Skupina PSA bere na vědomí rozhodnutí francouzské agentury DGCCRF pro hospodářskou soutěž, ochranu spotřebitelů a boj proti podvodům.
Toto rozhodnutí se týká postoupení závěrů vyšetřování veřejnému prokurátorovi, k čemuž skupina PSA vyjadřuje svoje překvapení. Vzhledem k dané situaci skupina PSA předloží jednoznačné argumenty k ochraně zájmů skupiny. Jejích 180 000 zaměstnanců, klientů i obchodních partnerů.
Skupina PSA zdůrazňuje, že:
• ve všech zemích, ve kterých působí, dodržuje platné předpisy;
• vozy vyráběné skupinou nebyly nikdy vybaveny softwarem ani systémy, které umožňují snižování emisí oxidů dusíku (NOx) při testování shody, aby motor fungoval v úspornějším režimu než při běžných jízdních podmínkách;
• výsledky testů, které provedly různé evropské a francouzské orgány potvrdily, že vozy vyráběné skupinou PSA splňují regulační testovací kritéria.
Skupina PSA chápe, že
– vyšetřování agenturou DGCCRF se týká dieselových motorů starší generace, na které se vztahuje emisní norma Euro 5 (v platnosti od roku 2009 do roku 2015). Testy, které nedávno provedlo středisko IFPEN na jednom z vozidel skupiny podléhajícím emisní normě Euro 5, však neprokázaly žádné anomálie.
Výsledky testů odpovídají přístupu skupiny PSA, tak jak ho skupina vysvětluje různým orgánům a médiím, a který se týká nastavení parametrů motoru dle jízdního chování řidiče v reálných podmínkách.
Motory skupiny PSA jsou projektované v první řadě s ohledem na snížení emisí NOx v městském prostředí. Dalším cílem je zabezpečit co nejlepší poměr NOx/CO2 v podmínkách mimo město při široké škále teplot pro nepřetržitě pracující motor.
Kromě toho se skupina PSA zavázala
– splnit tři roky před požadovaným termínem požadavky typového schválení, týkající se emisí vznikajících v reálném provozu (RDE). To se začne uplatňovat od roku 2020 jako součást budoucí normy. Tento nový postup nahradí současný, který neodpovídá reálnému používání vozů zákazníky.
A nakonec skupina PSA je jediným výrobcem automobilů na světě, který přijal iniciativu kompletní transparentnosti údajů o spotřebě paliva a emisích CO2 v podmínkách reálného provozu u svých modelů.
• Protokol o testu vypracovaný ve spolupráci s dvěma mimovládními organizacemi a certifikační agenturou;
• Víc než 50 otestovaných modelů a 35 000 najetých testovacích kilometrů;
• Výsledky testů jsou k dispozici na webových stránkách značek Peugeot, Citroën a DS.
Tato kampaň zaměřená na transparentnost se od tohoto roku rozšíří i na emise NOx.
Gilles Le Borgne, výkonný viceprezident pro výzkum a vývoj, uvedl: „Toto prohlášení nás překvapilo zejména proto, že skupina je hrdá na to, že působí v první linii vývoje technologií snižujících znečištění ovzduší. Jako jsou například filtry pevných částic nebo selektivní katalytická redukce (SCR). Zároveň je lídrem v oblasti snižování emisí CO2 a průkopníkem transparentní komunikace se zákazníky o spotřebě paliva v podmínkách reálného provozu. Skupina PSA, jakožto nejvýznamnější francouzský vývozce automobilů, bude proto bojovat za to, aby obhájila svoje technologie, odbornost a konkurenceschopnost v zájmu francouzského průmyslu.“
/Tisková zpráva, 10.2.2017, *PSA Groupe, Public Relations, Peugeot: Radka Matthey, Citroën: Lenka Martinová, P Automobil Import s.r.o./