Jméno zůstalo, ale vše ostatní se změnilo. Nový Peugeot 5008 se chystá dobýt nové území velkých sedmimístných SUV segmentu C.
Nové SUV Peugeot 5008 přichází na tento slibný trh s pádnými argumenty: je vybaveno neobyčejným uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit® poslední generace, platformou Efficient Modular Platform EMP2 a řadou high-tech prvků výbavy zvyšujících komfort a bezpečnost. Jeho dynamický a elegantní design v sobě skrývá příkladnou funkčnost.
Nový Peugeot 5008 je se sedmi samostatnými sedadly prvním SUV s modularitou na úrovni nejlepších vozů segmentu MPV. Vůz opatřený širokou paletou úsporných a výkonných motorů představuje diverzifikovanou nabídku včetně dynamické verze GT. Nové SUV Peugeot 5008 bylo veřejnosti představeno na pařížském autosalonu 2016 a na mezinárodní trhy vstoupí na jaře 2017.
Velká sedmimístná SUV segmentu C: nově vznikající trh s velkým potenciálem
Segment C prošel od doby, kdy se v roce 2009 objevila na trhu první generace modelu Peugeot 5008, velkými změnami. Nabídka vozů se v tomto segmentu, stejně jako v mnoha dalších, znásobila a přizpůsobila očekáváním dnešních zákazníků. Během několika let se vozy typu SUV dostaly v prodejnosti na třetí příčku na evropském trhu (všechny segmenty dohromady). SUV je ztělesněním moderního automobilu, je majestátní, technologický, vzbuzuje emoce a potěšení z jízdy. Zdůrazňuje status svého majitele a plní touhu po cestování a nových zážitcích.
Tyto hodnoty, které přesně odpovídají image značky Peugeot a její strategii přesunu k luxusnějším vozům, vedly v roce 2012 designéry a inženýry skupiny PSA k přijetí ambiciózního programu uvedení pěti nových SUV během méně než jednoho roku. Tato výrazná ofenzíva začala odhalením nového SUV Peugeot 2008 loni v Ženevě. Pokračovala v květnu, kdy bylo odhaleno nové SUV Peugeot 3008. V Číně se nadále prodává předchozí generace 3008, která aktuálně prošla faceliftem, a prodává se současně s prodlouženou čínskou verzí nového SUV Peugeot 3008, jež byla loni představena na autosalonu v Čcheng-tu pod označením Peugeot 4008. Nový Peugeot 5008 se tedy stal pátým SUV, které značka v roce 2016 představila.
Proč ale dělat z Peugeotu 5008 SUV a opustit pozici na trhu sedmimístných MPV segmentu C? Především proto, že tento podsegment je téměř výhradně evropský, zatímco projekt 5008 je zacílen na světový trh. Dále proto, že neobyčejný úspěch SUV segmentu C proběhl na úkor tradičních hatchbacků a MPV. To se pravděpodobně stalo proto, že dnešní zákazníci stále více touží překročit hranice tradičních tvarů vozidel. Kromě toho se někteří z klientů, zejména majitelé vozů kombi a MPV, chtějí zbavit nálepky majitelů rodinných a čistě funkčních vozů. A konečně každý si prostě chce udělat radost a čas strávený v autě, který je často vnímán jako nutnost, proměnit v okamžiky společných zážitků a emocí. Ve světle toho všeho nebyla volba vývoje nového vozu Peugeot 5008 nijak obtížná: zrodilo se SUV.
Podsegment velkých SUV se však stále vyvíjí a zatím není příliš mnoho výrobců, kteří do něj investovali. Je zde však značný potenciál, protože tu existuje velká poptávka. Koncept SUV a pozitivní image, která je s ním spojena, dnes přitahuje mnoho řidičů. Ti ale současně hledají objem, prostornost, pohodlí a praktičnost. Pro tyto zákazníky je současná nabídka na trhu jen málo vyhovující (příliš kompaktní SUV, s malou modularitou) nebo nedosažitelná (SUV vyššího segmentu jsou příliš drahá nebo příliš impozantní). I stávající majitelé současných SUV často pociťují touhu zvětšit kapacitu svých vozů nebo znásobit možnosti využití.
Nový Peugeot 5008 má vše proto, aby se rychle prosadil jako reference ve své kategorii, neboť ztělesňuje moderní automobil slibující nové zážitky a nabízející inteligentní funkce.
