Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul

Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul

logo BUGGYRA RACING

 

 

O druhém listopadovém víkendu se v Šanghaji uskutečnil poslední podnik letošního čínského šampionátu v truck racingu, který přinesl Davidu Vršeckému další dvě vítězství, titul mezi jednotlivci a výhru v týmech. Druhou pozici vybojoval, tak jako v Evropě, Adam Lacko.

 

Davidu Vršeckému stačilo v Šanghaji jen jednou bodovat,

– nebo doufat, že nejbližší pronásledovatel v podobě Adama Lacka nezíská dostatečný počet bodů. Jenže dvojnásobný mistr Evropy neponechal nic náhodě a po vyhraném měřeném tréninku si dojel pro dvě další vítězství.

„Musím přiznat, že tady v Šanghaji to nebylo jednoduché. Okruh svým charakterem připomínal až motokárovou trať. Navíc se změnila pravidla, kdy jsem do prvního závodu startoval i přes nejrychlejší čas v měřeném tréninku z jedenácté pozice. Do druhé jízdy pak z vybojovaného pole position,“ přiblížil novinky v čínském šampionátu David Vršecký. „Určitě to neberu tak, že by mi chtěli ztížit zisk titulu, vše se dělá pro napínavost závodů. I přesto jsou z toho další dvě vítězství a také titul čínského šampióna,“ smál se David, který si jako první trucker historie připsal vedle titulu mistra Evropy i ten čínský.

„Buggyra je špičkový tým a do čínského šampionátu přináší nejen rychlé jezdce, ale také profesionalitu. Naše letošní kooperace byla výborná a pro příští rok počítáme určitě s rozšířením společných aktivit,“ uvedla při slavnostním vyhlášení viceprezidentka olejářské firmy Zero Mileage Lubricant Phoebe Wang.

Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul (zleva: Adam Lacko, David Vršecký) Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul Vršecký v Číně vybojoval s Tatrou svůj historicky první titul
Nejrychlejším jezdcem na vozech místní značky bývá již tradičně Adam Lacko,

– který svoji rychlost potvrdil i tentokrát. „V Číně si závody vždy užívám. Tentokrát jsem měl ale celou situaci těžší, protože jsem dostal penalizaci do obou jízd plus pět pozic na startovním roštu. Dojet tak druhý z čtrnáctého místa na startu je jako vyhrát. Ve druhé jízdě to byla čtvrtá pozice a celkově jsem uhájil stříbro, takže jsem spokojený,“ uvedl člen China Buggyra Racing týmu Adam Lacko.

Smůlu si v první jízdě vybrali Michal Matějovský a Miroslav Forman. Matějovskému odešly brzdy a na následky společné kolize museli oba čeští jezdci ze závodu odstoupit. „U mne to nevypadlo z počátku dobře, ale do závodu se podařilo nastavit auto a deset kol jsem kroužil bezpečně na čele. Pak ale přišla menší chyba zaviněná okolo pomalejším jezdcem. Tím se přede mne dostal druhý Michal, který měl problém s brzdami a střetu jsme už nikdo nedokázali zabránit. Je to určitě škoda, protože bylo našlápnuto k velkému úspěchu,“ uvedl Forman, který nemohl kvůli rozsáhlému poškození tahače nastoupit ani do druhé jízdy.

„S výsledkem po kvalifikaci jsem nebyl úplně spokojený, nicméně reverzní rošt první jízdy se hodil a během tří kol jsem už kroužil druhý. Na chvíli jsem se dostal i do vedení ale selhaly mi brzdy a následovala rána. Je to velká škoda, ale bohužel i takový je motorsport,“ dodal k nehodě Matějovský.

 

/Tisková zpráva, 12.11.2016 -Power Sports SE – European marketing branch. Květinková 2714/14a, 130 00 PRAHA 3, CZECH REPUBLIC, powersports@buggyra.com/

/Buggyra brand – world-wide exclusively operated by: Ryss & Lynx LLC. – Central Corporate Office – P.O.BOX 31303, Dubai – U.A.E. buggyra@ryss-lynx.com, www.ryss-lynx.com/