Stavba další části Pražského okruhu propojující dálnici D1 s Běchovicemi a hradeckou dálnicí D11 se o další krok přiblížila.
Ředitelství silnic a dálnic zajistilo zpracování a předalo Ministerstvu životního prostředí dokumentaci nutnou pro posouzení vlivu na životní prostředí. Ministerstvo plánuje vydat stanovisko do šesti měsíců.
„Na seznamu úkolů si můžeme odškrtnout další důležitou položku v přípravě chybějící části Pražského okruhu. Propojení brněnské D1 s Běchovicemi je pro východní část Prahy a středočeské obce podstatným krokem pro zklidnění dopravy a je to dluh z minulosti, který musíme rychle splatit,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Ministerstvo životního prostředí přislíbilo v co nejkratším možném termínu provést proces EIA. „Ředitelství silnic a dálnic předložilo ve čtvrtek 13. dubna na MŽP dokumentaci EIA. Tu jsme nyní zkontrolovali a připravujeme ji k rozeslání ještě dnes, čímž bude zahájen proces EIA. Povinnou lhůtu pro kontrolu dokumentace EIA jsme tak již v prvním kroku nejenom dodrželi, ale i zkrátili o pět dní, tj. na polovinu. Stejně tak se budeme snažit postupovat v rámci celého procesu EIA. Tzn. nejenom dodržet lhůtu pro vydání stanoviska do 6 měsíců, ale pokud to půjde, budeme se maximálně snažit povinné lhůty i zkrátit. Samozřejmě záleží na množství připomínek, práci zpracovatele posudku a dalších faktorech. Výstavba pražského okruhu pro nás rozhodně zůstává maximálně prioritní,“ říká ministr životního prostředí Richard Brabec.
Vydání kladného stanoviska EIA umožní Ředitelství silnic a dálnic ČR pokračovat v přípravě stavby zajištěním územního rozhodnutí. Ministerstvo dopravy také připravilo memorandum s Prahou o spolupráci při majetkoprávním vypořádání v souvislosti se stavbou Pražského okruhu. To by mělo výrazně urychlit výkupy potřebných pozemků. Zahájení výstavby dvanáctikilometrového úseku se předpokládá zhruba v roce 2020.
/Tisková zpráva, Ministerstvo dopravy ČR, www.mdcr.cz/