Koncepce nového SUV Peugeot 5008 si tak díky všem svým vlastnostem klade tuto trojici cílů:
• Pokračovat ve strategii přesunu směrem k luxusnějším kategoriím vozů;
• Dosáhnout mezinárodního úspěchu na světových trzích;
• Stát se lídrem segmentu C velkých sedmimístných SUV.
Pro splnění těchto cílů může spoléhat na řadu předností, v prvé řadě na krásný a současně praktický interiér.
Nový Peugeot i-Cockpit® zvyšuje úroveň kabiny
Nové SUV Peugeot 5008 je všestranně inovativní: jeho koncepce, která spojuje optimalizované rozměry, velký vnitřní prostor a inteligentní funkce, je v tomto segmentu ojedinělá. Podobně jako nová SUV Peugeot 2008 a 3008 nabízí řadu vlastností, díky nimž nabídka Peugeot vyniká na trhu svou elegancí, uceleností a moderností.
V prvé řadě jde o opravdu ojedinělé místo řidiče. Po otevření předních dveří okamžitě upoutá vaši pozornost nejnovější verze systému Peugeot i-Cockpit® – novátorský, téměř futuristický koncept, který posádce nabízí originální zážitek z cestování. Vše je na dosah ruky: kompaktní volant (nejmenší na trhu, napříč všemi segmenty), velký kapacitní dotykový 8palcový displej umístěný jako tablet na palubní desce a ohromující vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců.
Přístrojový panel řidiče ohromí svou vynikající grafikou, nádhernými animacemi a přechody mezi jednotlivými přizpůsobitelnými a konfigurovatelnými režimy. Rychle reagující a uživatelsky přívětivý dotykový displej poskytuje přístup k veškerým informacím, které řidič potřebuje pro řízení i pro své pohodlí. Displej doplňují elegantní ovladače ve tvaru klavírních kláves, které jsou dokonale umístěné uprostřed palubní desky. Těchto sedm kláves zajišťuje přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím pro pohodlí a bezpečnost. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozidla, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla.
Zde však smyslový zážitek nekončí. Nové SUV Peugeot 5008 může být navíc k výše uvedenému vybaven ovladačem, který posune tento zážitek ještě o stupeň dál.
Se systémem i-Cockpit Amplify je pocit z jízdy zesílen a dochází ke stimulaci téměř všech smyslů:
• Zraku, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
• Sluchu, díky nastavení parametrů přehrávání hudby;
• Hmatu, díky vícebodovým masážním programům v sedadlech (až 5 programů);
• Čichu, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu.
Vůz nabízí posádce dvě předdefinované styly prostředí: režim „Boost“, který je určen pro dynamický styl řízení, a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak mohou posunout hranice potěšení z jízdy ještě dál.
K zážitkům na palubě přispívá i bohatě vybavený interiér, který ještě více zintenzivňuje úroveň kvality a modernost interiéru, příkladem je nový elektrický ovladač automatické impulzní převodovky. Interiér je moderní a elegantní. Používá pečlivě zvolené kvalitní materiály, jako je kůže či chrom. Výsledkem je mistrovský design, který působí velmi příjemně. Přední sedadla nového SUV Peugeot 5008 jsou velmi dobře zpracovaná. A na co se mohou těšit cestující na ostatních sedadlech?
Prostorný interiér s širší nabídkou funkcí
Nové SUV Peugeot 5008 je díky rozvoru 284 cm nejprostornější ze všech SUV segmentu C. Díky velké modularitě platformy EMP2 bylo možné zvětšit rozvor o 16,5 cm oproti novému SUV Peugeot 3008 a o 11 cm oproti předchozí generaci vozu Peugeot 5008. Velkorysé jsou i vnitřní rozměry, zejména ve druhé řadě, kde se zvětšil prostor pro kolena o 60 mm. Celková délka vozu (464 cm) zůstává kompaktní. Nový Peugeot 5008 je o 19 cm delší než nový Peugeot 3008 a o 11 cm delší než předchozí Peugeot 5008. Vnější rozměry vozu jsou tak jedny z nejpraktičtějších mezi objemnými vozy segmentu C. Přidané centimetry totiž zvětšují prostornost kabiny.
Tato optimální účinnost architektury však nestačí.
Inovativnost nového Peugeotu 5008 spočívá v modularitě, která je na trhu nevídaná:
• Druhou řadu tvoří tři samostatná identická sedadla, která lze sklopit;
• Třetí řada se skládá ze dvou samostatných sedadel, která lze sklopit nebo z vozu vyjmout.
