Pražští radní schválili před týdnem zákaz vjezdu nákladních vozidel nad 12 m do Prahy.
Zákaz se týká i Jižní a Štěrboholské spojky a Spořilovské. To je jediná dostupná a kapacitní trasa spojující dnes dálnice D1 a D11.
Nákladním vozidlům se má také zakázat sjezd z okruhu do města. Nejsou ale všude vilové čtvrti, kde tato vozidla nemají co dělat, ale například ve východní části je mnoho provozů a obchodů, které jsou na zásobování závislé. Mají je jejich majitelé zavřít?
To, že není dnes dostavěn Pražský okruh, není vinou obyvatel středních Čech, žijících v obcích, které budou extrémně postiženy kamiony hledajícími jakoukoliv cestu. Nebo mají jejich řidiči sjíždět z dálnice D1 už někde na Vysočině a prodírat se po cestách, které pro takovouto dopravu už vůbec nejsou určeny?
Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř řekl: „Praha se svým zákazem chce vozit po zádech Středočechů. Toto rozhodnutí nelze akceptovat ani jako vyděračské divadlo a možná bude nejlepší, když zákaz skutečně bude uveden do života a skončí kolapsem, jaký naše silnice nepamatují. Jestli se chce radní Dolínek tak moc dostat do sněmovny, ať spustí zákaz čtrnáct dní před volbami. To si budou voliči dobře pamatovat.“
/Tisková zpráva, Martin Felix, Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA, Ilustrační foto: GALLARD TRANSPORT s.r.o./