V Polsku pokračoval světový šampionát v cross-country soutěží Baja Poland, ve které vybojoval Martin Kolomý i přes střet s osobním automobilem vítězný hattrick. Na zkušenou jel s Tatrou Phoenix Karel Trněný, který po zapadnutí soutěž nedokončil.
Sobota
Na prvním sobotním testu došlo na padesátém kilometru ke kontaktu mezi Martinem Kolomým a jezdcem osobního automobilu, který před sebe pustil Martina Macíka a vrátil se zpět přesně před kola Tatry 815 Fat Boy. „Museli jsme zastavit a opravovat dofuky kol, které nám začaly po střetu ucházet,“ popisoval situaci René Kilian. I se zastávkou zajela posádka Martina Kolomého nejrychlejší čas a posunula se do čela soutěže. „Ve druhém průjezdu se nám však zrychlit nepodařilo. Bylo to zapříčiněno rozbitou tratí, na které jela osobní auta o hodně pomaleji, a my je dojížděli. Někteří nás nechtěli pustit, a o to složitější to vše bylo,“ dodal René. Tatra 815 ve třetím testu figurovala na dvanáctém místě absolutně mezi všemi osobními auty!
„Dnes to bylo opravdu krásné. Bohužel se hodně prášilo a ke konci dne nám padalo slunce, tak jsme toho moc neviděli. Důležité ale je, že obě auta jsou tady a zítra můžeme pokračovat dál,“ řekl navečer Kolomý.
Velkou neznámou prožívá v Polsku Karel Trněný a Václav Pritzl, kteří jsou fanouškům motorsportu známí převážně z české rallyové scény s vozy specifikace WRC. „Šli jsme do toho s velkým respektem. Jak říkám od začátku, hlavně chceme dojet. První dnešní průjezd, to byla velká škola. Kluci mi s tím hodně pomohli. Druhý průjezd byl už o něco lepší, ale ke konci mi došly síly. Na tak dlouhé etapy nejsem vůbec zvyklý. I když jsme posledních třicet kilometrů zvolnili, tak jsme se zlepšili. Jsem hlavně rád, že jsme tady,“ uvedl Trněný.
Neděle
V neděli byly na programu čtyři měřené úseky s celkovou délkou 100 kilometrů. Druhý průjezd testem s rašeliništěm byli pořadatelé nuceni zrušit. Zde skončili naděje Karla Trněného nebo Martina Macíka, kteří zde zapadli. Martina Kolomého však nic nezastavilo a cílem projel jako nejrychlejší trucker. „Hodně úspěšný den si myslím. Pořadatelé pro nás připravili pěknou dvoukilometrovou past v podobě rašeliniště, ale na to jsme my z offroad maratonu zvyklí. Ostatní tam tedy zůstali, což je škoda. Nám to ale přineslo vítězství, a to už letos třetí, takže spokojenost veliká. Byl to další pěkný trénink na Dakar,“ pochvaloval si polskou soutěž Kolomý, který mezi automobily dojel absolutně dvanáctý!
Karel Trněný bohužel nedotáhl svoji premiéru za volantem Tatry Phoenix do úspěšného konce a po zapadnutí musel soutěž vzdát. „Dnešní den byl zase úplně jiný, než včera. Při stavbě trati s kamiony asi moc nikdo nepočítal, takže to bylo opravdu úzké. Trefil jsem i strom, což mě mrzí. Na dalším testu jsme přijeli k osudovému místu, kde byl zapadnutý Macík. Ukázal mi sice ať jedu do leva, já to poslal o kousek vedle a byli jsme tam taky. Vlastními silami jsme to nedokázali dostat ven, a když nás vytáhli, tak nám přestalo fungovat auto. Mrzí mě, že nejsme v cíli, ale každý kilometr byl hodně ponaučný,“ řekl po odstoupení Trněný.
/Tisková zpráva, 28.8.2016 -Power Sports SE – European marketing branch, Květinková 2714/14a, 130 00 PRAHA 3, CZECH REPUBLIC, powersports@buggyra.com/
/Buggyra brand – world-wide exclusively operated by: Ryss & Lynx LLC. – Central Corporate Office – P.O.BOX 31303, Dubai – U.A.E., buggyra@ryss-lynx.com, www.ryss-lynx.com/