Tři samostatná sedadla ve druhé řadě nového Peugeotu 5008 nabízejí tyto výhody:
• Mají všechna stejnou šířku, takže všichni tři cestující mají stejný komfort;
• Jsou nastavitelná z hlediska délky, takže lze upravovat prostor v kabině nebo velikost zavazadlového prostoru, přičemž místo pro kolena je ve všech případech dostatečně velký;
• Nabízejí pět různých úhlů sklonu (původní verze 5008 nabízela dva);
• Všechna jsou vybavena nastavitelnými opěrkami hlavy, takže jsou-li sedadla neobsazená, nebrání výhledu vzad;
• Lze je snadno složit zvenku nebo ze zavazadlového prostoru, čímž se vytvoří rovná podlaha (díky pevným snímatelným dílům upevněným na zadní straně sedadel);
• Všechna jsou opatřena tříbodovým systémem Isofix.
Nový Peugeot 5008 nabízí v rámci příplatkové výbavy třetí řadu, jejíž sedadla lze sklopit do podlahy zavazadlového prostoru. Kryt podlahy tvoří dva kloubem spojené díly, které při sklopených sedadlech vytvářejí dokonale plochý povrch a které lze snadno složit za sedadla, pokud se třetí řada využívá.
Přístup k sedadlům ve třetí řadě usnadňuje ovladač umístěný na horní straně opěradel bočních sedadel ve druhé řadě. Boční sedadla se jedním pohybem sklopí a posunou dopředu pro snadnější nastupování do třetí řady.
Promyšlená koncepce vozu inspirovala inženýry značky k tomu, aby zajistili, že tato sedadla budou navíc snadno vyjmutelná. Jejich nízká hmotnost (méně než11 kg) a manipulace pomocí jediného ovladače umožňují co nejlépe využít objem zavazadlového prostoru. Každé vyjmuté sedadlo třetí řady znamená 39 dm3 (dle metody VDA 210) navíc.
Obrovská kapacita zavazadlového prostoru, která je největší v této kategorii, se tak může ještě zvětšit. Zavazadlový prostor činí v pětimístné konfiguraci 780 dm3 (dle metody VDA 210) tj. 1 060 l (metodou objemu vody) a je o 100 dm3 větší než u původní 5008. Díky velmi nízkému zavazadlovému prahu (676 mm), přehledně řešenému prostoru pravidelného tvaru a možnosti sklopení opěradla předního sedadla spolujezdce do polohy stolek umožňuje nové SUV Peugeot 5008 převážet náklad o délce až 3,20 m.
Důležitá je i praktická stránka věci – víko zavazadlového prostoru nabízí bezdotykové rychlé a snadné otevírání a zavírání pouhým vsunutím nohy pod zadní nárazník.
Prostorný, funkční, modulární, praktický a chytře řešený interiér nového SUV Peugeot 5008 umožňuje reagovat na veškeré potřeby každodenního života a přizpůsobit se mnoha situacím. Pokud k tomu přidáme bohatou výbavu (zásuvky, kryt zavazadlového prostoru, roletky, stolky na zadní straně sedadel, háčky, držáky nápojů atd.) a velké množství úložných prostorů rozmístěných po celé kabině (jejich celkový objem dosahuje 38 litrů), vidíme, že cestování může získat úplně nový rozměr…
Design interiéru, vybavení, technologie, kvalitní materiály a dokonalé zpracování činí z kabiny nového SUV Peugeot 5008 jedinečný interiér, který nemá na trhu obdoby. Vyzývá k tomu, aby se člověk posadil a užil si nevšední pocit z cestování v pohodlí, klidu a luxusu. Tento příslib dokonalého zážitku potvrzuje i pohled na exteriér vozu…
SUV s působivým stylem exteriéru
Při pohledu zvnějšku není pochyb o tom, že nový Peugeot 5008 je SUV. Nese všechny znaky tohoto segmentu: dlouhá horizontální kapota, vertikální přední maska, zvýšená podokenní linie… Sebevědomý design vzbuzuje respekt a dojem síly. Každá linie, hrana i křivka je na správném místě a vyzařuje z nich ucelenost a rovnováha. Obrysy nového SUV Peugeot 5008 jsou na vůz této velikosti ladné a elegantní.
