Big Shock Racing, www.bigshockracing.cz/