Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods

Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN

LOGO NISSAN

 

•  Nissan uzavírá partnerství s obchodním domem Harrods a obohacuje vozový park britského obchodu o 100% elektrický model Nissan e-NV200.

•  Plně elektrická dodávka vyvedená v tradičních firemních barvách Harrods bude denně rozvážet zboží zákazníkům tohoto obchodního domu.

•  Harrods je nejnovějším členem skupiny firem, které daly důvěru Nissanu, jakožto lídrovi v technologiích pro elektromobily.

•  Nissan už různým firmám po celé Evropě prodal více než 27 000 elektromobilů.

 

Více než 100 let poté, co tento legendární londýnský obchodní dům rozšířil svůj vozový park o první elektromobil, se Harrods k technologii pro elektromobily navrací, a to prostřednictvím plně elektrické dodávky Nissan e-NV200.

 

Britský obchodní dům se tak řadí po bok společností, které ve svém vozovém parku již mají bezemisní Nissan e-NV200. Nissan doposud v Evropě firmám prodal více než 27 000 elektromobilů.
Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN

Plně elektrickou dodávku si společnost Harrods převzala od Nissanu před svým luxusním obchodním domem ve čtvrti Knightsbridge.

Nissan e-NV200 je pro distribuční účely a potřeby domu Harrods speciálně upraven. Nákladový prostor dodávky je kompletně chlazený a obsahuje regály, které zajišťují optimální podmínky pro přepravu čerstvých potravin. Aby byl vůz společnosti Harrods v ulicích města snadno rozpoznatelný, došlo i na úpravu exteriéru, který je vyveden v tradiční firemní zelené a zlaté.

Nissan e-NV200 má na jedno nabití dojezd 170 km.* To znamená, že vůz lehce zvládne týdně rozvézt až 50 zásilek, přičemž v oblasti Londýna najede průměrně 241 km a v Harrods jej tak bude stačit nabíjet pouze jednou týdně.

S náklady na provoz, které činí pouhopouhých 0,03 eura na kilometr, je Nissan e-NV200 praktickým alternativním řešením dopravy s pozitivním dopadem na kvalitu ovzduší v centru města.

V roce 1919 obchod používal americké elektromobily Walker, které měly místo pneumatik plné gumové obruče. Elektrický vozový park, který rozvážel zboží londýnským zákazníkům obchodu, se později rozrostl na 60 vozů. Rostoucí obliba zážehových motorů pak ale způsobila postupný ústup elektromobilů z provozu. Nissan však vyvinul a představil novou infrastrukturu i technologie, a tak se může plně elektrická dodávka do vozového parku obchodu Harrods znovu vrátit.

Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN
Guy Cheston, který v Harrods pracuje jako ředitel pro prodej, k tomu řekl:

„Je úžasné zase vidět elektrickou dodávku obchodu Harrods v londýnských ulicích. Jakožto jeden z největších zavedených britských obchodních domů jsme se zavázali ke snižování emisí uhlíku a také ke zmírňování dopadu naší činnosti na životní prostředí. V naší strategii řízení emisí uhlíku a spotřeby energie jsme přepravě přiřkli status zásadní oblasti, kde lze dosáhnout opravdu velkého zlepšení.“

„Vývoj inovativních technologií má v naší firmě silnou tradici, a to jak v prostředí obchodu samotného, tak i mimo něj. První elektromobil jsme začali používat před 100 lety a společnost Harrods se tak zařadila mezi první firmy ve Spojeném království, které si vybudovaly plně elektrický vozový park. Od těch dob šla technologie pro elektromobily velmi rychle vpřed a v současnosti už představuje mnohem udržitelnější řešení přepravy. Nissan je v technologiích pro elektromobily špičkou a model e-NV200 tak pro nás byl samozřejmou volbou. S jeho pomocí je naše každodenní rozvážka zboží efektivnější a udržitelnější.“

Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN Plně elektrický Nissan e-NV200 inovuje vozový park slovutného obchodního domu Harrods / Foto zdroj: NISSAN
Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů ve společnosti Nissan Europe, uvedl:

„Firmy v celé Evropě přijímají významná opatření vedoucí k omezení dopadu jejich podnikání na životní prostředí. Je úžasné vidět, že vizi technologií nulových emisí přijal za svou i tento kultovní britský obchodní dům, který do svého vozového parku zařadil i náš model e-NV200. Prostřednictvím vize Inteligentní mobility Nissan se snažíme dosáhnout udržitelné budoucnosti a jsme přesvědčeni, že v boji se znečištěným ovzduším – problémem, který se týká mnoha evropských měst – jsou vozy jako e-NV200 životně důležité.“