Délka navíc (19 cm, z toho 16,5 pro delší rozvor) a zachovaná výška (164 cm se střešním nosičem) dodávají novému SUV Peugeot 5008 dlouhý a velmi dynamický profil, který je umocněn vyšší podokenní linií, ozdobnou lištou rámující zasklené plochy a sahající až za zadní postranní okénko nebo protáhlá linie střechy. Výsledkem je dojem plynulosti a sportovního ducha. Všechno je čisté, ostré, linie a oblouky jsou výrazně vytvarované. Verze „Black Diamond“, tj. leskle černá střecha kontrastující s odstínem karoserie, dodává vozu ještě více elegance, prestiže a modernosti. Z nového SUV Peugeot 5008, které se pohybuje na pomezí vyššího segmentu a světa prémiových automobilek, tak čiší autentický dojem luxusu.
Boční ochranné lišty, velká kola, střešní nosiče, …vše je provedeno s důmyslnou kombinací charakteru a sofistikovanosti. Díky všem těmto prvkům je výsledkem vysoce moderní až futuristické dílo, které se vyhnulo stylovým kompromisům. Protáhlý profil také zdůrazňuje, jaký prostor byl věnován kabině a pohodlí posádky. Pohled na dveře a rozvor prozrazuje prostorný a vstřícný interiér, zvláště je-li vozidlo vybaveno velkým panoramatickým střešním oknem, které zaplavuje interiér světlem.
Dojem síly a plynulosti pokračuje i vepředu, kde je uprostřed exkluzivní široké masky chladiče s chromovanými křidélky umístěno logo značky. Jemné halogenové světlomety dodávají vozu pronikavý pohled šelmy, který je ještě výraznější ve verzi s full LED světlomety. V tom případě je nové SUV Peugeot 5008 k dispozici s chromovanou šachovnicovou maskou chladiče a exkluzivním předním nárazníkem. Vůz je opatřen mnoha širokými přívody vzduchu. Expresivita přední masky odráží sebejistotu majitele a hrdost z příslušnosti ke značce. Je to opravdový PEUGEOT! Opravdové SUV!
Design zadní části vozu vzbuzuje dojem síly a bezpečí. Jeho křivky jsou velmi elegantní, podél spodní části zadního okna se táhne leskle černý pás potvrzující příslušnost k nejnovější generaci SUV značky. Uprostřed pásu spojujícího opalescenční zadní světla s LED diodami je umístěno logo a nápis Peugeot. Světla vytvářejí tři „vrypy lvích drápů“, díky nimž jsou vozy Peugeot snadno rozeznatelné, a to jak ve dne, tak v noci. Při pohledu zezadu upoutá i zavazadlový prostor, který je velký a praktický. Vede do něj široké víko zavazadlového prostoru a má velmi nízký práh.
Design nové generace 5008 je dokonale promyšlený. Vůz je díky svým proporcím méně masivní a nižší než jeho konkurenti. Při pohledu na nové SUV Peugeot 5008 z jakéhokoliv úhlu okamžitě upoutá propracovanost a vysoká kvalita. K tomuto celkovému dojmu přispívá řada prvků: přesnost zarovnání spojů, chromované prvky důmyslně rozmístěné po celém voze, dvoubarevné zpracování karoserie atd. Výsledek je velmi elegantní, střízlivý a vkusný.
Radost z řízení a cestování na úrovni velkých cestovních automobilů
Nové SUV Peugeot 5008 používá stejnou platformu EMP2 jako vozy Peugeot 308 a 3008. To mluví za vše! Uznávané dynamické kvality této „Efficient Modular Platform“ umožňují dosáhnout optimální rovnováhy mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.
Svou modularitou se platforma přizpůsobí všem typům karoserie, zejména díky prodloužení rozvoru o 55 mm. Ve srovnání s vozem nový Peugeot 3008 byly v případě nového modelu 5008 přidány tři stupně rozšíření. I zde byl přizpůsoben nápravový systém tak, aby vyhovoval všem motorům a jeho jízdní vlastnosti odpovídaly reputaci značky. Z hlediska potěšení z jízdy je nový Peugeot 5008 SUV, ale v prvé řadě je to Peugeot! Cíl inženýrů značky byl zcela jasný: zajistit tomuto velkému SUV prostřednictvím bezchybné stability a přesného řízení příkladné jízdní vlastnosti a skvělý požitek z jízdy. Úkol byl splněn: nový Peugeot 5008 nabízí navzdory své větší velikosti úžasný pocit mrštnosti a bezpečnosti, takže dokáže jakoukoli cestu proměnit v příjemný zážitek.
