Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř

Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř / Foto zdroj: Big Shock Racing

logo KM Racing

 

 

Zatímco závodníci se z Rallye Dakar vrátili letecky už před několika týdny, cesta dakarských strojů byla mnohem náročnější a domů se vrátily až nyní.

 

Kamion Franta, se kterým Martin Macík letos dojel do cíle maratónského závodu na 10. místě, asistenční kamion bydlík i doprovodné novinářské vozy se plavily z Buenos Aires přes oceán do francouzského přístavu Le Havre, odkud je mechanici týmu převáželi do středočeských Sedlčan. A stejně jako každý rok, členové týmu Big Shock Racing s napětím očekávali, v jaké kondici se jejich technika vrátí.
Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř / Foto zdroj: Big Shock Racing Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř / Foto zdroj: Big Shock Racing
Jak se závodní kamion dostane do Argentiny?

Transport techniky do Jižní Ameriky zajišťuje pořadatel Rallye Dakar. Každý rok na konci listopadu se závodní auta, kamiony, motorky a buginy sjedou do francouzského přístavu Le Havre. Zde také proběhnou první technické přejímky. Pak už se speciálně upravená loď promění v největší plovoucí parkoviště závodních speciálů na světě a začíná plavba do Buenos Aires. Po překonání Atlantiku, které trvá téměř celý jeden měsíc, musí pořadatelé všechny vozy přeparkovat do zabezpečené haly, kde si týmy své stroje vyzvedávají. Stejně probíhá i návrat zpět do Evropy. „Právě přeparkování je nejkritičtějším momentem celé akce. Rozjet se a manévrovat se závodním kamionem na poměrně omezeném prostoru není žádná legrace, takže se to chlapíkům občas trochu vymkne z rukou a postarají se nám o práci,“ říká Michal Mrkva, mechanik týmu Big Shock Racing.

Tentokrát přijely vybrakované doprovodné vozy

Franta, závodní kamion Martina Macíka, zvládl transport lodí zpět do Evropy, stejně jako všechny těžkosti a extrémy letošního závodu bez větší újmy. Cestu dobře absolvoval i nedobytný asistenční kamion zvaný bydlík. Ten týmu Big Shock Racing zajišťuje zázemí a slouží jako ložnice, toaleta, koupelna či kuchyně v jednom. Méně štěstí však měly doprovodné Toyoty. Jeden z novinářských vozů musel být už ve Francii naložen na vlek, protože hrozilo zadření ložiska. „Druhá Toyota byla uvnitř mírně vybrakovaná, což po zkušenostech z předchozích let není nijak překvapivé. Tapecírunky ve dveřích byly vytrhané. Už to známe, dopravci nám auta vždy důkladně proberou, takže v nich nic nenecháváme. V minulosti jsme už přišli o hasičáky, klíčky od auta, tablet, osobní věci a další vybavení,“ popisuje Martin Macík.

Krátký videozáznam z návratu závodního stroje…

Martin vítá „Frantu“

Plavba přes oceán je prvním dobrodružstvím každého Dakaru

To už členové týmu Big Shock Racing dobře vědí. Při návratu závodních strojů zpět do Evropy šrámy způsobené během plavby přes oceán neznamenají vážnější komplikace. Horší to bývá v opačném směru, když se technika zničí cestou do Buenos Aires. Mechanici jsou připraveni, že po transportu aut musí závodní stroje vždy kompletně rozebrat a znovu sestavit, aby se přesvědčili, že je po plavbě, kterou tým nemá plně pod kontrolou, vše v pořádku. V roce 2015 neumělé zacházení pořadatelů odnesla spojka a převodovka závodní liazky. Mechanici týmu pak celou silvestrovskou noc strávili pilnou prací na poměrně náročných opravách. Po transportu bývají překvapením také vybité baterie u doprovodných vozů nebo šrámy všeho druhu.

Nejdřív do myčky, pak na výstavu Motocykl a do Sosnové

„Teď všechna auta musíme pořádně vydrbat, spláchnout z nich dakarský prach. Franta bude jako nový. Hned se na něj vrhneme, zkontrolujeme ho a musíme drobně opravit nástavbu. Pak už bude ready na trénink i na akce, které nás čekají,“ těší se Martin Macík. Fanoušci budou mít příležitost vidět závodní kamion i asistenční techniku týmu Big Shock Racing už brzy. A to na výstavišti v pražských Holešovicích, kde bude od 3. do 5. března probíhat výstava Motocykl. Další šance potkat se s Martinem Macíkem a prohlédnout si jeho žlutou liazku bude v Sosnové na Dakar show 26. března.

VIDEO PŘED DAKAREM

 

VIDEO PO DAKARU

Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř / Foto zdroj: Big Shock Racing Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř / Foto zdroj: Big Shock Racing Franta, Liaz Martina Macíka se v pořádku vrátil z Buenos Aires do Sedlčan. Doprovodné vozy dopadly hůř / Foto zdroj: Big Shock Racing

 

/Zdroj: Tiskové zprávy & fotografie, KM Racing s.r.o., IČO: 27630277, Církvičská 290, Sedlčany, www.kmracing.cz. Mediální zastoupení KNOWWCOM, Dienzenhoferovy sady 1, 150 00 Praha 5 – Smíchov/