• V roce 2016 stouply prodeje o 5,8 % a dosáhly 3 146 000 kusů ;
• Značky Peugeot a Citroën spustily produktovou ofenzívu dle plánu Push to Pass;
• Úspěšné uvedení nových vozů: SUV Peugeot 3008, Expert a Traveller, Citroën C3, Jumpy a SpaceTourer;
• DS Automobiles upevňuje své základy prémiové značky.
Skupina PSA spustila v roce 2016 v rámci provádění svého strategického plánu ziskového růstu „Push to Pass“ celosvětovou produktovou ofenzívu, která počítá se 121 regionálními premiérami do roku 2021.
Všechny nově uvedené vozy se ve svých segmentech trhu setkaly s obchodním úspěchem. Dokonalou ukázkou dynamiky značky Peugeot, která v roce 2016 vzrostla o 12,3 %, je nové SUV Peugeot 3008. Tento model za pouhé tři měsíce nashromáždil více než 60 000 objednávek a o 70 % tak překročil cíl pro rok 2016. Do dnešního dne byl uveden na trh ve 30 zemích, na trhy dalších regionů se bude uvádět v průběhu prvního čtvrtletí roku 2017.
Ve Francii
– se v průběhu posledních tří měsíců roku již stal lídrem v segmentu C-SUV. Nový Peugeot 3008 jednoznačně dokazuje přesun značky Peugeot směrem k luxusnějším vozům. 86 % objednávek bylo realizováno v nejvyšších stupních výbavy Allure, GT Line a GT. PEUGEOT pokračuje v dobývání světových trhů. 43 % světových prodejů proběhlo mimo Evropu, což představuje nárůst o 4 % oproti roku 2015.
Nový Peugeot 4008 SUV, který se vyrábí v nové továrně v Čcheng-tu, jež se věnuje pouze výrobě SUV, byl na čínský trh uveden v listopadu 2016. Svůj cíl dosáhl na 120 %. Za necelých 6 týdnů prodeje již registruje 11 500 objednávek, z toho více než 40 % ve vyšších verzích výbavy.
Díky novému Citroënu C3, který od uvedení na trh v listopadu registruje již téměř 40 000 prodaných kusů, zaznamenaly prodeje modelu C3 ve 4. čtvrtletí skok o 63 %. Přitom téměř 50 % činí nejvyšší verze výbavy a 75 % dvoubarevné verze. Tyto volby dokonale odráží hodnoty, které jsou pro Citroën tak důležité – pohodlí pro uživatele vozu a snahu o odlišení.
Značka DS, která během 12 měsíců obnovila celou svou modelovou nabídku, se postupně prosazuje v prémiovém segmentu. Model DS 3 se stal v Evropě jedním ze tří nejprodávanějších prémiových městských hatchbacků. V rámci nabídky DS 4 & DS 4 Crossback představuje výrazný a elegantní DS 4 Crossback 34 %. 81 % prodaných vozů DS 5 činí verze v nejvyšší úrovni výbavy.
Skupina PSA kromě toho rozšiřuje svou produktovou ofenzívu v kategorii lehkých užitkových vozů, v roce 2016 přišla se 7 novými verzemi vozů Peugeot Expert a Citroën Jumpy, včetně osobních verzí Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer.
V Evropě
– dosáhly prodeje skupiny 1 930 000 vozů a v roce 2016 stouply o 3,6 %. Hlavní hybnou silou tohoto růstu je značka Peugeot, jejíž prodeje vzrostly o 4,4 %, zejména díky novému SUV Peugeot 2008 (+16 % a 184 200 prodaných vozů), který se drží na 2. místě ve svém segmentu, vozu Peugeot Partner (+8 % a 114 200 prodaných vozů) a bestselleru značky, vozu Peugeot 208, jenž je i po několika letech na trhu stále úspěšný (+8 % a 274 000 prodaných vozů).
Úspěchy slaví i značku Citroën, která dosáhla růstu 4,3 % a její prodeje jsou nejlepší za posledních 5 let (762 000 kusů). Za dynamikou značky stojí vedle nových modelů, které se během roku objevily (E-Mehari, nový Citroën Jumpy, SpaceTourer, nová C3), zejména C4 Picasso, nejúspěšnější MPV, které prošlo v září faceliftem (109 000 prodaných kusů), a také úspěšné užitkové Berlingo, 2. nejprodávanější malá dodávka v Evropě.
Značka DS pokračuje v budování své specializované sítě, kterou dnes tvoří 112 DS Stores a DS Salons a dále první DS Urban Store, který se nachází v srdci prestižního nákupního centra Westfield v Londýně a byl slavnostně otevřen 1. prosince 2016.
