Scania vytvořila se společností Hanes unikátní zametací vůz.
Poprvé se totiž podařilo spojit hydrostatický pohon s novou generací automatické převodovky Opticruise. Vozidlo na podvozku Scania a s nástavbou od společnosti Bucher se bude starat o čisté komunikace v Hradci Králové.
Unikátní zametací vůz je postaven na základu modelu Scania P 280. Jak už z označení vyplývá, o pohon se stará nový sedmilitrový motor s výkonem 280 koní a převodovkou Opticruise. A právě s ní se pojí zmíněná unikátnost tohoto vozidla. Běžně je totiž hydrostatický pohon nástavby spojen s manuální převodovkou, ale Scania ve spolupráci se společností Hanes ho dokázala jako první na světě propojit s převodovkou Opticruise.
”Jsme rádi, že se nám se společností Hanes jako prvním na světě podařilo realizovat takové unikátní řešení. Toto spojení, kdy nástavba nemusí být poháněna pomocným spalovacím agregátem, ale je přes Opticruise propojena s naším sedmilitrovým motorem, nabízí řadu výhod. Mezi ty největší patří možnost dosažení plazivých rychlostí už od 0,5 km/h, jednoduchá obsluha pro řidiče vozidla, nižší servisní náklady, spotřeba, emise a hlučnost,” říká prodejce speciálních vozidel Scania Jaroslav Bezděkovský.
Nástavba OptiFant od renomované švýcarské společnosti Bucher nabízí objem 8 m3 na zametené smetky a je vybavena nádrží na vodu o objemu 2150 l. Dále je vybavena dvojicí kruhových výsuvných kartáčů o průměru 700 mm a jedním válcovým o délce 1500 mm. Celkový pracovní záběr pak činí 3900 mm. Pro skrápění je nástavba vybavena soustavou trysek v přední části podvozku a nad kartáči.
/Tisková zpráva, Viktor Tamayo, PR and Communication Coordinator. *Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy ‘Scania CV AB’. /