Sedm nových etap, sedm nových bivaků. Na účastníky letošního ročníku rally Maroko Desert Challenge čeká velké týdenní dobrodružství.
Do Afriky zamířily také dva kamiony z technologického centra MKR Technology. Závod, který se loni jel jako Libya Rally, přitom severočeský speciál ovládl.
Na start nové verze extrémní africké rally se i tentokrát postaví vítězný holandský tým Mammoet Rally Sport s pilotem Martinem van den Brinkem, severočeským palubním mechanikem Danielem Kozlovským a navigátorem Wouterem de Graaffem s kamionem Renault Trucks Sherpa. Parťáky jim dělá Riwald Dakar Team s trambusovým renaultem K520. Posádka jede ve složení Gert Huzink, Rob Buursen a Benny Nauta. Všem zajišťuje technické zázemí právě severočeský tým konstruktérů a mechaniků v čele s Mariem Kressem. „Všichni se v Agadiru, tedy v místě zahájení, setkali na Velký pátek. Ještě před tím jsme výstavou našich speciálů v Marakéši zpestřili event days pro zákazníky Renault Trucks. Účast na podobných akcích jen podtrhuje naše dlouhodobé partnerství. Navíc je vždy moc příjemné se před závodem takto potkat s našimi fanoušky,“ podotkla manažerka týmu MKR Technology Klára Kress.
Letošní ročník závodu se nese v duchu velkých změn, které závod posouvají svou velikostí a úrovní hned za slavný Dakar a Silk Way. Tomu odpovídá i letošní rekordní počet posádek, na které čeká sedm velkolepých etap se startem v Agadiru.
Marocká Desert Challenge povede od pobřeží k pobřeží
Po víkendových technických přejímkách se začíná v pondělí na panenské pláži Plage Blanche u Atlantského oceánu a skončí po týdnu u Středozemního moře. Závod projede podél alžírských hranic krásnými částmi Maroka daleko od turistických oblastí. Pořadatelé slibují velká dobrodružná překvapení, rychlé tratě, ale také technické úseky, rozsáhlé africké pláně, množství písečných dun, solná jezera, ale také legendární přejezdy etap skutečného Dakaru. Připraveny jsou pouštní bivaky.
„Co tuto rally značně odlišuje, jsou nulové přejezdy. Každá etapa začíná i končí v bivaku. Každý kilometr je proto velmi důležitý. Určitě to přispěje k celkovému zatraktivnění a pořadatelé od toho kroku očekávají, že je začnou kopírovat i další rally, že tím nastavují nové standardy. Rozhodně to bude náročné a pořádně to prověří techniku, ale ten nápad se nám líbí,“ podotkl Mario Kress, šéf projektu MRK Adventure a hlavní konstruktér, který se svým týmem po Dakaru zapracoval dalším vývoji techniky. „Zapracovali jsme na problémech, které nás při Dakaru trápily. Určitě jsme zlepšili chlazení a celkově vylepšovali chod motoru. Věřím, že se s se všemi letošními nástrahami porveme úspěšně a ideálně jako loni. Nejsme tu do přece počtu,“ mrkl s úsměvem Mario Kress.
V součtu budou muset posádky kamionů zvládnout dva tisíce sto pětasedmdesát závodních kilometrů, které začínají přesně na Velikonoční pondělí a skončí v neděli v cílové Oujdě.
Maroko Desert Challenge 2017
1. etapa | 17.4. | Plage Blanche – Icht | 387 km |
2. etapa | 18.4. | Icht – Foum Zguid | 359 km |
3. etapa | 19.4. | Foum Zguid – Oum Jrane | 345 km |
4. etapa | 20.4. | Oum Jrane – Merzouga | 271.5 km |
5. etapa | 21.4. | Merzouga – Merzouga | 230 km |
6. etapa | 22.4. | Merzouga – Tendrara | 405 km |
7. etapa | 23.4. | Tendrara bivouac – Oujda | 178 km |
23.4. | vyhlášení v Saidia |
/zdroj: MKR Technology s.r.o., Židovice 128, Hrobce, http://mkr-adventure.com/