• Indický projekt je v souladu se strategickým plánem skupiny PSA „Push to Pass“ a s plánem růstu skupiny CK Birla v automobilovém průmyslu;
• „Být indický v Indii“: Dlouhodobé partnerství s počáteční investicí ve výši téměř 100 milionů € (700 cr INR) do výroby vozů a pohonných jednotek ve státě Tamilnádu;
• Špičková technologie výroby nové řady bezpečných produktů šetrných k životnímu prostředí, které splňují budoucí výrobní normy i očekávání zákazníků.
Slavnostní podpis 25.ledna položil základy pro dlouhodobé partnerství mezi oběma skupinami a představuje klíčový mezník v rozvoji účasti skupiny PSA v Indii.
Jde o jeden ze základních pilířů jejího plánu strategického růstu „Push to Pass“. Skupina CK Birla dále posiluje své kapacity v průmyslovém sektoru výroby automobilových komponentů a v indickém automobilovém průmyslu obecně.
Toto partnerství zahrnuje dvě dohody o společném podniku mezi skupinou PSA a společnostmi skupiny CK Birla. V rámci první dohody bude skupina PSA vlastnit majoritní podíl ve společném podniku se společností HMFCL. Ten se bude věnovat montáži a distribuci osobních automobilů skupiny PSA v Indii. Podle druhé dohody vzniká společný podnik mezi skupinou PSA a společností AVTEC Ltd (s podílem 50:50), který bude vyrábět a dodávat pohonné jednotky. Montáž vozů a výroba pohonných jednotek bude probíhat ve státě Tamilnádu.
Počáteční výrobní kapacita bude přibližně 100 000 vozů ročně. Doplní ji série investic na podporu postupného náběhu dlouhodobého projektu. Výrobní kapacita pohonných jednotek bude odpovídat potřebám domácího trhu a světových výrobců. Výkonnost výrobní struktury podpoří vysoká míra lokalizace, díky níž bude dosaženo potřebné nákladové konkurenceschopnosti.
Toto dlouhodobé partnerství umožní oběma společnostem podílet se na růstu indického automobilového trhu. Jeho objem by měl do roku 2025 dosáhnout 8 až 10 milionů vozů, oproti 3 milionům v roce 2016.
Předseda představenstva skupiny PSA Carlos Tavares při podpisu smlouvy uvedl: „Tento projekt, za nímž stojí výrazná podpora našeho indického partnera, skupiny CK Birla, je v souladu s realizací našeho strategického plánu „Push to Pass“ a představuje významný krok v celosvětovém ziskovém růstu skupiny PSA na klíčových automobilových trzích.“
Předseda představenstva skupiny CK Birla pan CK Birla ve svém projevu k tisku v Paříži při této významné příležitosti dodal: „Již před několika desítkami let jsme přišli se sloganem ‚Vyrábět v Indii pro Indii a zbytek světa‘ a v Indii patříme mezi průkopníky hospodárné výroby. Jsem přesvědčen, že kombinace nejmodernějších technologií skupiny PSA a inženýrských a výrobních dovedností skupiny CK Birla bude pro automobilový průmysl v Indii přínosem.“
Skupina PSA
Skupina PSA, za kterou stojí tři světově proslulé značky Peugeot, Citroën a DS, prodala po celém světě v roce 2015 celkem 3 miliony vozů. Jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě dosáhla skupina v roce 2015 obratu 54 miliardy eur. Skupina PSA Peugeot Citroën je evropským lídrem z hlediska emisí CO2. Průměrné emise CO2 v roce 2015 činily 104,4 g/km. Je dnes rovněž lídrem z hlediska vozů s mobilním připojením. A to z důvodu, že se pyšní flotilou 1,8 milionů těchto vozů po celém světě. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).
Více informací naleznete na groupe-psa.com/fr.
Skupina CK BIRLA
Skupina CK Birla Group je expandující konsorcium zhodnocené na 1,6 miliard $. Udržuje dlouhodobé vztahy s renomovanými světovými společnostmi. Společnosti skupiny CK Birla působící na pěti kontinentech zahrnují více než 20 000 zaměstnanců. Dále 27 výrobních podniků a zákaznickou základnu, kterou tvoří některé z největších světových společností. Působí v automobilovém a technologickém odvětví. Ale i ve stavebnictví, zdravotnictví a školství. Svou sílu odvozují ze společné příslušnosti ke skupině a společných vůdčích principů. Ty zahrnují zaměření na dlouhodobou hodnotu, vztahy založené na důvěře a filantropii.
Více informací naleznete na www.ckbirlagroup.com.
/Tisková zpráva, 25.1.2017, PSA Groupe, Public Relations, Peugeot: Radka Matthey, Citroën: Lenka Martinová, P Automobil Import s.r.o./