Protokol měření spotřeby paliva za podmínek skutečného provozu, který vypracovala skupina PSA a společnosti T&E, FNE a Bureau Veritas, poskytuje řidičům přesné a spolehlivé informace

Protokol měření spotřeby paliva za podmínek skutečného provozu, který vypracovala skupina PSA a společnosti T&E, FNE a Bureau Veritas, poskytuje řidičům přesné a spolehlivé informace / Foto zdroj: PSA

logo PSA

 

 

Skupina PSA a společnosti FNE, T&E a Bureau Veritas zveřejnily po 18 měsících testování 60 vozidel, během nichž proběhlo v provozu více než 430 testů celkové délky více než 40 000 km, podrobnou zprávu o měření spotřeby paliva v reálném provozu.

 

Testovací protokol je vysoce reprodukovatelný s odchylkou ±3 %. Tisícovka zaznamenaných výsledků odpovídá nejen interním údajům PSA, které skupina získala od svých zákazníků, ale i informacím od samotných řidičů uváděným ve veřejných databázích, jako je např. www.spritmonitor.de v Německu. Rozdíl mezi získanými výsledky a výsledky Spritmonitoru se pohybuje v rozmezí ±0,2 litru na 100 km.

Na protokolu testování spotřeby paliva v podmínkách reálného provozu se pracovalo od konce roku 2015. Cílem ambiciózního programu bylo pokrýt 80 % prodávaných vozů značek Peugeot, Citroën a DS (osobní automobily a lehká užitková vozidla).

Testy osobních automobilů ukázaly průměrnou spotřebu paliva 5,8 litrů/100 km, průměrný rozdíl od oficiálně homologované spotřeby je 1,74 l/100 km. Výsledky ukazují, že přenosný měřicí systém emisí (PEMS* ) představuje spolehlivou, reprezentativní a opakovatelnou metodu pro měření spotřeby paliva a emisí CO2 v reálném provozu. Odchylka výsledků je pouhých 0,3 l/100 km.

Měření prováděná podle protokolu přinesla několik důležitých informací:

Testy potvrdily spolehlivost informací, které řidičům poskytuje palubní počítač;
Dieselový motor spotřebuje průměrně o 1,5 l/100 km méně než benzínový;
V městském provozu je rozdíl mezi oficiálně homologovanou spotřebou a reálnou spotřebou u dieselových i benzínových motorů prakticky stejný, pokud je vyjádřený v litrech/100 km (2,4 l/100 km, resp. 2,5 l/100 km), ale v procentech je rozdíl u dieselových motorů větší (rozdíl 53 %, resp. 42 %);
Styl jízdy má menší vliv na úspornost u dieselových vozů než u vozů s benzínovým pohonem;
Vozy s manuální převodovkou mají nižší spotřebu paliva než vozy s automatickou převodovkou (- 0,4 l/100 km).

V případě skupiny PSA bylo cílem tohoto protokolu poskytnout zákazníkům úplné a transparentní informace o spotřebě paliva modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu.

Měření provedená u 60 modelů umožňují odhadnout spotřebu v reálných podmínkách u více než 1 000 různých verzí vozů Peugeot, Citroën a DS. Pro každý model byly odhady provedeny s použitím stejného motoru a stejné převodovky, měnily se tři faktory: typ karoserie, úroveň výbavy a průměr pneumatik.

Značky Peugeot, Citroën a DS nabízejí svým zákazníkům možnost zkontrolovat si svou průměrnou spotřebu v podmínkách skutečného provozu, stačí se přihlásit na příslušné webové stránky. Webová aplikace jim umožní zjistit po zadání určitých charakteristik (typ karoserie, úroveň výbavy, motor, převodovka a typ pneumatik) údaje o svém vozu.

Zákazníci mohou rovněž zjistit odhadovanou spotřebu jejich vlastního vozu na základě toho, jak svůj vůz sami používají (počet cestujících, zatížení, styl řízení atd.). Aplikace je nyní k dispozici na webových stránkách značek ve 12 evropských zemích.

Gilles Le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering skupiny PSA, prohlásil:

„Protokol vyvinutý společně s T&E a FNE je spolehlivou odpovědí na otázky, které mohou zákazníci mít ohledně spotřeby. Mají nyní přístup ke komplexním a transparentním údajům o spotřebě. První údaje o emisích NOx přidáme do konce roku 2017.“

Greg Archer, ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment (T&E), vysvětlil:

„Tyto testy prováděné v reálných podmínkách ukazují, že je možné získat údaje o emisích CO2 a spotřebě paliva, jež jsou prakticky stejné jako hodnoty, které zjišťují motoristé v provozu. Tyto testy jsou však jen jedním aspektem řešení skandálu s podvody ohledně emisí. Nadcházející rozhodnutí EU o homologaci automobilů k prodeji, tedy o tom, jak a kdo je bude provádět, budou zcela zásadní k dosažení nezávislého a důsledně prosazovaného systému testování a schvalování vozidel.“

Philippe Lanternier, výkonný viceprezident pro rozvoj společnosti Bureau Veritas dodal:

„Protokol prokázal svou spolehlivost při testech spotřeby paliva za podmínek reálného provozu. Jsme přesvědčeni, že tyto rozsáhlé testy lze úspěšně zopakovat k účinnému měření emisí NOx. Tento nový krok přispěje k dalšímu zvýšení spolehlivosti testů a měření v automobilovém odvětví.“

Protokol ke stažení „ZDE“

/Tisková zpráva, PSA Groupe, Public Relations, Peugeot: Radka Matthey, Citroën: Lenka Martinová, P Automobil Import s.r.o./