Nový Peugeot 3008 podrobně

Nový Peugeot 3008 podrobně

logo Peugeot

 

Nové SUV Peugeot 3008 není jen krásné na pohled, je také dobře promyšleno tak, aby dosahovalo úrovně nejlepších vozů segmentu a současně, aby patřičně reprezentovalo značku Peugeot.

 

1 – Optimalizovaná architektura

Nový Peugeot 3008 podrobně

Jeho délka 445 cm odpovídá segmentu. Oproti předchozí generaci se vůz prodloužil o 8 cm, což bylo ve prospěch rozvoru a tedy i prostornosti. Rozvor, který se oproti předchozí generaci zvětšil o 62 mm na 2675 mm, je jeden z největších na trhu. Šířka nového Peugeotu 3008 je 184 cm, tedy stejně jako u předchozí generace, přitom poskytuje větší vnější prostor. Výška dosahuje 162 cm (včetně střešního nosiče), což zvyšuje aerodynamiku a přitom posádce zajišťuje vynikající prostor ve výši hlavy. Vůz je opatřen velkými koly a působí tak velice impozantně. Světlá výška je 22 cm.

 

Nový Peugeot 3008 podrobně

Uvnitř vozu všechny klíčové rozměry určující prostornost předčily předchozí generaci:

  • Prostor pro nohy na zadních sedadlech +24 mm
  • Šířka ve výši loktů vepředu: + 17 mm
  • Šířka ve výši loktů vzadu: +4 mm
  • Prostor nad hlavou vzadu : + 36 mm (v případě plechové střechy)

 

Výrazně se zvětšil i zavazadlový prostor: s 520 litry (měřeno metodou VDA 210) pod krytem zavazadlového prostoru je větší o téměř 90 litrů oproti předchozí generaci (432 l VDA). Jeho větší modularita umožňuje zvětšit prostor až na 1482 litrů.

Nový Peugeot 3008 podrobně

Tuto optimalizovanou architekturu doplňuje zásadní snížení hmotnosti, která se oproti předchozí generaci zmenšila průměrně o 100 kg.

K dosažení tohoto výsledku se vývojáři pečlivě věnovali každému vyráběnému dílu a každému použitému postupu, aby snížili celkovou hmotnost vozu pro nižší spotřebu paliva, lepší pasivní bezpečnost a dynamické chování vozidla.

 

 

Nejdůležitější vylepšení:
  • Oceli THLE (velmi vysokopevnostní ocel) a UHLE (ultra vysokopevnostní ocel);
  • Podlaha a víko zavazadlového prostoru z termoplastu;
  • Blatníky, ramena přední nápravy a kostra zadních sedadel z hliníku;
  • Méně hlučný motor umožňující úsporu zvukově izolačních materiálů.

 

2 – Nový Peugeot i-Cockpit přináší intenzivnější pocity

Nový Peugeot i-Cockpit® je krokem kupředu ve všech oblastech. Jeho vzhled je kvalitnější, jeho design technologičtější, nabízí lepší připojení, je intuitivnější, přináší ještě intenzivnější emoce a rozšiřuje možnosti úprav na míru.

Za příplatek je tak v nabídce i-Cockpit® Amplify (v sérii pro úroveň GT, v úrovni Allure za příplatek, pro ostatní úrovně výbavy není k dispozici), který pomocí tlačítka na středovém panelu dokáže okamžitě probudit téměř všechny smysly:

  • Zrak, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
  • Sluch, pomocí nastavení parametrů přehrávání hudby;
  • Hmat, s vícebodovým masážním systémem v sedadlech;
  • Čich, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu (viz níže).

Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro uklidňující jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak mohou posunout hranice zážitků z jízdy.

Kvalitu lze pocítit i ve vůních, které i-Cockpit® Amplify nabízí. Byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Scentys a mezinárodně uznávaným výrobcem parfémů Antoinem Lie. Výsledkem je výjimečný čichový zážitek.

Každá z tří vůní v nabídce má své vlastní charakteristiky:
  • „Cosmic Cuir“: pulzující a smyslná vůně vytvářející skutečný podpis značky;
  • „Aerodrive“ : živá a stimulující vůně (standardně spojená s režimem „Boost“);
  • „Harmony Wood : autentická relaxační vůně (standardně spojená s režimem „Relax“).

Intenzita rozptylu vůně má tři stupně nastavení.

Podobně jako ve voze Peugeot 308 lze zintenzívnit zrakové, hmatové a sluchové zážitky pomocí doplňku Driver Sport Pack (Driver Sport Pack je spojen s i-Cockpit Amplify), který mění následující parametry:

  • pevnější a přesnější řízení;
  • reaktivnější nastavení pedálu akcelerátoru;
  • větší reaktivita motoru a převodovky (u verze s automatickou převodovkou doplněnou páčky na volantu);
  • intenzivnější a sportovnější zvuk motoru (prostřednictvím digitálního zesilovače, který zlepšuje akustiku v kabině vozu);
  • barevné osvětlení displejů (sdružený přístroj a dotykový displej), na přístroji se objeví údaje o dynamice vozu: výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení.