Tento nový Peugeot představuje skutečnou pozvánku k cestování v prvotřídních podmínkách, které zajišťuje dokonalé odhlučnění a řada prvků komfortní výbavy:
• přední obepínající sedadla vybavená za příplatek pneumatickým masážním systémem s 8 kapsami;
• systém Hi-Fi Premium FOCAL® od proslulého francouzského výrobce audio systémů;
• panoramatické střešní okno velkorysých rozměrů;
• možnost bezdrátového nabíjení telefonů na středové konzole za využití principu magnetické indukce. Tento systém umožňuje automatické nabíjení přístrojů kompatibilních s normou Qi 1.1.
Nejmodernější podpůrné prvky řízení (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) omezují rizika na silnici díky nabídce celého arzenálu bezpečnostních prvků, které jsou součástí sériové, nebo příplatkové výbavy:
• Advanced Grip Control včetně zcela nové funkce Hill Assist Descent Control (HADC – kontrola jízdy se svahu). Nové SUV Peugeot 5008 se díky tomuto exkluzivnímu systému může bez obav vydat i mimo zpevněné silnice;
• Systém automatického nouzového brzdění (Active Safety Brake) a Systém varování před srážkou (Distance Alert), seskupené do paketu Bezpečnost;
• Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning);
• Systém sledování pozornosti řidiče;
• Automatické přepínání dálkových světlometů;
• Snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti;
• Adaptivní tempomat s funkcí Stop (ACC Stop – pouze pro motory s automatickou převodovku, kromě 1.2 PureTech 130 S&S EAT6)
• Systém aktivního sledování mrtvého úhlu;
• Park Assist;
• Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°).
To nejlepší z konektivity
Nový Peugeot 5008 je stejný jako jeho řidič: žije s dobou. Odpovídá tak potřebě zůstat za volantem připojený a mít přístup k internetu a navigaci díky výbavě, jako je funkce Mirror Screen nebo 3D on-line navigace.
Navigace 3D je opět o něco realističtější, nabízí zobrazení budov s přihlédnutím k profilu terénu. Pomocí ovladače na volantu lze přenést zobrazení pro snadnější prohlížení z dotykového displeje na digitální obrazovku vyvýšeného přístrojového panelu.
Funkce Mirror Screen umožňuje zkopírovat obrazovku chytrého telefonu na dotykový displej automobilu a využívat tak co nejlépe aplikace telefonu. Je kompatibilní s protokoly MirrorLink (telefony Android), Android Auto a Apple CarplayTM (iPhone 5 a následující verze). Jednoduchým stisknutím tlačítka na volantu se spustí hlasové ovládání prostřednictvím telefonu (Android S-Voice a Apple Siri). Řidič nemusí spustit oči ze silnice a přesto má zcela bezpečný přístup k volání, výběru hudby, čtení a odesílání textových zpráv, informacích o trasách… Trvalá konektivita se tak stává realitou.
Vynikající řada výkonných a úsporných motorů
Nové SUV Peugeot 5008 dokonale odpovídá strategii, kterou značka vyvíjí poslední dva roky.
Stejně jako poslední modely značky i tento vůz nabízí:
• tři tradiční úrovně výbavy (Access, Active, Allure);
• verzi GT, dynamickou a exkluzivní.
Výkony nového SUV Peugeot 5008 jsou u všech motorů i verzí výbavy díky optimální účinnosti architektury vynikající. Došlo k výraznému snížení hmotnosti. Příznivé účinky nové platformy EMP2 spojené s vynikající optimalizací poměru hmotnost / vnější rozměry / výbava na všech úrovních přinesly průměrnou úsporu hmotnosti o 95 kg oproti předchozí generaci. Aerodynamický design a optimalizované vnější rozměry umožňují vykázat jeden z nejlepších SCx ve svém segmentu 0,76 m2 (u nejlepších verzí). K účinnosti vozu nový Peugeot 5008 přispívá i použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem (UBRR) 17″, 18″ nebo dokonce 19“ ve formátu slimline značky Michelin (205 55 R19).
