Nejmodernější senzory monitorovaly fyzické parametry dobrovolníků během vyřazovacích zápasů UEFA Champions League a při jízdě v rychlosti 250 km/h po legendárním belgickém okruhu ve Spa s profesionálním jezdcem za volantem.
S blížícím se vyvrcholením letošní sezóny UEFA Champions League podrobil Nissan – oficiální globální automobilový sponzor této soutěže – fotbal té nejtěžší zkoušce. Rozhodl se posoudit, jestli tato hra poskytuje více vzrušení než jízda v ikonickém supersportu GT-R na místě spolujezdce.
Ve spolupráci s odborníky na sportovní vědy z univerzity v Loughborough vybavil Nissan účastníky testování nositelnou technologií, která dokáže sledovat a shromažďovat kombinovaný index údajů. Údaje zahrnují rychlost srdečního pulsu, rychlost dýchání a elektrodermální aktivitu, aby bylo možné sledovat fyziologický efekt, který vzrušení vyvolává, a zjistit, která aktivita přináší více vzrušení.
Experimenty během živých zápasů probíhaly při vyřazovacích utkáních UEFA Champions League a pak se porovnávaly s reakcemi spolujezdců jedoucích ve voze Nissan GT-R řízeném profesionálním závodníkem na slavném okruhu Spa-Francorchamps v Belgii.
FOTBAL VS. RYCHLÉ VOZY: VÝSLEDKY
Fyzické reakce |
Zápasy UEFA Champions League |
Den na okruhu s GT-R |
Průměrný nárůst srdeční frekvence |
39% |
37% |
Průměrná srdečné frekvence |
91 pulsů za minutu |
100 pulsů za minutu |
Nejvyšší průměrná srdeční frekvence |
124 pulsů za minutu |
136 pulsů za minutu |
Průměrný nárůst dechové frekvence |
140% |
144% |
Průměrná dechová frekvence |
15 dechů za minutu |
15 dechů za minutu |
Nejvyšší průměrná dechová frekvence |
35 dechů za minutu |
35 dechů za minutu |
Porovnání výsledků obou sérií experimentů
– komentoval Dr. Dale Esliger z univerzity v Loughborough těmito slovy: „Dříve jsme mohli pouze subjektivně posoudit, jak vzrušující je vyřazovací fotbalový zápas nebo možnost projet se jako spolujezdec v úžasném supersportu, jako je Nissan GT-R. Výzkum, prováděný jako součást Indexu vzrušení Nissan, nám umožnil využít inovativní senzorické údaje, abychom porozuměli fyzické reakci účastníků během vzrušujících okamžiků a pokusili se zjistit, které aspekty přinášejí největší vzrušení.“
„V průběhu obou sérií experimentů byla srdeční frekvence fotbalových fanoušků a spolujezdců v Nissanu GT-R srovnatelná a nejvyšších hodnot dosahovala v předpokládaných situacích, například když padl gól nebo při jízdě v úzké zatáčce.“
„Hlavní rozdíly jsme pozorovali ve fyziologických reakcích spolujezdců a dechové frekvenci fotbalových fanoušků. Dechová frekvence při fotbalových zápasech vzrůstala a klesala, jak fanoušci během klíčových momentů očekávání zadržovali dech. Z toho je patrné, že model jejich vzrušení má za těch 90 minut spíše podobu emoční horské dráhy. Naopak u spolujezdců v GT-R dechová frekvence průběžně stoupá, což naznačuje trvalejší pocit vzrušení.“
„Vzrušení je středobodem všeho, co děláme,“ uvedl Jean-Pierre Diernaz, viceprezident společnosti Nissan Europe pro marketing. „Náš kultovní supersportovní vůz GT-R a sponzorství vzrušující soutěže UEFA Champions League jsou jen dvěma příklady naší snahy přinášet inovace a zážitky dostupné pro každého. A díky spolupráci s univerzitou v Loughborough jsme nyní schopni porozumět tomu, jak naše tělo ovlivňuje fyzické vzrušení. Naším konečným cílem je vyvinout globální Index vzrušení, který pokryje celé spektrum vzrušujících aktivit – možností, kde bychom mohli pokračovat, je bezpočet.“
Zde si můžete přehrát video Index vzrušení – UEFA Champions League versus Nissan GT-R
Od předzápasových příprav až po nejvíce vzrušující utkání roku
– finále UEFA Champions League, bude Nissan neustále v centru dění. Kromě spolupráce se svým globálním ambasadorem a finalistou UEFA Champions League Garethem Balem bude mít Nissan také za úkol doručit ikonickou trofej soutěže na stadion Principality. Celý průběh sledujte na nové facebookové stránce Nissan Excitement FC a sdílejte zážitky z vlastní vzrušující cesty během předzápasových příprav prostřednictvím #TooExcitedTo.
Oceňovaný motor V6 o objemu 3,8 litru s 24 ventily a dvěma turbodmychadly ve voze Nissan GT-R 2017 zesílil ve srovnání s předchozím modelem o 20 k. Nyní přináší výkon 419 kW při 6 800 ot./min, zčásti díky zvýšení tlaku turbodmychadla, a také díky systému časování zapalování, který je nyní řízen na úrovni jednotlivých válců. Tyto změny přinesly zvýšenou akceleraci ve středním pásmu otáček (3 200 ot./min a více) a maximální točivý moment dostupný v širším pásmu výkonového spektra. Vyladěn byl i důvěrně známý zvuk motoru GT-R, který zní lépe než kdy předtím a přispívá tak k jedinečnému zážitku z jízdy.
Nissan na poli sportu:
Partnerství s UEFA Champions League je dokladem oddanosti automobilky globálnímu sportu a jejího růstu v této oblasti. Nissan se může pochlubit sponzorstvím Mezinárodní kriketové rady (ICC), olympijských a paralympijských her pro rok 2016 v Rio de Janeiru a brazilského olympijského i paralympijského týmu. Její pobočky v příslušných regionech jsou oficiálními sponzory olympijských týmů Kolumbie a Mexika, olympijského a paralympijského týmu Spojeného království, fotbalového Afrického poháru národů Orange pro roky 2013 a 2015, univerzitní série amerického fotbalu NCAA a ligy kanadského fotbalu. Společnost je rovněž firemním partnerem nadace Heisman Trust a ceny Heisman Trophy i oficiálním globálním automobilovým partnerem skupiny City Football Group. Nissan dále spolupracuje s řadou sportovních ambasadorů včetně fotbalistů Garetha Balea, Sergia Agüera a Andrése Iniesty.
/Tisková zpráva, Nissan Motor Co., Ltd, Public Relations, http://newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz /