Nejtěžší rally světa se rozjela. Ruská Silk Way odstartovala se třemi kamiony Renault Truck z dílny severočeského konstruktérského týmu MKR Technology.
Silk Way odstartovala, Pascal na úvod sedmý
V úvodní krátké etapě dojela na sedmé příčce posádka s pilotem Pascalem de Baarem.
Letošní ročník zahájil v pátek na Rudém náměstí v Moskvě symbolický slavnostní start s představením posádek. První ostrá etapa byla na programu v sobotu, kdy na trase z Moskvy do Tcheboksary čekal nejprve dlouhý přejezd k jednašedesát kilometrů dlouhé speciálce. Tu na blátě nejrychleji zajel český pilot Kolomý. Severočeský Renault s Pascalem de Baarem přijel po čtyřech minutách na sedmé příčce.
Elitní desítku uzavřel Martin van den Brink s roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským na palubě. Jeho posádka přitom dlouho v úvodu byla na druhém místě, ale své tempo se rozhodla zvolnit. Třináctá příčka patří třetímu z holandských jezdců krotící kamiony ze severu Čech Gertu Huzinkovi. „Celá etapa se jela za deště na blátě. Rally začíná a my zvolili v úvodu spíše opatrnější styl jízdy. Auta jsou v super kondici a piloti velmi spokojení. Před námi je mnoho těžkých dnů a naším cílem je na konci být co nejvýše,“ podotkl s ledovým klidem Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology.
Výsledky – 1. etapa (61 km):
1. Kolomý (Cze) Tatra 49:43
2. Loprais (Cze) Tatra +0:51
3. van Genugten (Ned) Iveco +2:03
4. Viazovich (Blr) MAZ +2:35
5. de Rooy (Ned) Iveco +4:01
7. de Baar (Ned) Renault +4:07
10. van den Brink (Ned) Renault +5:52
13. Huzink (Ned) Renault +7:31
Martin vyhrává 2. etapu Silk Way
A je to tu! Už ve 2. etapě se severočeský tým konstruktérů MKR Technology dočkal vítězství na těžké Silk Way Rally. Holandský pilot Martin van den Brink dojel do cílové Ufy v nejrychlejším čase a rovnou se posunul do čela průběžného hodnocení.
„V první etapě jsme nepatrně ztratili, ale to jen proto, že jsme zbytečně neriskovali. Auta jsou skvěle připravená, což Martin dnes potvrdil. Etapa mu skvěle sedla a všichni máme hroznou radost. Věřím, že se nám bude dařit i nadále, ale čekají nás opravdu velmi těžké dny,“ sdělil Mario Kress autor projektu MKR Adventure.
Druhá etapa z Tcheboksary do Ufy byla dlouhá téměř osm set kilometrů s tím, že měřená speciálka měla 157 kilometrů. Van den Brink se svým kamionem Renault Trucks dojel do cíle za dvě hodiny a devět minut. Vítězství s ním na palubě slaví roudnický mechanik Daniel Kozlovský. Druhý krajan de Rooy zaostal o dvě minuty a třetí Kazach Ardavičus o další minutu. Na osmé pozici pak třináct minut ztratil další pilot severočeského renaultu Gert Huzink. Velkou smůlu pak měla třetí posádka speciálu z dílny MKR Technology s pilotem Pascalem de Baarem. Jeho kamion skončil na ležet na boku. Vyřadily ho problémy s kardanem. „Všichni jsou v pořádku, ale co se přesně stalo a jak velkého rozsahu jsou technické problémy, bohužel nevíme. Je zbytečné předjímat. Uděláme maximum, aby Pascal vůbec mohl dál pokračovat,“ řekl konstruktér Mario Kress.
Vítězství posunulo Martina van den Brinka na čelo průběžné klasifikace. Celkové pódium nyní vypadá stejně jako pořadí na stupních ve 2. etapě. Gert Huzink je průběžně devátý. De Baar byl do cíle odtažen. Klasifikovaný byl sice jako osmnáctý, ale s penalizací pětapadesáti hodin se ztratila šance na celkový úspěch posádky. Ta se nyní odsunula na sedmnáctou příčku.
Třetí etapa z Ufy do Kostanay bude velmi náročná. Celková délka 876 kilometrů to jen potvrzuje, ale tři sta třicet měřených může pořadím řádně zamíchat.
Výsledky – 2. etapa (157 km):
1. van den Brink (Ned) Renault 2:09:45
2. de Rooy (Ned) Iveco +2:04
3. Ardavičus (Kaz) Iveco +3:17
4. Shibalov (Rus) Kamaz +4:07
5. Sotnikov (Rus) Kamaz +4:57
8. Huzink (Ned) Renault +13:07
18. de Baar (Ned) Renault +1:40:15
Celkově:
1. van den Brink (Ned) Renault 3:05:20
2. de Rooy (Ned) Iveco +0:13
3. Ardavičus (Kaz) Iveco +1:31
4. Shibalov (Rus) Kamaz +2:26
5. Kolomý (Cze) Tatra +5:38
9. Huzink (Ned) Renault +14:46
17. de Baar (Ned) Renault +53:38:30
/Tisková zpráva, MKR Technology s.r.o., Židovice 128, Hrobce, ČR – Patrik Pátek, media manažer, PatRESS.cz/