V Evropě jsou tyto vlastnosti spojené s velmi výkonnými a úspornými benzínovými i dieselovými motory Euro 6.1, díky nimž představuje nové SUV Peugeot 5008 příkladnou nabídku na trhu velkých sedmimístných SUV segmentu C.
V nabídce jsou tři benzínové motory:
• 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
• 1.2 PureTech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (Emise CO2 u tříválcových motorů 1.2 PureTech 130 k (MAN6 i EAT6) jsou předmětem homologace);
• 1.6 THP 165 k s automatickou převodovkou EAT6 (156 g CO2/km).
Dále jsou v nabídce čtyři dieselové motory:
• 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou (108 g CO2/km);
• 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (112 g CO2/km);
• 2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou (118 g CO2/km);
• 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (124 g CO2/km).
Posledně jmenovaný motor se objevuje exkluzivně u verze GT, což je dynamická a nejluxusnější verze v nabídce.
Výroba ve Francii
Nové SUV Peugeot 5008 se vyrábí ve francouzské továrně v Rennes. Motory dodávají francouzské továrny se sídlem v Trémery a v Douvrinu. Vůz tak má právo na označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu). Nové SUV Peugeot 5008 bylo poprvé představeno veřejnosti na pařížském autosalonu 2016 a prodej po celém světě bude zahájen na jaře 2017.
Nový Peugeot 5008 podrobně
Nový Peugeot i-Cockpit® přináší intenzivnější pocity
Nový Peugeot i-Cockpit® je krokem kupředu ve všech oblastech. Je kvalitnější, jeho design je technologičtější, nabízí lepší připojení, je intuitivnější, přináší ještě intenzivnější emoce a rozšiřuje možnosti úprav na míru.
Za příplatek je tak v nabídce i-Cockpit® Amplify, který pomocí tlačítka na středovém panelu dokáže okamžitě probudit téměř všechny smysly:
• Zrak, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
• Sluch, pomocí nastavení parametrů přehrávání hudby;
• Hmat, s vícebodovým masážním systémem v sedadlech;
• Čich, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu (viz níže).
Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl řízení a „Relax“ pro uklidňující jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak mohou posunout hranice zážitků z cestování.
Kvalitu lze pocítit i ve vůních, které i-Cockpit® Amplify nabízí. Byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Scentys a mezinárodně uznávaným výrobcem parfémů Antoinem Lie. Výsledkem je výjimečný čichový zážitek.
Každá z tří vůní v nabídce má své vlastní charakteristiky:
• „Cosmic Cuir“: pulzující a smyslná vůně vytvářející skutečný podpis značky;
• „Aerodrive“: živá a stimulující vůně (standardně spojená s režimem „Boost“);
• „Harmony Wood“: autentická relaxační vůně (standardně spojená s režimem „Relax“).
Šíření vůně lze nastavit ve 3 úrovních intenzity.
Podobně jako ve voze Peugeot 308 a novém SUV Peugeot 3008 lze zintenzívnit zrakové, hmatové a sluchové zážitky pomocí doplňku Driver Sport Pack, který ovlivňuje následující parametry:
• pevnější a přesnější řízení;
• reaktivnější nastavení pedálu akcelerátoru;
• větší reaktivita motoru a převodovky (u verze s automatickou převodovkou doplněnou páčky na volantu);
• intenzivnější a sportovnější zvuk motoru (prostřednictvím digitálního zesilovače, který zlepšuje akustiku v kabině vozu);
• barevné osvětlení displejů (sdružený přístroj a dotykový displej), na přístroji se objeví údaje o dynamice vozu: výkon, tlak přeplňování, příčné a podélné zrychlení.
Systém Hi-Fi Premium FOCAL® pro luxusní akustické cestování
Nová SUV Peugeot 3008 a 5008 nabízejí ve světové premiéře tovární zabudování vynikajícího akustického systému francouzské značky Focal® (v rámci příplatkové výbavy). Značka Focal se již před více než 35 lety prosadila jako specialista v oblasti akustiky a je po celém světě uznávána za své patentované inovace a jedinečný zvuk. Akustický systém v nových modelech je vybaven deseti reproduktory s exkluzivními technologiemi Focal®, které na palubu vozu přinášejí potěšení z čistého a jasně definovaného zvuku:
• Hi-fi woofers / midwoofer: technologie Polyglass zaručující vyvážený a přesný zvuk;
• Tweeters TNF: technologie obráceného vyklenutí vyrobená z hliníku, zajišťující optimální rozložení zvuku a velmi přesné výšky;
• Subwoofer: technologie s trojitou cívkou Power FlowerTM 200 mm, pro jasně definovanou a dynamickou reprodukci basů;
• Aktivní 12kanálový zesilovač – 515 Watt: hybridní technologie třída AB / třída D, poskytující bohaté a jemné vysoké frekvence a skutečně mocné basy.