V Číně a jihovýchodní Asii
– kde vládne silná konkurence, prodala skupina 618 000 vozů. Společný podnik Dongfeng Peugeot dosáhl v prosinci svého historicky nejlepšího výsledku, zákazníkům bylo dodáno již 43 800 vozů. Nejlépe si vedl Peugeot 4008 SUV.
Úspěch potvrdil CITROËN C3-XR SUV, kterého se prodalo více než 73 000 kusů, což představuje nárůst o 10,5 %. Po vozu C-Elysée (87 000 prodaných kusů) jde o druhý nejúspěšnější vůz podniku Dongfeng Citroën. Nový velký sedan Citroën C6, který byl na trh uveden na konci roku, již registruje 4 000 objednávek. Z toho téměř 75 % s nejvyššími verzemi motorů a výbavy.
Čína, kde již funguje 109 DS Stores, představuje pro značku DS druhý největší trh. Značka zde realizuje pětinu objemů, z toho 60 % díky SUV DS 6.
Na rychle rostoucích trzích v jihovýchodní Asii dosáhla značka Peugeot růstu o 72 % na Filipínách a o 40 % v Singapuru. Značka Citroën dál roste v jihovýchodní Asii, zvláště v Singapuru, kde se velkého úspěchu dočkal Citroën C4 Picasso.
Na Středním východě a v Africe
– skupina PSA v roce 2016 své prodeje zdvojnásobila na 383 500 vozů. Skupina během necelého roku zkonkretizovala svůj návrat do Íránu, kde podepsala dvě smlouvy o založení společného podniku: Peugeot s historickým partnerem značky, společností Iran Khodro, a Citroën se společností Saipa. Značka DS navázala na začátku roku 2016 partnerství s íránskou skupinou Arian Motor. Na základě toho otevřela v Teheránu první DS Store, kde prodává vozy DS 5, DS 5LS a DS 6.
V Latinské Americe
– prodeje skupiny vzrostly o 17,1 % a dosáhly 183 900 kusů. Skupina navyšuje své podíly v Argentině (+1,6 %) a v Chile (+1,3 %), kde se prodeje zvýšily o 32 %. Prodeje značky Peugeot vzrostly nejvýrazněji, o 23,6 %, především v Argentině (+39 %), kde zaznamenalo největší úspěch ihned po svém uvedení na trh SUV Peugeot 2008 (téměř 10 00 prodaných kusů), dále v Chile (+32 %) a v Brazílii (+7 %). Pokud jde o Citroën, ten dosáhl růstu 6,3 %, především díky vozu C3 Aircross (+ 78 %). Značka DS se umístila na 4. místě na argentinském trhu prémiových vozů.
V regionu Eurasie
– je stále velmi špatná ekonomická situace, zejména v Rusku. Prodeje skupiny PSA tu poklesly o 12,6 % na 10 500 kusů, samotný trh zaznamenal pokles -12,5 %. Na dynamickém ukrajinském trhu (+37,4 %) vzrostly objemy skupiny o 43 %. Skupina PSA etablovala všechny své tři značky v Gruzii a tím rozšířila svou geografickou přítomnost v regionu.
V regionu Indie a Tichomoří
– dosáhla skupina v roce 2015 v Japonsku růstu 3,3 %. V roce 2016 tento růst výrazně zrychlila na 20,6 %. Dosáhla tak nejlepšího výsledku od roku 2007. K tomuto výsledku přispěla především značka Peugeot (+27 %). Zvláště díky vynikajícím výsledkům vozů SUV Peugeot 2008 (+63 %), 208 (+46 %) a 308 (+24 %). Po zavedení technologie BlueHDi v červenci se nabídka motorů završila, což také částečně přispělo k podpoře tohoto růstu. Citroën vykázal v celém regionu růst o +7,5 %. To především díky uvedení vozu C4 Cactus na japonský a jihokorejský trh na konci roku. Značka DS oficiálně vstoupila na japonský trh na konci roku 2015. Její prodeje se zvýšily o 30 % vlivem velkých obchodních a marketingových akcí. Jako byl první DS Week v Tokiu a zavedení několika limitovaných edic.
Carlos Tavares, předseda představenstva: „To, že se naše prodeje zvedly již 3. rok po sobě, a přitom náš plán Push to Pass je teprve v počátcích, je důkazem správnosti naší zásadní strategie. Úspěch našich nejnovějších modelů ukazuje, že růst vytvářející hodnotu je výsledkem vynikající kvality našich výrobků a silné obchodní politiky.“
/Tisková zpráva, 12.1.2017, PSA Groupe, Public Relations, Peugeot: Radka Matthey, Citroën: Lenka Martinová, P Automobil Import s.r.o./