Logistická společnost DB Schenker nabízí nové železniční spojení z Číny přímo do Prahy.
První přímý vlak z I-wu v čínské provincii Če-ťiang přijel do Prahy minulý víkend po 15 dnech cesty. DB Schenker tak rozšiřuje nabídku servisu železničních přeprav kontejnerů z Číny o první přímou linku do Prahy.
Vlak přivezl do Prahy 42 kontejnerů s oblečením, látkami, botami a vánočními dekoracemi. Za 15 dnů projel Čínou, Kazachstánem, Ruskem, Běloruskem a Polskem, což je polovina obvyklého času oproti přepravě po moři lodí. Nová linka z I-wu, která přijíždí na kontejnerový terminál Metrans v Uhříněvsi, má odjezd jednou týdně, a to vždy v sobotu. S ohledem na nadcházející předvánoční sezónu v importních přepravách z Číny se tak jedná o další alternativní spojení mezi Asií a Evropou s kratším časem přepravy.
„Železniční přepravy kontejnerů z a do Číny jsou alternativou k tradiční námořní přepravě, které ale zásadním způsobem zkracují dobu přepravy až na polovinu,“ říká manažer železničních přeprav Ondřej Jašek. Celokontejnerové zásilky (FCL) přepravuje společnost DB Schenker v současnosti standardně mezi 14 významnými hospodářskými centry v Číně a Evropě několikrát týdně. Standardním řešením je i přeprava kusových zásilek (LCL) mezi Čínou a Evropou, a to jak v exportním, tak v importním směru. Společnost DB Schenker zajišťuje přepravu vlastními sběrnými kontejnery s několika odjezdy v obou směrech v průběhu týdne. Přepravu celokontejnerových i kusových zásilek společnost nabízí také v importu z Jižní Koreje. Exportní přepravy do Jižní Koreje realizuje pouze v podobě celých kontejnerů.
Standardní doba přepravy celokontejnerových zásilek od odesílatele v Číně po příjemce v Evropě, tedy v režimu door-door, se pohybuje v rozmezí 20 až 22 dnů, v případě přepravy kusových zásilek je doba přepravy kolem 25 dnů. V exportním směru z Evropy do Číny se doba přepravy celokontejnerových zásilek pohybuje v rozmezí 25 až 27 dnů, u kusových zásilek je doba přepravy přibližně 27 dnů.
„Přeprava kusových zásilek je vhodnou alternativou také k leteckým přepravám, a to zejména díky nižším přepravním nákladům u objemnějších zásilek,“ doplňuje Ondřej Jašek.
/Tisková zpráva, foto zdroj: SCHENKER spol. s r. o., https://www.dbschenker.cz/