Reproduktory jsou vybaveny kovovými mřížkami nesoucími logo Focal® na předních i zadních tweeterech.
3 – Řada podpůrných prvků řízení nejnovější generace
Řidič nového Peugeotu 5008 má k dispozici celou řadu podpůrných prvků řízení, díky nimž může naplno využít dynamické schopnosti svého SUV. Všechny tyto funkce lze zapínat a vypínat dle libosti pomocí menu „Parametry vozidla“.
Advanced Grip Control (za příplatek od 2. úrovně výbavy – Active)
Tento systém nabízí:
• vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole;
• speciální pneumatiky 18’’ M+S (Mud & Snow);
• Hill Assist Descent Control (HADC), nová funkce pomáhá při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Inovace systému spočívá v tom, že dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/hod) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích. Tato funkce se spouští speciálním tlačítkem na středové konzole.
Systémy automatického nouzového brzdění a varování před srážkou (Active Safety Brake a Distance Alert – pro verzi GT sériově, jinak za příplatek )
Funkce varování před srážkou umožňuje varovat řidiče, že jeho vozidlu hrozí kolize s vpředu jedoucím vozem nebo s chodcem na vozovce.
Automatické nouzové brzdění (Active Safety Brake) zakročí, pokud po upozornění řidič dostatečně rychle nezareaguje a nesešlápne brzdový pedál. Tímto systém bez zásahu uživatele vozu předchází nehodám nebo zmírňuje jejich závažnost tím, že sníží rychlost vozu. Active Safety Brake bere v úvahu stojící vozidla nebo vozy jedoucí ve stejném směru a chodce na vozovce (cyklisté, motocykly, zvířata a předměty na silnici detekovány nejsou).
Systém Active Safety Brake funguje za těchto podmínek:
• Rychlost vozu v rozmezí 5 až 140 km/hod, pokud je zjištěno jedoucí vozidlo;
• Rychlost vozu do 80 km/hod, pokud je zjištěno stojící auto;
• Rychlost vozu do 60 km/h, pokud je zjištěna přítomnost chodce.
Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (sériově od 2. úrovně výbavy – Active)
Výstražné upozornění při opuštění jízdního pruhu je systém, který pomocí kamery rozpoznávající plné či přerušované čáry na silnici detekuje neúmyslné překročení podélného značení. Kamera hlídá bezpečnost tak, že analyzuje obraz a v případě poklesu pozornosti řidiče při rychlosti nad 80 km/hod spustí vozu zvukovou a vizuální výstrahu při změně směru, pokud k této změně směru dojde neúmyslně (nejsou-li aktivována směrová světla).
V rychlosti od 65 do 180 km/hod dojde kromě aktivní výstrahy při opuštění jízdního pruhu i ke korekci dráhy vozu. Jakmile systém zjistí, že hrozí riziko neúmyslného překročení přerušované nebo plné čáry, systém postupně působí v opačném směru na řízení, aby se vůz udržel v příslušném pruhu. Pokud chce řidič dráhu vozu zachovat, může korekci zabránit tím, že volant drží pevně v rukou (například při vyhýbání se překážce). Korekce se vypne po zapnutí směrovky.
Systém sledování pozornosti řidiče (Driver Attention Alert – sériově pro GT, pro 3. úroveň výbavy Allure za příplatek)
Nový Peugeot 5008 je sériově vybaven funkcí sledování doby řízení. Jakmile systém zjistí, že řidič řídí nepřetržitě rychlostí nad 65 km/hod po dobu delší než dvě hodiny, spustí se zvuková výstraha a na displeji se objeví zpráva, která řidiče vyzve, aby si udělal přestávku. Tato funkce je doplněna hlídáním bdělosti řidiče. Vůz je vybaven kamerou umístěnou v horní části čelního skla, která analyzuje dráhu vozu. Systém vyhodnocuje stav pozornosti řidiče pomocí srovnávání dráhy vozu a podélného značení na silnici. Může pak spustit zvukové a vizuální výstrahy, kterými upozorní řidiče, aby udržoval pozornost, nebo aby si udělal přestávku.
