Vysoká nadmořská výška a nedostatek kyslíku. Dva navzájem související prvky, které silně ovlivňují výkon a chod motoru.
Nový ročník Dakaru se pojede právě v takových podmínkách a tým MKR Technology na ně chce být maximálně připraven. Severočeští konstruktéři proto v uplynulém týdnu zamířili testovat dakarský kamion do francouzských Alp.
„Letos jsme se hodně prali s nastavením motorů. Nedařilo se nám ale naplnit vlastní představy. Přestože jsme byli přesvědčeni, že technika je maximálně otestovaná a měla za sebou řadu těžkých kilometrů, náhle, když přišel závod, tak začala stávkovat. To byly momenty plné zklamání, které člověk nechce zažívat. Abychom mohli udělat dva kroky kupředu, někdy je třeba jít o jeden vzad, a proto jsme se rozhodli některé konfigurace trochu vrátit a vylepšit. Testy ve vysokohorském prostředí nám pak pomohly s dalším nastavením,“ vysvětlil Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf týmu MKR Technology.
Tým se se závodním speciálem Renault Trucks pohyboval ve výšce přes tři a půl tisíce metrů nad mořem. Francouzské Alpy pomohly simulovat proces v terénu, ve kterém agregátu chybí tolik potřebný kyslík. Řidší vzduch má citelný dopad na samotný výkon. Lednový Dakar se bude ve vysokých výškách pohybovat takřka týden. Na věhlasnou rally přitom týmy svoji techniku vyšlou už koncem příštího měsíce, takže je třeba ji doladit do finálního nastavení a řádně otestovat. „S výsledky jsme velmi spokojeni. Víme, že naše technika má na to, aby bojovala o čelní pozice, ale musí při nás stát štěstí, které se nám letos vyhýbalo. Děláme ale maximum proto, abychom mu šli naproti,“ řekl Mario Kress.
/Zdroj: novinky MKR Technology s.r.o., Židovice 128, Hrobce, http://mkr-adventure.com/, Patrik Pátek, MKR Technology/PatRESS.cz/