„Nissan e-NV200 jsme navrhli pro pokrokově smýšlející firmy. Skutečnost, že se společnost Harrods ve své snaze o přechod k udržitelnějšímu řešení přepravy s důvěrou obrátila právě na nás, mě velice těší. Harrods jde příkladem ostatním evropským prodejcům a ukazuje, jak lze uhlíkovou stopu obchodní činnosti snížit právě pomocí elektromobilů, které jsou navíc tak praktické a flexibilní, že s nimi lze rozvážet zboží zákazníkům v celém Londýně.“

Nissan je na trhu s elektromobily průkopníkem

– a od roku 2010 soustavně nabízí řešení inteligentní mobility, která jsou dostupná široké veřejnosti. Společnost celosvětově prodala už více než 290 000 elektromobilů. Obchodní dům Harrods patří mezi 900 firem z celého světa, které se ve snaze o udržitelnější budoucnost s důvěrou obrátily právě na automobilku Nissan. Model e-NV200 se pyšní titulem nejprodávanější elektrické dodávky roku 2016. Je součástí populární řady bezemisních vozů Nissan. Spojuje v sobě také to nejlepší ze dvou mnohokrát oceněných vozů – Nissanu LEAF a Nissanu NV200. Nissan e-NV200 je lehkým užitkovým vozidlem s nulovými emisemi a s velmi nízkými provozními náklady. Ty činí pouze 0,03 eura na kilometr, a to při dojezdu až 170 km na jedno nabití. Díky tomu je ideálním přepravním řešením pro velké i malé společnosti, protože kromě snižování uhlíkové stopy je také praktickým, spolehlivým a cenově výhodným vozidlem.

* Dojezd 170 km na jedno plné nabití (podle nového evropského jízdního cyklu – NEDC). Skutečná spotřeba a dojezd se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy, stavu vozovky, použití klimatizace a dalších faktorech mimo kontrolu Nissanu.

O obchodním domu Harrods

Společnost Harrods se ve svých začátcích soustředila na velkoobchodní prodej potravin a čaje ve východní části Londýna. Své zákazníky poprvé přivítala v roce 1834. Časem se rozrostla do podoby světově nejproslavenějšího obchodního domu. Ten je známý bezkonkurenčním sortimentem luxusního zboží.

Vedle exkluzivních značek a nesčetných oddělení patří k nejuznávanějším atributům obchodu Harrods také nedostižná úroveň služeb. Společnost Harrods se neustále řídí vlastní filozofií, která říká, že „nic není nemožné“, a zákazníci jsou v každém ohledu bodem, kolem kterého se točí svět. Harrods.com

Nissan Motor Co. Ltd. 

Společnost Nissan je globální výrobce automobilů a pod značkami Nissan, Infiniti a Datsun nabízí kompletní portfolio více než 60 modelů. Ve fiskálním roce 2015 prodala celosvětově přes 5,4 milionu vozů a vykázala tržby ve výši 12 190 miliard jenů. Společnost Nissan zkonstruovala, vyrábí a prodává světově nejprodávanější elektromobil všech dob, model LEAF. Globální ústředí společnosti Nissan v japonské Jokohamě řídí provoz v šesti regionech: ASEAN a Oceánie, Afrika, Střední východ a Indie, Čína, Evropa, Latinská Amerika a Severní Amerika. Nissan spolupracuje od března roku 1999 s francouzskou automobilkou Renault. Od roku 2016 spolupracuje  s Mitsubishi Motors v rámci aliance Renault-Nissan.

NISSAN V EVROPĚ

‘Nissan’ má v Evropě jedno z nejsilnějších zastoupení ze všech zámořských automobilek. Konstruktérské práci, výzkumu, vývoji, výrobě, logistice a prodejní a marketingové činnosti se zde věnuje více než 17 000 jejích zaměstnanců. Z výrobních linek závodů společnosti ‘Nissan’ ve Spojeném království, Španělsku a Rusku loni sjelo více než 660 000 vozů. Patří mezi ně oceňované crossovery, užitkové vozy a také model LEAF, nejpopulárnější elektromobil světa. Společnost ‘Nissan’ si nedávno představenou vizí Inteligentní mobility klade za cíl dosáhnout nulových emisí a nulového počtu nehod se smrtelnými následky. Toto komplexní pojetí má sloužit jako inspirace pro portfolio výrobků i technologií. A také určovat styl rozhodování o tom, jak mají být automobily poháněny a ovládány a jaké bude jejich místo ve fungování společnosti. Nissan má všechny předpoklady stát se nejžádanější asijskou značkou v Evropě. 

/Tisková zpráva, ‘Nissan Motor Co.’, Ltd, Public Relations, http://newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz /