V novém areálu firmy DD PNEU s.r.o. panuje relativně klid, ale jen do doby, než překročíte práh nové, moderně a architektonicky nápaditě řešené administrativní budovy. Uvnitř to totiž, jako v každé zdravé firmě, žije. Ocitáme se ve světě, který si vizionářsky vysnil a dvě desetiletí skládal dohromady jeho majitel Daniel Dorica, který je současně ředitelem společnosti.
Redakci TRUCK-PROFI zajímalo, čím by tato firma mohla být zajímavá pro její čtenáře a vůbec všechny, jejichž profese či soukromí se nějakým způsobem prolíná s nákladní dopravou nebo oblastmi, které s ní souvisí. Zjistili jsme, že svými službami a především sortimentem se nedotýká jen osobní dopravy či dokonce cyklistiky, ale ve velké míře má co nabídnout i všem z oboru nákladní dopravy. Některým výrobkům se určitě budeme chtít věnovat i podrobněji v samostatných článcích. Ale to jsme už téměř v cílové rovince. Podívejme se nejprve, jaká vedla k tomuto úspěchu cesta. A znovu si potvrďme to známé – „bez práce nejsou koláče“.
TRUCK-PROFI: „Z fotografií na stěnách budovy lze vyčíst, že začátky byly daleko skromnější. Jak moc to bylo těžké?“
Dan: „Firmu jsem založil tři dny po svatbě, kdy jsem si zašel pro živnostenské osvědčení.“
TRUCK-PROFI: „Tak mne napadá, že letos nebude slavit 20 let působení pouze firma, ale že budete slavit i s Vaší paní, která vám také pomáhá ve firmě.“
Dan: „Ano, nejlepší investice v mém životě, byla ta, kterou jsem vložil do vztahu s mojí ženou. Už od samého začátku mi byla oporou i v podnikání, protože jsem začínal s půjčenými dvaceti tisíci, za které jsem nakoupil zboží a všechny vydělané peníze jsem vkládal do podnikání. Prakticky nás tedy živila moje žena. První mzdu jsem si vyplatil po 5-ti letech. A teprve po deseti letech podnikání jsem si mohl dovolit takovou mzdu, kterou bych si zasloužil.“
TRUCK-PROFI: „Takže v roce 1996 jste začínal jako fyzická osoba. Kdy došlo k přerodu na firmu?“
Dan: „Jako právnická osoba jsme začali působit v roce 2003 pod názvem DD PNEU. A to je vlastně stále aktuální stav. Začínali jsme rozvážením zboží do pneuservisů, nejdříve v jihomoravském, a později ve východočeském kraji, ale od roku 2001, který byl pro firmu klíčovým, protože jsme se stali výhradními zástupci firmy Schrader s.a. (jedna z největších světových firem na výrobu příslušenství pro ventily, výrobu ventilů, prodloužení pneuhustičů, opravných materiálů, vůbec všeho příslušenství pro vybavení pneuservisu), začala firma DD PNEU dynamicky růst. Postupně jsme do roku 2003 obsadili celou Českou i Slovenskou republiku osmi obchodními zástupci.“
TRUCK-PROFI: „To je celkem standardní postup. Zůstalo jen u něj?“
Dan: „Už v roce 1997 jsem začal přemýšlet o prvním e-shopu v branži vůbec. Takže v podstatě celá historie firmy je provázána s existencí internetového obchodu. Tenkrát jsme byli jednoznačně prvním internetovým obchodem v tomto oboru v Čechách i na Slovensku. Jako firma se zabýváme především spotřebním materiálem, ale dodáváme i strojní zařízení.
TRUCK-PROFI: „Specializujete se na něco?“
Dan: „Mohu konstatovat, že jsme odborníci na vše, co se týče opravy pneumatik a řešení defektů. Všechny tyto technologie jsme schopni dodávat jak koncovým zákazníkům, tak i servisním firmám a pneuservisům. Samozřejmě velmi pozorně sledujeme i vývoj těchto technologií a snažíme se inovativní řešení, ale vždy ověřené a kvalitní, co nejdříve zahrnovat do naší nabídky. Rozhodl jsem se, že svým zákazníkům vyjdeme vstříc i investicí do školících prostor. V našem školicím středisku, které jsou součástí sídla firmy, zde v Moravské Nové Vsi, nabízíme školení na všechny typy oprav, TPMS, včetně možnosti vyzkoušet si všechny vystavené stroje. Pokud si zákazník přeje, není problém provést školení přímo u něj, a ukázat v jeho dílnách, na konkrétních pneumatikách příslušnou technologii.
TRUCK-PROFI: „Mezi řečí jste se zmínil, že v poslední době se soustředíte na rozvoj obchodu v oblasti TPMS. O co se konkrétně jedná?“
Dan: „TMPS – Tyre Pressure Monitoring Systém – je systém monitorování tlaku v pneumatikách. Je to technologie, která je od roku 2014 povinná ve všech osobních vozidlech, proto je v této oblasti velký potenciál. Mnoho nákladních automobilů jej má jako volitelnou výbavu, ale jsem přesvědčený, že je pouze otázkou času, kdy bude uzákoněn i v nákladní dopravě. Je to výrazný bezpečnostní prvek, mít na cestách, nad tlakem v pneumatikách, kontrolu.