Automatické přepínání dálkových světel (sériově pro GT, pro 3. úroveň výbavy Allure za příplatek)
Vůz je vybaven kamerou v horní části čelního skla, která umožňuje analyzovat zdroje světla. Podle podmínek osvětlení a hustoty provozu systém automaticky přepíná dálková a potkávací světla. Umožňuje tak optimalizovat dobu jízdy s dálkovými světly pro větší bezpečnost.
Snímání dopravních značek s uvedením rychlosti (sériově pro všechny úrovně výbavy)
Kamera umístěná v horní části čelního skla rozpoznává údaje na dopravních značkách s uvedením povolené rychlosti a s uvedením konce platnosti omezené rychlosti a zobrazuje je na displeji přístroje. Systém bere rovněž v úvahu informace o omezení rychlosti z map navigačního systému. Specifická omezení rychlosti, například pro nákladní vozidla, nejsou zobrazována. Tato funkce je k dispozici jako součást sériové výbavy od první úrovně výbavy.
Systém doplňuje doporučení povolené rychlosti. Řidič si může upravit rychlost nastavenou na omezovači rychlosti / tempomatu podle omezení rychlosti, které přečte kamera. Stačí stisknout tlačítko „MEM“ na ovladači omezovače rychlosti / tempomatu.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop (za příplatek od úrovně výbavy Active, jen pro motory 1.6 THP 165 k EAT6, 1.6 BlueHDi 120 k EAT6 a 2.0 BlueHDi 180 k)
Uprostřed předního nárazníku je umístěn radar s maximálním dosahem 150 metrů. Adaptivní tempomat s funkcí Stop (ACC Stop) zajišťuje při rychlosti od 30 do 180 km/hod dvě funkce:
• Automatické udržení rychlosti vozu na hodnotě, kterou řidič naprogramuje;
• Automatická úprava vzdálenosti od vozu vepředu (3 předem nastavené úrovně: dlouhá, normální, krátká).
Tento systém zjistí přítomnost vozu jedoucího vepředu ve stejném směru a automaticky pomocí brzdění motorem a brzdového systému (rozsvítí se brzdová světla) upraví rychlost vozu tak, aby se mezi vozy udržela stálá vzdálenost, a to až do úplného zastavení vozu.
Systém aktivního sledování mrtvého úhlu (za příplatek od úrovně výbavy Allure, sériově pro GT)
Tento systém, který je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod, upozorní řidiče na přítomnost jiného dopravního prostředku v mrtvém úhlu. Výstraha probíhá pomocí kontrolky, která se rozsvítí ve zpětném zrcátku na straně, kde je dopravní prostředek zjištěn (auto, kamion, motocykl, jízdní kolo). Systém funguje společně s aktivní výstrahou při opuštění jízdního pruhu. Vedle trvale rozsvícené kontrolky v příslušném zpětném zrcátku dojde k úpravě dráhy vozu, pokud dojde k přejetí dělicí čáry se zapnutou směrovkou.
Visiopark 1 & 2 (za příplatek od úrovně výbavy Active)
Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1 – sériově pro GT) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°. Toto zařízení usnadňuje srovnání vozu při parkování a zobrazení všech překážek v okolí.
Park Assist (za příplatek od úrovně výbavy Allure)
Tento systém využívající boční ultrazvuková čidla poskytuje aktivní pomoc s parkováním:
• najde místo k zaparkování podle rozměrů vozu, používá k tomu čidla zabudovaná v předním a zadním nárazníku;
• poté ovládá řízení tak, aby vůz v tomto místě zaparkoval.
Řidič ovládá akcelerační a brzdový pedál, spojku a řazení (v případě manuální převodovky). Ve fázích vjíždění a vyjíždění z parkovacího místa dodává systém vizuální a zvukové informace, aby byl manévr bezpečnější. Řidič může kdykoliv převzít kontrolu nad řízením tím, že uchopí volant do ruky.
Park Assist pomáhá s podélným parkováním (vjezd a výjezd) i při příčném parkování.
Přílohy ke stažení:
Ceník Peugeot 5008 (2017) – „ZDE“
Ceník Peugeot 5008 GT (2017) – „ZDE“
/Tisková zpráva, *PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., www.peugeot.cz, Radka Matthey, Public Relations, P Automobil Import s.r.o., Hvězdova 1716/2b /, 140 00 Praha 4/