 

3 – Systém Hi-Fi Premium FOCAL® (za příplatek od úrovně Allure)  pro luxusní akustické cestování

Nový Peugeot 3008 nabízí ve světové premiéře tovární zabudování vynikajícího akustického systému francouzské značky Focal®, která se již před více než 35 lety prosadila jako specialista v oblasti akustiky a je po celém světě uznávána za své patentované inovace a jedinečný zvuk.

Tento systém je vybaven deseti reproduktory s exkluzivními technologiemi Focal®, které na palubu vozu přinášejí potěšení z čistého a jasně definovaného zvuku:

  • Hi-fi woofers / midwoofer: technologie Polyglass zaručující vyvážený a přesný zvuk;
  • Tweeters TNF: Technologie obráceného vyklenutí vyrobená z hliníku, zajišťující optimální rozložení zvuku a velmi přesné výšky;
  • Subwoofer: Technologie s trojitou cívkou Power FlowerTM 200 mm, pro jasně definovanou a dynamickou reprodukci basů;
  • Aktivní 12kanálový zesilovač – 515 Watt: Hybridní technologie Třída AB / Třída D, poskytující bohaté a jemné vysoké frekvence a skutečně mocné basy.

Reproduktory jsou vybaveny kovovými mřížkami nesoucími logo Focal® na předních i zadních tweeterech.

Nový Peugeot 3008 podrobně
4 – Řada podpůrných prvků řízení nejnovější generace

Řidič nového Peugeotu 3008 má k dispozici celou řadu podpůrných prvků řízení, díky nimž může naplno využít dynamické schopnosti svého SUV. Všechny tyto funkce lze zapínat a vypínat podle libosti pomocí menu „Parametry vozidla“.

Systém automatického nouzového brzdění a systém varování před srážkou (v sérii pro GT, pro všechny ostatní úrovně za příplatek)

Funkce varování před srážkou umožňuje varovat řidiče, že jeho vozidlu hrozí kolize s vpředu jedoucím vozem nebo s chodcem na vozovce.

Systém automatického nouzového brzdění zakročí, pokud po upozornění řidič dostatečně rychle nezareaguje a nesešlápne brzdový pedál. Tímto bez zásahu uživatele vozu předchází nehodám nebo zmírňuje jejich závažnost tím, že sníží rychlost vozu. Systém bere v úvahu stojící vozidla nebo vozy jedoucí ve stejném směru a chodce na vozovce (cyklisty, motocykly, zvířata a předměty na silnici detekovány nejsou).

Systém automatického nouzového brzdění funguje za těchto podmínek:

  • Rychlost vozu v rozmezí 5 až 140 km/hod, pokud je zaměřeno jedoucí vozidlo;
  • Rychlost vozu do 80 km/hod, pokud je zjištěno stojící auto;
  • Rychlost vozu nesmí přesáhnout 60 km/h, pokud je detekována přítomnost chodce.
Zásah při neúmyslném opuštění jízdního pruhu (v sérii pro GT, pro Allure za příplatek)

Výstražné upozornění při opuštění jízdního pruhu je systém, který pomocí kamery rozpoznávající plné či přerušované čáry na silnici detekuje neúmyslné překročení podélného značení. Kamera hlídá bezpečnost tak, že analyzuje obraz a v případě poklesu pozornosti řidiče při rychlosti nad 80 km/hod spustí při změně směru vozu zvukovou a vizuální výstrahu.

V rychlosti od 65 do 180 km/hod dojde kromě aktivní výstrahy při opuštění jízdního pruhu i ke korekci dráhy vozu. Jakmile systém zjistí, že hrozí riziko neúmyslného překročení přerušované nebo plné čáry, systém postupně působí v opačném směru na řízení, aby se vůz udržel v příslušném pruhu. Pokud chce řidič dráhu vozu zachovat, může korekci zabránit tím, že volant drží pevně v rukou (například při vyhýbání se překážce). Korekce se vypne po zapnutí směrovky.

Systém sledování bdělosti řidiče

Nová 3008 je sériově vybavena funkcí sledování doby řízení: jakmile systém zjistí, že řidič si již více než 2 hodiny nepřetržité jízdy při rychlosti nad 65 km/hod neudělal pauzu, spustí se zvuková výstraha a na displeji se objeví zpráva, která řidiče vyzve, aby si udělal přestávku.

Tuto funkci doplňuje hlídáním bdělosti řidiče. Vůz je vybaven kamerou umístěnou v horní části čelního skla, která analyzuje dráhu vozu. Systém vyhodnocuje stav pozornosti řidiče pomocí srovnávání dráhy vozu a podélného značení na silnici. Může pak spustit různé úrovně zvukové a vizuální výstrahy (např. „Udělejte si přestávku!“).