TRUCK-PROFI: „Máte nějaká omezení, co se týče servisu určitých typů pneumatik?“
Dan: „Firma se zaměřuje na segment jak osobních, dodávkových a nákladních, ale i zemědělských a nakladačových. To znamená, že nakladačové pneumatiky jsme schopni servisovat také.
TRUCK-PROFI: „Na čem by mohl takový dopravce třeba ušetřit náklady?“
Dan: „Za zmínku stojí prořezávačky dezénu, které mohou kamionovým dopravcům ušetřit desetitisíce až statisíce korun, protože jim pomohou prodloužit životnost pneumatik o 25 až 30 % prořezáním jejich dezénu. Jsme největším prodejcem tohoto sortimentu u nás i na Slovensku. Zákazník si může vybrat z několika modelů. Veškeré nože máme okamžitě dostupné. Prodáváme výhradně francouzskou značku PSO, která je špičková a doporučuje ji také firma Michelin. Investice do ní se dopravci vrátí už po cca 4 – 6 prořezaných pneumatikách. Osvědčený typ je např. TruckStar Plus, kterou dodáváme s boxem 20 nožů R3, které jsou nejpoužívanější pro prořezávání kamionových pneu a upínačem do 24 hodin s tím, že dopravu hradíme my.
Co se týče nákladních pneumatik, tak máme spoustu zajímavých věcí, které jsou schopné výrazným způsobem usnadňovat život, všem servisákům, kteří se věnují montáži, demontáži pneumatik a opravám, ať už to jsou to profi montážní stroje v řádech statisíců, tak jsou to i systémy, kdy zařízení stojí třeba pouze 16 tisíc korun a servisní pracovník je schopen s tímto zařízením opravit nebo přezout pneumatiky přímo v dílně nebo i na silnici, a to za polovinu času, než s pomocí montážního stroje. Tuto techniku právě dodáváme hodně různým dopravcům, kteří si chtějí řešit přezouvání pneumatik vlastními silami.
Dokonce i vyvážení kol můžete provést profesionálně a mimo servisní dílnu. Counteract balancing je prášek, resp. jsou to křemíkové kuličky, kdy stačí před montáží vložit celý sáček s práškem, podle rozměru, dovnitř do pneumatiky a jakmile se provede její nahuštění, sáček praskne, a jeho obsah se po rozjezdu vozidla na cca 30 až 40 km v hodině, sám rovnoměrně rozmístí proti nejtěžšímu místu pneumatiky. Jedná se o nejpřesnější způsob vyvažování vůbec, protože vyvažuje s vlivem i na celou nápravu, stav ložisek, tlumičů, na stav poloos.“
TRUCK-PROFI: „Takže dnes si může dopravce vlastně nákladní pneumatiku přezouvat i vyvažovat sám a tím ušetřit spoustu času, a v neposlední řadě i peněz, zvláště při takových těch kritických situacích na silnici nebo o víkendech. Můžete zmínit ještě nějaké další doplňky, které by mohli dopravce zajímat?
Dan: „Ta škála doplňků je opravdu široká. Možná bych zmínil sortiment všech typů ventilů na všechny typy disků, montážní pasty, mycí pasty, právě pro servisní techniky, kteří pracují hodně s mazivy a oleji. Zaměřujeme se i na dezinfekci klimatizací pomocí ozónu. Vůbec je to skvělá věc, která vydezinfikuje i celou kabinu, zbaví zápachu po potu, po zvířatech, po různých jiných znečištění biologického původu.“
TRUCK-PROFI: „V posledních letech nám začínají vstupovat čím dál častěji nanotechnologie. Dotýká se to i nějak vašeho oboru?“
Dan: „Třeba v oblasti mytí exteriérů vozidel si řidiči, ale i firmy zabývající se touto činností, stále více oblibují přípravky na bázi nanotechnologií, kdy si velice rychle a efektivně umyjí vozidlo bezkontaktním způsobem. Nebo lze zvolit přípravek, který je čistě formou nanotechnologie, kdy po jedné aplikaci nemusíte po dobu dalších dvanácti měsíců jezdit do myčky a stačí vozidlo pouze omýt wapkou. Pro řidiče jsme připravili i nový sortiment vysoce kvalitních vůní na organické bázi.
TRUCK-PROTI: „Ještě bych se vrátil k firmám, které zastupujete. Předpokládám, že jste nezůstali pouze u značky Schrader.“
Dan: „Aktuálně zastupujeme spoustu světových značek. Bartec, AutoSock, Slime, Trax, Counteract ad. Dovážíme z 12 zemí, od USA až po Indii. Devadesát procent zboží je z produkce amerických a evropských výrobců, protože nám velmi záleží na tom, aby jméno naší firmy bylo vždy spojováno s kvalitou. Rozhodli jsme se prodávat pouze ověřené a kvalitní výrobky, a to je tím klíčovým, co nám pomáhá neustále růst, přestože je v dnešní době tlak na levné věci z Číny a Asie. Filozofií firmy je to, aby náš zákazník počítal s kvalitou, a my věříme, že se mu toto naše nasměrování z dlouhodobého hlediska určitě vyplatí.