Připraven na zimní vichry: nový systém ochrany proti bočnímu větru pomáhá Fordu Transit držet směr bez ohledu na počasí

Připraven na zimní vichry: nový systém ochrany proti bočnímu větru pomáhá Fordu Transit držet směr bez ohledu na počasí

logo FORD

 

 

  • Užitkové modely Ford Transit a Transit Custom dostaly technologii ochrany proti bočnímu větru usnadňující jízdu v nepříznivých povětrnostních podmínkách
  • Systém, který Ford vyvinul ve vlastní režii, monitoruje situaci stokrát za sekundu. Zaznamená-li poryv bočního větru, selektivním přibrzděním kol na jedné straně podpoří směrovou stabilitu vozu
  • Systém ochrany proti bočnímu větru se dodává jako sériová výbava nových modelů Transit i Transit Custom s motory Ford EcoBlue

 

S příchodem zimního počasí se motoristé musejí připravit na silné poryvy větru. To je nepříjemné zejména na dálnici ve vozech s vyšší stavbou, jako mají užitkové automobily.

 

Nový Ford Transit a Transit Custom jsou však sériově vybaveny novou technologií pomáhající zachovat směrovou stabilitu i při náhlém poryvu bočního větru nebo v turbulenci způsobené kamionem.

Ochrana proti bočnímu větru je pokročilá funkce stabilizačního systému, vyvinutá přímo odborníky Fordu. Selektivním přibrzděním kol na jedné straně zmenšuje nebo zcela eliminuje vliv bočního poryvu na směr jízdy.

Fungování systému přibližuje video:

Systém ochrany proti bočnímu větru je aktivní v rychlostech nad 80 km/h. Situaci monitoruje stokrát za sekundu, a pokud zaznamená náhlý poryv větru, zareaguje za méně než 200 milisekund. Tedy stejně rychle jako sprinter na výstřel startovací pistole.

Odborníci Fordu zkoušeli nový systém na speciální dráze se šesti silnými ventilátory, které dokážou vytvořit boční vítr o rychlosti až 80 km/h. Testování ale probíhalo i na veřejných komunikacích v místech, kde často fouká silný vítr. To je třeba případ pobřeží Severního moře v Nizozemsku.

Systémem ochrany proti bočnímu větru disponují nejnovější modely Transit a Transit Custom, poháněné novým vznětovým motorem Ford EcoBlue. Ten přináší výrazné snížení provozních nákladů spolu s lepší dynamikou. Zatímco spotřeba paliva poklesla o 13 procent, točivý moment v nízkých otáčkách naopak o 20 procent vzrostl.

Oba modely nabízejí také další nové asistenční technologie. Například předkolizní asistent s detekcí chodců snižuje závažnost čelních srážek a některým může zcela předejít.

/Tisková zpráva, FORD MOTOR COMPANY, spol. s r.o., Karolinská 654/2, Praha 8. www.ford.cz, Mediální servis společnosti, Martin Linhart (mlinhart@ford.com), Kateřina Nováčková (katerina.novackova@amic.cz), Anna Burešová (aburesov@ford.com)/