TRUCK TRIAL TEAM Horní Jiřetín má za sebou další sezonu

Ilustrační foto (Foto zdroj: Truck Trial Team)

 logo Truck Trial Team

 

 

 

Letos to byla jubilejní, již desátá sezona. Bohužel se však ve srovnání s předešlými sezonami příliš nevydařila. Nejlepšího umístění dosáhla posádka ve složení Josef Bárta a Tom Leichner na voze Ural 4320 6×6. Ta skončila v celkovém hodnocení těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě.

 

Jan Wohl a Tomáš Hrnčíř také na uralu skončili na šestém místě a Jaroslav Kocourek a Petr Leichner s vozem Tatra 815 VVN 6×6 skončili přesně uprostřed startovního pole na devátém místě. Vše v kategorii největších nákladních automobilů se třemi nápravami.

TRUCK TRIAL TEAM Horní Jiřetín má za sebou další sezonu (Foto zdroj: Truck Trial Team Horní Jiřetín)TRUCK TRIAL TEAM Horní Jiřetín se zúčastňuje seriálu mistrovství České republiky od roku 2007 se speciálem na bázi automobilu URAL 4320, který mnozí muži znají ještě z dob vojenské základní služby. Skutečnost, že již deset let slavíme úspěchy s uralem, je víceméně dílem náhody. Původně jsme chtěli jezdit s osmikolovou tatrou 813 v královské třídě S5, na druhou stranu jsme však chtěli něco výjimečného a neokoukaného. A když se naskytla možnost pořídit vůz URAL 4320, bylo rozhodnuto. A výsledek stojí za to! A i když dnes soutěžíme i s tatrou, jsme prostě „uraláci“. S uralem jsme získali naše největší úspěchy. Všechny čtyři tituly mistra republiky jsme vybojovali právě na uralu a pouze v sezoně 2014 (a bohužel i letos) neskončil ural v celkovém pořadí mistrovství republiky na stupních vítězů.

Po čtyřech letech a třech titulech mistra republiky s uralem

– jsme se rozhodli, že postavíme něco pořádného – a volba padla na Tatru 815 VVN 6×6 (vojenská valníková verze). V tu dobu jsme ještě měli silného sponzora, a tak to šlo. Sice jsme dobře věděli, že tahle tatra není pro trucktrial ten nejlepší nástroj, ale má jiné přednosti – obrovský výkon, dostupné náhradní díly a hlavně – je to tatra, takže srdeční záležitost. No a když v našem Kocourovi chytnou saze, předvede se svou tatrou parádní trucktrialovou šou v duchu, kde to nejde silou, půjde to ještě větší silou – a síly má naše tatra požehnaně.

Letošní sezona byla poznamenána několika významnými faktory.

Jednak náš ural už má za sebou již deset sezon velmi tvrdých závodů v extrémních podmínkách a dokonce ve dvojposádce, takže jezdí vlastně dvojnásobek závodů, a to se technickém stavu bohužel začíná projevovat. Vždyť v přímém souboji o třetí místo v celkovém pořadí nás zradila právě technika. Střihly se šrouby na kardanu a bylo po nadějích. A přesto, že jsme závadu dokázali odstranit během půl hodiny, získanou ztrátu jsme už nedohonili a v závodě jsme skončili na pátém místě, což definitivně pohřbilo šanci na umístění na stupních vítězů.

Posádce tatry zase neumožnilo pracovní vytížení posádky zúčastnit se všech závodů. Ve finále to znamenalo výraznou bodovou ztrátu v celkovém hodnocení. A tak trojnásobný mistr republiky Jaroslav Kocourek musel spolknout velmi hořkou pilulku potupného propadu do středu startovního pole.

No a co nás čeká? Rozhodně ne zimní spánek! Přes zimu to budou hodiny a hodiny práce v dílně na opravách a odstraňování šrámů. Těch, které si z bojů odnesly naše závodní speciály, abychom byli v plné zbroji připraveni na další sezonu. A co nejúspěšněji zahájili druhou dekádu našich bojů o titul mistra republiky v trucktrialu.

Ilustrační obrázek (Foto zdroj: Truck Trial Team) Ilustrační obrázek (Foto zdroj: Truck Trial Team)

/Tisková zpráva, 20.12.2016, Truck Trial Team Horní Jiřetín, team@trucktrialteam.cz/