TATRA PHOENIX v západní Evropě

TATRA PHOENIX v západní Evropě / Foto zdroj: TATRA TRUCKS a.s.

logo TATRA

 

 

Náročné automobilové trhy ve státech západní Evropy se vyznačují tvrdým konkurenčním prostředím. A také přetlakem vozidel všech kategorií a typů provozu. Při bližším pohledu však lze nalézt zákaznické požadavky, které naše nákladní vozidla TATRA dovedou lépe a efektivněji splnit než konkurenční produkty.

 

V některých specifických případech jsou vozidla TATRA doslova jediným vhodným řešením, anebo alespoň jediným řešením dávajícím obchodní a podnikatelský smysl.
TATRA PHOENIX v západní Evropě / Foto zdroj: TATRA TRUCKS a.s. TATRA PHOENIX v západní Evropě / Foto zdroj: TATRA TRUCKS a.s.

Kromě toho, že obchodní řada TATRA PHOENIX EURO6 nalézá ve státech tzv. západní Evropy pomocí dealerské sítě své zákazníky očekávající standardní, byť sofistikovaná řešení, dnes máme nemálo příkladů i tzv. unikátních plnění.

V horském prostředí

Například Švýcarsko, hornatý stát s příznačnou hrdostí, která mu nedovoluje stát se členem EU. Nicméně naše vozidla si své zákazníky pomocí společnosti Wirag AG Nutzfahrzeuge hledají i zde, mezi alpskými velikány. A právě proto, že jsou v horských oblastech poměrně úzké cesty a cestičky připravili jsme pro místní zákazníky například vozy TATRA PHOENIX EURO6 6×6 na zkráceném rozvoru a se řiditelnou zadní nápravou. Ten vychází z původního modelu s označením 8P6R33.341. Rozvor je zkrácený na 3060 mm a první a poslední náprava jsou řízené. Podobně upravené jsou také čtyřnápravové vozy T158-8P6R43 s rozvory 2150 mm + 2300 mm + 1450 mm. Také jejich poslední náprava je řiditelná.

TATRA PHOENIX v západní Evropě / Foto zdroj: TATRA TRUCKS a.s.

Další nestandardně provedený třínápravový PHOENIX EURO6 s hydraulickou rukou umístěnou mezi střední kabinou a valníkovou korbou, poslední zadní řízenou nápravou a osazený systémem hydraulicky ovládaných stabilizačních zemních opěr, nalezl v několika kusech své uplatnění přes dealera v Rakousku, firmu Tschann.

Oblíbené „osmikolky“

V Německu, v hájemství místních velkovýrobců těžkých nákladních vozidel, jsme přes prodejce Metallbau und Fahrzeuhandel Friedrich GmbH dodali speciálně připravená vozidla obchodní řady PHOENIX pro spolkovou službu THW – Technisches Hilfswerk.

Další zajímavou specialitou je PHOENIX homologovaný jako zemědělský traktor. Jedním z vrcholových vozidel těchto modelů je čtyřnápravová T158-8P5R46.261. Je osazena třinácti litrovým motorem (340 kW), šestnácti stupňovou automatizovanou převodovkou ZF AS-Tronic a jednostupňovým přídavným převodem. Vozy s redukcemi v nábojích kol, osazené pneumatikami Michelin 16,00R20 XZL a systémem CTIS slouží, díky tamní dealerské společnosti France Berkerse, k plné spokojenosti na holandských polích.

TATRA PHOENIX v západní Evropě / Foto zdroj: TATRA TRUCKS a.s. TATRA PHOENIX v západní Evropě / Foto zdroj: TATRA TRUCKS a.s.

Dalším krásným příkladem našich těžkých nákladních vozidel plnících představy a plány zákazníků jsou čtyřnápravové stavební vozy PHOENIX. Ty si objednali norský dealer Tatra Norge AS a švédský protějšek Cordestam Maskin AB. Do Norska šly již dříve čtyřnápravové modely TATRA PHOENIX s celkovou hmotností 50 t. Motor MX-13 (375 kW), šestnáctistupňová automatizovaná převodovka ZF AS-Tronic s intarderem, dvoustupňová přídavná/sestupná převodovka TATRA, redukce v nábojích kol. Hlavním rozpoznávacím znakem vozidel jsou kola předních náprav s pneumatikami 16,00R20, kola zadních náprav 24,00R21 (jednomontáž) a tzv. spací kabina! V současnosti jsou jak do Norska, tak i do Švédska dodávány tyto vozy již v provedení Euro6. A téměř výhradně se sedmistupňovými automatickými převodovkami Allison.

Je to jen pár příkladů, ale důležitých. Globální automobilový trh je sám o sobě složitý avšak zákazníci ve státech tzv. západní Evropy jsou z tohoto pohledu ještě více nároční. A uspět, byť selektivně, na hřišti velkých nadnárodních dravců je důležité, zajímavé a zavazující.

/Tiskový servis TATRA TRUCKS a. s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika, web: ww.tatra.cz/