Automatické přepínání dálkových světel (v sérii od verze Active)

Vůz je vybaven kamerou v horní části čelního skla, která umožňuje analyzovat zdroje světla. Podle podmínek osvětlení a hustoty provozu systém automaticky přepíná dálková a potkávací světla. Umožňuje tak optimalizovat dobu jízdy s dálkovými světly pro větší bezpečnost.

Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti

Kamera umístěná v horní části čelního skla rozpoznává údaje na dopravních značkách s uvedením povolené rychlosti a s uvedením konce platnosti omezené rychlosti a zobrazuje je na displeji přístroje. Systém bere rovněž v úvahu informace o omezení rychlosti z map navigačního systému. Specifická omezení rychlosti, například pro nákladní vozidla, nejsou zobrazována. Tato funkce je k dispozici jako součást sériové výbavy od 1. stupně výbavy.

Systém doplňuje doporučení povolené rychlosti: řidič si může upravit rychlost nastavenou v omezovači rychlosti / tempomatu podle omezení rychlosti, které přečte kamera. Stačí stisknout tlačítko „MEM“ na ovladači omezovače rychlosti / tempomatu.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop (s automatickou převodovkou – za příplatek od úrovně Active)

Uprostřed předního nárazníku je umístěn radar s maximálním dosahem 150 metrů. Adaptivní tempomat s funkcí Stop (ACC Stop) zajišťuje v rychlosti od 30 do 180 km/hod dvě funkce:

  • Automatické udržení rychlosti, kterou řidič naprogramuje;
  • Automatická úprava vzdálenosti od vozu vepředu (3 předem nastavené úrovně: dlouhá, normální, krátká).

Tento systém zjistí přítomnost vozu vepředu jedoucí ve stejném směru a automaticky pomocí brzdění motorem a brzdového systému (rozsvítí se brzdová světla) upraví rychlost vozu tak, aby se mezi vozy udržela stálá vzdálenost, a to až do úplného zastavení vozu.

Tato funkce je součástí příplatkové výbavy pouze u motorů s automatickou převodovkou (kromě motoru 1.2 PureTech 130 k S&S EAT6).

Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (za příplatek od úrovně Allure)

Tento systém, který je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod, upozorní řidiče na přítomnost jiného dopravního prostředku v mrtvých úhlech, pokud to představuje potenciální nebezpečí. Výstraha probíhá pomocí kontrolky, která se rozsvítí ve zpětném zrcátku na straně, kde je dopravní prostředek (auto, kamion, motocykl, jízdní kolo) zjištěn.

Systém funguje společně s aktivní výstrahou při opuštění jízdního pruhu: vedle trvale rozsvícené kontrolky v příslušném zpětném zrcátku dojde k úpravě dráhy vozu, pokud dojde k přejetí dělicí čáry se zapnutou směrovkou, aby nedošlo ke kolizi.

Visiopark 1 & 2 (Visiopark 1 (couvací kamera 180°) za příplatek od úrovně Active / Visiopark 2 (couvací kamera + přední kamera 360°) za příplatek od Allure)

Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°.

Toto zařízení usnadňuje srovnání vozu při parkování a zobrazení všech překážek v okolí.

Park Assist (za příplatek od úrovně Allure)

Tento systém využívající boční ultrazvuková čidla poskytuje aktivní pomoc s parkováním:

  • najde místo k zaparkování podle rozměrů vozu, používá k tomu čidla zabudovaná v předním a zadním nárazníku;
  • poté ovládá řízení tak, aby vůz v tomto místě zaparkoval.

Řidič ovládá akcelerační a brzdový pedál, spojku a řazení (v případě manuální převodovky). Ve fázích vjíždění a vyjíždění z parkovacího místa dodává systém vizuální a zvukové informace, aby byl manévr bezpečnější. Řidič může kdykoliv převzít kontrolu nad řízením tím, že uchopí volant do ruky.

Park Assist pomáhá s podélným parkováním (vjezd a výjezd) nebo při příčném parkování.

PEUGEOT

Stimulující řízení na vysoké úrovni, elegantní design, nekompromisní kvalita – to vše jsou vlastnosti ztělesňující závazek značky vůči zákazníkům, které přispívají k emocím, jež každý vůz Peugeot probouzí.
Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve 160 zemích světa, v roce 2015 stouply celosvětové prodeje jejích vozů o 4,6 % na 1 710 000 kusů. Peugeot v sobě spojuje hledání dokonalosti, perfektní vzhled a intenzivní emoce a usiluje o to, být špičkovou globální značkou.
Výrobu automobilů značka zahájila v roce 1889 a tento rok své úspěchy obohatila o vítězství vozu 2008 DKR na Dakarské rallye.

/Tisková zpráva, 2.11.2016, PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., www.peugeot.cz, Radka Matthey, Public Relations, P Automobil Import s.r.o., Hvězdova 1716/2b /, 140 00 Praha 4/